Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

reboot loop wanneer ik pc opstart of windows wil installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spoonbe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 12:50
ik weet niet of dit het juiste forum deel is maar dan mag je het verplaatsen.

heb laatst een 2de hands pc gekocht voor mijn vriendin.
helaas blijkt dit al snel een mis koop geweest te zijn.

uiteindelijk mobo, cpu en ram vervangen.

alles werkte perfect, kon haar games spelen tot een paar dagen later plots zwart scherm en gpu fans 100%
na een tijdje (nooit getimed) kon je hem opzetten en werkte deze terug. maar het probleem kwam telkens terug. Temperaturen waren allemaal vrij normaal cpu 35 Gpu 70

video kaart geleend bij een vriend kaartje er in drivers geupdate. pc gereboot met windows updates toen is de miserie begonnen. tijdens de updates zwart scherm en reboot. sinds dien wilt hij niet meer booten.

als ik windows van usb wil installeren kom ik tot aan het windows logo en daarna reboot hij en dat in een loop
welke hdd of ssd ik ook pak zelfde probleem.
heb dan mijn windows 10 ssd gepakt en daar doet hij net hetzelfde, niet booten vanaf de ssd ook niet vanaf de usb voor clean install.

bios geen probleem, heb zelfs memtest86 3u laten lopen, allemaal geen probleem.
heb ondertussen zelfs alles getest uit de case

intel G4560 (nieuw)
ga b250m ds3h (nieuw)
2*4gb ddr4 crusial (nieuw)
Corsair tx650
1 64gb ssd crucial
2*500gb hdd western digital
amd 6950

iRacing Profiel

Alle reacties

• spoonbe
ondertussen geprobeerd om ubuntu te installeren.
net het zelfde vanaf ik kies voor installatie reboot het systeem

iRacing Profiel

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
spoonbe schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:10:
ondertussen geprobeerd om ubuntu te installeren.
net het zelfde vanaf ik kies voor installatie reboot het systeem
Je hebt een hardware probleem dan ergens. Ik zou de PC terugbrengen tot het minimaal nodige, dus alles behalve OS schijf loskoppelen en 1 plankje RAM erin laten zitten. Videokaart en overige schijven eruit halen. Dan kijken of het weer voorkomt. Indien het in opgelost is de losse onderdelen een voor een terug zetten.

Ergens zit ik aan je voeding te denken. Die voeding is volgens de PW verkocht van 2008 tot en met 2013. In het ergste geval is je voeding nu bijna 10 jaar oud (!!!). Zelfs bij kwaliteitsvoedingen is dat toch wel de maximale leeftijd.

• spoonbe
het jammere is dat ik geen reserve voeding heb om te testen
en geen zin om de voeding uit mijn eigen pc te halen

1 ram latje
1 keyboard
geen SSD OF HD

usb met ubuntu, ik kies voor try without installing, nu krijg ik het ubuntu logo te zien maar na enkele seconden terug reboot.

met 2 ram latjes meteen reboot als ik kies voor try without installing

iRacing Profiel

• CMD-Snake
spoonbe schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:52:
het jammere is dat ik geen reserve voeding heb om te testen
en geen zin om de voeding uit mijn eigen pc te halen
Ik zou dit toch willen aanraden. Je PC kan niet opstarten bij het minimale aan hardware. Ik denk dat die voeding zijn beste tijd gehad heeft.

• spoonbe
zou een corsair vs450 goed genoeg zijn?

iRacing Profiel

• CMD-Snake
spoonbe schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:04:
zou een corsair vs450 goed genoeg zijn?
Je zal even moeten uitrekenen hoeveel Watt alle componenten bij elkaar nodig hebben. Ik kan niet zo snel vinden hoeveel Watt die HD6950 nodig heeft. Die zal mogelijk nogal wat stroom trekken terwijl het niet zo'n geweldige kaart meer is. Een GTX 1050 Ti zal denk ik al sneller zijn en veel minder stroom trekken.

Ik zou bij een 450Watt voeding eerder kiezen voor deze: pricewatch: Corsair CX450M

Dat is een goede betrouwbare 450Watt voeding die niet al teveel hoeft te kosten.

• spoonbe
dat de 6950 veel voeding vraagt weet ik
maar een 1050 zit momenteel niet in haar budget daarom dat we ook 2dehand hadden gekocht.
slechte keuze geweest achter af gezien.

mss moet ik haar maar gewoon een 1050 cadeau doen

iRacing Profiel

• CMD-Snake
spoonbe schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:58:
dat de 6950 veel voeding vraagt weet ik
maar een 1050 zit momenteel niet in haar budget daarom dat we ook 2dehand hadden gekocht.
slechte keuze geweest achter af gezien.

mss moet ik haar maar gewoon een 1050 cadeau doen
De 6950 zal bij volledige belasting al snel meer dan 300 Watt trekken. De aanbeveling was minimaal een 500Watt voeding. Ik zou dan een Corsair RMx 550 nemen als voeding indien je de 6950 wil behouden.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik heb mijn twijfels over het behouden van die 6950. Die wordt door zo'n beetje elke moderne kaart ingehaald. Een 1050 Ti zal denk ik hetzelfde doen en minder heet lopen. Je zou dan ook toekunnen met een minder krachtige voeding, wat weer zorgt voor minder stroomverbruik.

Je vriendin heeft dan wel veel geld besteed aan een tweedehands behuizing. :/

• spoonbe
We hebben nog wel redelijk wat gerecupereerd van met oude mobo cpu en ram geheugen.
Maar als de voeding het ook begeven heeft dan is het idd een dure case geweest en nog niet eens een mooie.

De pc heeft eigenlijk 3 weken gewerkt en speelde de games die zij wilde vlot genoeg voor haar. Cities skylines. Draaide vlot boven de 45fps. Ac blackflags. Ook op 45fps 1080 met medium tot hoge settings. Ik verschoot er zelf van. En zij is niet zo gesteld op de graphics als ik 🙈

iRacing Profiel

• CMD-Snake
spoonbe schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:19:
De pc heeft eigenlijk 3 weken gewerkt en speelde de games die zij wilde vlot genoeg voor haar. Cities skylines. Draaide vlot boven de 45fps. Ac blackflags. Ook op 45fps 1080 met medium tot hoge settings. Ik verschoot er zelf van. En zij is niet zo gesteld op de graphics als ik 🙈
Dat is nog knap gezien de leeftijd van de videokaart.

• spoonbe
Ik stond er ook heel versteld van. Daarom zou ik nog graag een jaartje deze kaart blijven gebruiken. Dus denk ik dat ik mss voor een seasonic s12ii 520 voeding ga. Moet toch voldoende zijn om dit te doen draaien.

iRacing Profiel

Pagina: 1