Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:25
Beste medetweakers

Ik zal maar direct met de deur in huis vallen: ik zou graag een nieuwe (bij)baan willen.

Op dit moment werk ik al 2 jaar bij de Albert Heijn en verdien ik nu rond de 300 per maand. Echter zou ik het graag willen opschroeven naar iets van 500-600 per maand. Natuurlijk met een zo hoog mogelijk loon per uur :P

Wat info over mezelf: 17 jaar, 5e jaar vwo en flink ambitieus. Ervaring met programmeren(java, c#, python) en websites(html, css, php)

Dacht zelf aan een bedrijf dat zich bezighoudt met webdesign alleen heb ik geen idee hoe snel ze iemand zonder diploma en van 17 naar aannemen...

Suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als je iets kunt laten zien van je werk (GitHub, demo-project etc) gaat het een stuk makkelijker dan als ze je op je blauwe ogen moeten geloven. Afhankelijk van wat je kunt en hoeveel geluk je hebt verdien je meer dan bij de Appie, maar vooral, je doet relevante ervaring op. Dat laatste zijn bedrijven wild op, en dat levert je dus ergens in die verre (na je eindexamen :P ) toekomst voordeel op. Vraag dus niet het onderste uit de kan qua centen, maar zoek een interessant bedrijf dat meer doet dan Wordpress-templates uitspugen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk dat je grootste issue is dat je het moet combineren met school.
Volgens mij zijn er niet zoveel baantjes in die sector waar je een beperkt aantal uren per week aan de slag kan.

Dat gezegd hebbende, als je al een portfolio hebt (wat @FreezeXJ ook al zegt), kan je natuurlijk altijd wat bedrijven in je buurt aanschrijven of bellen en gewoon vragen.
Zal allicht wat meer moeite kosten omdat je dus maar beperkt uren kan werken, maar de aanhouder wint, zeggen ze altijd.

Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. :)

Edit:
En lukt het niet, dan begin je toch gewoon voor jezelf?
Kennis van me (ook nog student) werkt gewoon aan opdrachten die hij zelf binnen hengelt, onder z'n eigen bedrijfsnaam enzo.

Tip:
Zet voor jezelf een website op. Gewoon een blogje waarop je wat projectjes showcased en een link naar b.v. een Github pagina waar je code staat.
Ga ook eens aan de slag met kleine maar lastige werkstukjes en werk die zo mooi mogelijk uit.
En schrijf er een verhaaltje met duidelijke uitleg bij rond het hoe-en-waarom je het op die manier hebt gedaan.
Bijvoorbeeld dit:

Met zulke dingen laat je zien dat je bepaalde concepten onder de knie hebt en de taal echt begrijpt.

[ Voor 47% gewijzigd door McKaamos op 24-12-2017 11:21 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 01:43
Je kunt ook beginnen als freelancer. Uitstekende manier om als jongeling een portfolio op te bouwen en jezelf waarde te geven. Besef wel dat een netwerk aan klanten niet van de ene op de andere dag opgebouwd is, maar vraag naar websites is er genoeg dus je skillset kan nog wel goed uitkomen. Probeer overigens niet het wiel opnieuw uit te vinden want het gros van de websites kan ook vanuit Wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
-

[ Voor 99% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:25
Thanks voor al het advies! Portfolio opbouwen dus. En ervaring is meer waard dan geld. Eens kijken hoe ver ik hier mee kom :)
Pagina: 1