Win10 Home - iCloud Fotobibliotheek "geen bevoegdheden" ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Windows 10 Home machine (laatste updates, incl creaters/makers update).
Ik wil graag op deze machine iCloud installeren (fotobibliotheek eigenlijk) zodat ik mijn foto's van mijn iPhone kan downloaden en kan backuppen. (Ik heb iCloud ook draaien op een andere machine om dit te doen, maar ik wil die machine wegdoen.)

Dus ik heb iCloud geinstalleerd (als Admin, mijn lokale account is admin), maar hij heeft geen bevoegdheden om de download/upload map te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.stringkings.nl/temp/geen-mapkeuze-geen-bevoegdheden.jpg

Volgens Apple (en ook op die andere machine) moet ik de mogelijkheid hebben om de maplocatie te wijzigen, dat kan ik niet op deze installatie:

Het is iCloud versie icloud-7.2.0.67 , en volgens apple moet je mapkeuze er zo uit zien maar bij mij mist dus die wijzig button:
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/nl_NL/icloud/icloud/win10-icloud-photo-options-library-on.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb alles van Apple (incl icloud, itunes en apple-update) al een keer verwijderd en icloud opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde.
Installatie ook gedaan met "uitvoeren als administrator". Geen fouten of meldingen bij de installatie.

Dit was de volgorde:
  1. install icloud (laatste versie 7.2.0.67, vanaf deze pagina https://support.apple.com/nl-nl/HT204283 )
  2. Na succesful install en reboot, "geen bevoegdheden" op download en upload map (mijn issue dus)
  3. remove icloud
  4. nogmaals install iCloud en reboot
  5. zelfde euvel
  6. remove icloud, remove alles van apple, itunes, apple-update, bonjour, alles met apple in de naam + reboot
  7. nogmaals install iCloud en reboot
  8. zelfde probleem 8)7
Halp :?
Iemand enig idee waarom iCloud onvoldoende rechten heeft/denkt te hebben?
Is het een windows 10 issue? of een iCloud issue, of een combinatie?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Icoud ook al een een keer met run as administrator opgestart ? (Na de installatie)

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 24-12-2017 09:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Goeie tip, dat had ik nog niet geprobeerd. Nu wel geprobeerd, helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07
Ben je wel ingelogd in het icloud programma?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:15:
Ben je wel ingelogd in het icloud programma?
Ja, dat ben ik zeker. En de iCloudDrive bestanden (andere map, niet instelbaar) werkt wel goed. Het is alleen de download en uploadmap van de iCloud fotobibliotheek waar "geen bevoegdheden" voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En onder welk account in windows zet je hem?
Heeft dat account wel toegang op de hdd

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:18:
En onder welk account in windows zet je hem?
Heeft dat account wel toegang op de hdd
Zoals in OP beschreven. Ik ben local admin op de machine. Heeft dus volledige rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Heb je dat nagekeken?

installeer eventueel de icloud eens op een andere hdd (partitie) in je machine, als je dat hebt, voor de test.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 24-12-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
En kun je zelf handmatig een bestand in die mappen zetten? Zo nee, heb je geen rechten op die mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:20:
Heb je dat nagekeken?

installeer eventueel de icloud eens op een andere hdd (partitie) in je machine, als je dat hebt
Je kunt bij de installatie van iCloud niet aangeven waar hij wordt geinstalleerd.
Hij installeert hem nu op program files en in mijn windows user folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Arunia schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:23:
En kun je zelf handmatig een bestand in die mappen zetten? Zo nee, heb je geen rechten op die mappen.
Nou, als ik weet waar die mappen zouden moeten zijn/staan, hij heeft geen bevoegdheden om de mappen zelfs te maken (zou tijdens de install moeten worden gedaan neem ik aan.)

Het ziet er in de verkenner zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/nl_NL/icloud/icloud/win10-explorer-icloud-photos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
C:\Users\UserName\iCloudDrive

let op de ontbrekende spatie in \iCloudDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:26:
C:\Users\UserName\iCloudDrive

let op de ontbrekende spatie in \iCloudDrive
als ik naar die locatie navigeer, zie ik de mappen niet staan. Enkel de bestanden die in iCloudDrive staan inderdaad.

Edit: ik kan op die locatie wel mappen maken. Net even getest.

[ Voor 9% gewijzigd door Rwin op 24-12-2017 10:31 . Reden: mappen maken controle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Heb je bij de bovenste optie 'icloud drive' wel het vinkje aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:32:
Heb je bij de bovenste optie 'icloud drive' wel het vinkje aangezet?
Yup, zie mijn instellingen: http://www.stringkings.nl...uze-geen-bevoegdheden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dan doorloop je de map selectie, of gebeurde dat bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:35:
Dan doorloop je de map selectie, of gebeurde dat bij jou niet?
Nee, dat is exact mijn probleem. Je ziet in mijn instellingen op de locatie waar die map-selectie knop zou moeten staan dat er niets staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hm ik zou hem eens goed verwijderen, en evt met een uninstaller, die wat dieper gaat dan de standaard verwijdering, soort van ccleaner(voorzichtig ermee), dan de pc herstarten, (niet uit en aan zetten maar echt herstarten)

