Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Systeemcamera of bridgecamera

Pagina: 1
Acties:

• Kenner545
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-12-2017
Loop tegen hetzelfde aan.

Wij hebben nu 2 compact camera's (Sony DSC HX9V en mijn vriendin heeft een Canon Ixus (?)).

We willen, vanwege baby op komst, een nieuwe camera halen. Niet een compact want die werken beiden nog prima.

We willen één voor met name baby foto's (en uitstapjes met de baby).
Maar ook voor vakantiefoto's. Beide camera's nu missen de mega zoom. Dus het liefst ook iets wat aan de zoomwensen voldoet.

Nu heb ik e.e.a rondgekeken en kwam op de Nikom P900 (bridgecamera) en de Sony A5000 met 2 lenzen uit (16-50 en 55-210). Prijsverschil, Nikon ca. 525, Sony ca. 549.
De A5100 zou € 679 moeten kostne momenteel met beide lenzen en de A6000 € 839.
Verschil dus ca. 300.

Ik had zelf € 500 in gedachten maar als hierdoor de kwaliteit tekort schiet dan geef ik liever alsnog wat meer uit. Maar meer dan € 1.000 heb ik er dan ook weer niet voor over....

Ik kan het geld maar 1x uitgeven dus wil een weloverwogen beslissing nemen.
Reden twijfel bridgecamera en systeem. Ik vraag me af of ik steeds met 2 lenzen wil sjouwen en of ik de lenzen vaak wil wisselen. Tegenargument kan natuurlijk zijn als je 1 goede lens neemt heb je hetzelfde effect als een bridgecamera....

Ik vind het lastig. Met compactcamera's kopen zoek ik altijd op foto's maar dan weet ik, ik wil iets hebben dat niet te zwaar is en dat eenvoudig foto's maakt. Ik vind foto's maken leuk, dus vandaar nu ook de wens iets anders te willen.

Ik hoop dat iemand met mij mee wil/kan denken. En uiteraard sta ik ook open voor een alternatieve suggestie. De foto's moeten op een eenvoudige manier mooi worden.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-03 17:07
@Kenner545 Camera's die je eens goed zou moeten bekijken
  • Panasonic FZ1000 en FZ2000: High-end bridgecamera's met grote 1-inch sensor en lange, lichtsterke zoomlenzen
  • Panasonic TZ100, high-end compactcamera met 1-inch sensor maar toch 10x zoom.
Als veel zoom echt een van je prioriteiten is dan zou ik voor een camera met vaste lens gaan. Deze camera's hebben lenzen die specifiek voor die camera gemaakt zijn en daardoor vaak verder kunnen zoomen en lichtsterker zijn.

De drie bovenstaande camera's onderscheiden zich verder met een 1-inch sensor, die is 5 keer groter dan de 1/2.3-inch sensor die je in de meeste compactcamera's vindt. Hiermee van je meer licht en heb je dus minder ruis in je foto's.

De vraag is of zoveel zoom wel echt nodig is, vaak kan je er ook gewoon heen lopen.

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:29
@Kenner545 Een camera met megazoom en voor kinderen zijn uit mijn ervaring twee tegenpolen. De rede hiervoor is dat je best vaak ook foto's binnen gaat maken en dat je dan vaak licht te kort komt omdat de megazooms niet zo lichtsterk zijn. Natuurlijk hangt dit ook af waar ze veel zullen verblijven in huis en of het daar licht of donker is.
Vergeet ook niet te kijken naar een goede AF, want ze gaan sneller kruipen en bewegen dan je denkt. Een goede AF is dan erg prettig.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True