Ergens gaat het dan (nu het helemaal duidelijk is) met de rechten niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
OK, ik ga het eens proberen. Nog tips met uninstallers voor dit soort bezigheden? CCleaner ken ik, ik zal die inderdaad ook eens laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja hier praten ze over perfect unistaller (en een handmatige optie) https://ugetfix.com/ask/how-to-uninstall-icloud-on-windows/
Maar je kan deze ook eens proberen,(beetje in het midden scrollen) https://discussions.apple.com/thread/6543072

Maar ik zou mijn optie eerst proberen. makkelijkste misschien.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 24-12-2017 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:43:
Ja hier praten ze over perfect unistaller (en een handmatige optie) https://ugetfix.com/ask/how-to-uninstall-icloud-on-windows/
Maar je kan deze ook eens proberen,(beetje in het midden scrollen) https://discussions.apple.com/thread/6543072

Maar ik zou mijn optie eerst proberen. makkelijkste misschien.
thanks, ik laat het hier weer weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Nou... alles verwijderd, via uninstaller (via windows en handmatig nagelopen), en daarna nog een keer registry gecleaned met Ccleaner.
Niets meer van Apple op de computer staan.
reboot.
Nog een keer Ccleaner, en blijft nu helemaal schoon.
reboot.

Install van iCloud.
exact hetzelfde probleem.

toen optie 2 geprobeerd (junction maken naar andere schijf): https://discussions.apple.com/thread/6543072
maar voordat ik dat deed, weer eerst alles verwijderd, via uninstaller (via windows en handmatig nagelopen), en daarna weer de registry gecleaned met Ccleaner.
reboot
Nog steeds het probleem. ;(

EDIT:
Ik begon te twijfelen aan mezelf, dus ik heb op mijn werk-laptop (ook Win10 Home helemaal up-to-date) ook iCloud geïnstalleerd.
Dat liep gewoon zoals je zou verwachten, en ik zie direct de knop om de map te wijzigen. 8)7 Dus daar gaat het direct goed.

ERGO--> het is dus iets op mijn prive laptop. Wellicht een ander programma, of een rights setting? Maar waar moet/kan ik dit zoeken/vinden... :?

EDIT2:
OK, ik dacht, ik doe eens gek, ik zoek support bij Apple. Ze belde direct (binnen 2 sec) terug. Op een zondag! _/-\o_
Dit hebben we doorlopen (we zaten dus wel goed)
1. alles wat hierboven staat besproken (scheelde een paar standaard dingen doorlopen adhv zijn script ;)
2. troubleshooting: nieuwe local admin gemaakt
3. install icloud
4. nu zie ik wel de wijzig-knop! :o
5. oplossing: reset homepermissions voor je eigen admin account.
6. Daar kan hij (terecht) geen support op leveren, maar stuurde me naar deze url: https://answers.microsoft...-a275-e74d93dcc366?auth=1
de oplossing van Amrita M op dat forum werkte niet direct, misschien moet ik het ook uitvoeren op mijn nieuwe admin account. Dus ik ga even zoeken wat daar fout gaat. Maar het is nu in ieder geval duidelijk/bewezen waar het zit.

[ Voor 57% gewijzigd door Rwin op 24-12-2017 13:05 . Reden: rede gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wel jammer dat mijn 2de reactie, jou niet een 2de admin account aanmaken deed.
Maar het zal je wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Het lijkt gelukt.
Mijn local admin account is nog niet helemaal je-van-het, maar alle settings etc overzetten naar een nieuw account heb ik geen zit in.

Het is gelukt door dit te doen:

UAC is not completely disabled in Windows 10 even at the lowest setting. To disable UAC completely:

Press Win-R to open the Run dialog.
Open Registry Editor by running regedit.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Locate the DWORD value called EnableLUA and double-click it.
Change the value to 0 and click OK.
You will be prompted to restart your computer, so please do so.

Bron: https://superuser.com/que...ng-full-access-privileges

Het antwoord op de vraag op superuser.com is wat ik ook heb uitgevoerd dus.
Dank @Mel33 voor je inzet, inderdaad, jouw opmerking had dat wellicht kunnen triggeren, maar helaas, daar had ik niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dit is wel een groot belangrijk beveiliging systeem dat je in 1 keer uit zet dan.
Je krijgt geen melding meer als je wat installert. Of als een ransomware iets probeerd.
Hou dat in de gaten.

Ik weet alleen dat account control toegang beperkt bij instal.

Dus je admin account is over de zeik en er zit dus iets niet goed.

Ik zou toch eens een 2de admin account proberen.

En scan eens met malwarebytes en een virusscanner. Denk dat er meer aan de hand is voor je zo diep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Ja dat vermoeden krijg ik ook. Ik ga er eens induiken volgende week. Denk toch dat in maar de nieuwenadmin user account in gebruik ga nemen.
Thanks!

Pagina: 1