2x ±40 GB in RAID0, maar geen IBM, welk merk dan?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Welke schijf kan ik het beste nemen om op een Asus A7V133-R in RAID0 te draaien?

Ik heb nu 2x IBM DTLA-307045, maar die gaan binnenkort crashen (Ik heb gelukkig gisteren alles nog kunnen backuppen, ik hoorde eergisteren de kop v/d schijf lekker op 1 v/d platters kletteren :'( ) Productiedatum is December 2000 :(

Ik heb m'n PC 24/7 draaien en wil dus graag betrouwbare schijven (Ik lees veel gedonder over allerlei IBM schijven).

Zelf zat ik te denken aan 2x Seagate Barracuda III 40 GB.

Kan iemand mij dit aanraden, of toch noch een ander merk? Maxtor?

webOS all the way!

Verwijderd

Ik denk dat het niet veel uitmaakt!

heb zelf Ibm, maar ben ook tevreden over de extra 2x 8 gig maxtors die ik erin heb hangen!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Vooral over de service van Seagate ben ik persoonlijk goed te spreken.

Had een Medalist Pro 7200 RPM van Seagate (En door veel slepen met m'n PC (auto in, auto uit) Had ie bad sectors. Toen heb ik m rechtstreeks naar Seagate gestuurd in Schiphol Rijk en had binnen 6 dagen een nieuwe HD binnen! Dat noem ik nou service!

webOS all the way!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Hang er gewoon 2 * maxtor 40gb diamondmax 60 plus schijven in.

ik gebruik nu ook alleen nog maar maxtor en ben er zeer over te spreken. voorheen had ik altijd quantum(ide en ook scsi), ben ik ook nog zeer over te spreken maar qua snelheid en grootte liepen ze nogal achter op maxtor.

maar ja deze 2 zijn nu toch samen.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
je heb toch wel garantie nog op die IBM's?? je heb ze amper een jaar??

Verwijderd

Lekker Seagate gaan. Van alle postings over schijven die stuk gaan hoor je de seagate naam toch wel aanzienlijk minder dan de IBM's en de Maxtors.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:04 schreef Kev0867 het volgende:
je heb toch wel garantie nog op die IBM's?? je heb ze amper een jaar??
Die IBM DTLA-307045 is niet meer leverbaar dus wil ik een vervangend product en dus geen IBM schijf meer!

webOS all the way!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 13:14 schreef Hermanvh het volgende:
Die IBM DTLA-307045 is niet meer leverbaar dus wil ik een vervangend product en dus geen IBM schijf meer!
IBM heeft een rotte serie gehad, maar die problemen zijn heus wel opgelost omdat IBM een naam hoog te houden heeft. De nieuwe series zijn net zo goed als die van andere merken (en nee, ik ben niet pro IBM want ik heb zelf Maxtor en Quantum).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik heb redelijk wat datadoorvoer per seconde (minimaal 1 mb/s die van de pci bus naar m'n HD gesluisd wordt :) )

Ik wil graag dus een schijf met hoge doorvoersnelheid... Volgens mij wint Seagate deze in de tests.

webOS all the way!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 12 juli 2001 13:14 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ook Seagate heeft een jaartje "niet zo best" geproduceerd. Met name de narrow-SCSI 1 Gbyters zijn berucht, ik heb een hele stapel waarvan de controllers niet meer werkten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
De 75GXP-serie is idd een beetje rot, maar de nieuwere en snellere 60GXP-serie doet het prima.

Overigens, als je de schijven terugbrengt voor garantie, krijg je waarschijnlijk 60GXP schijven ter vervanging... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Op donderdag 12 juli 2001 08:36 schreef LeNNy het volgende:
Hang er gewoon 2 * maxtor 40gb diamondmax 60 plus schijven in.

ik gebruik nu ook alleen nog maar maxtor en ben er zeer over te spreken. voorheen had ik altijd quantum(ide en ook scsi), ben ik ook nog zeer over te spreken maar qua snelheid en grootte liepen ze nogal achter op maxtor.

maar ja deze 2 zijn nu toch samen.
Precies, Maxtor :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Net ff met Computerland gebeld, als ik m langsbreng krijg ik volgende week dinsdag een 60 GXP 40 GB, hopen dat die het langer uithoudt!

webOS all the way!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 12 juli 2001 13:10 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Lekker Seagate gaan. Van alle postings over schijven die stuk gaan hoor je de seagate naam toch wel aanzienlijk minder dan de IBM's en de Maxtors.
Komt misschien omdat juist Maxtor en IBM nu standaard in bijna lle pc's zit?

Ik zie niet zo vaak pc's met seagate hardeschijven tegenwoordig.

Maxtor en IBM zijn hartstikke populair. Dus vnadaar dat je daar meer over hoort. (goed en slecht)

• KBDE
  • Laatst online: 15-04 20:58
TIP:

Download dat IBM HD utility van de IBM page

Mijn 30GB was ook rip... :(
Heb hem met dat utility een low level format op zijn zak geflikkerd... (alles of niks :) d8 ik)

EN JA.. IE DOET HET WEER !!
NUL bad sectors :9

Nu wachten hoe lang dat zo blijft.. maar ik heb goede hoop :)
Alles is tot nu toe (1 uur) perfect. :7
Mzzl

Verwijderd

ga dan voor maxtor zou ik zeggen!
perfecte schijfjes! ik heb zelf dan toevallig wel een 30gig ibm die het perfect doet, maar in de pc's die ik voor verscheidene mensen bouw en heb gebouwd zitten allemaal maxtor schijven... nog geen klachten over gehad :)

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 14:46

SpeedyG

Say Cheese !!

Snap niet helemaal waarom je geen IBM meer wil. Schijven kunnen kapot gaan, dit is echt niet merkgebonden ;( Heb zelf meerder merken gehad maar draai momenteel 100% IBM.

Heb zelf door een probleempje met mijn voeding onlangs 3 IBMŽs permanent disabled. Eerst een 20GB DTLA en een 60GB van een week oud. De 60GB gaf alleen maar kraak geluiden en de 20GB werd herkand maar verder geen beweging in te krijgen. Allebei afgeleverd bij leverancier, gelijk nieuwe 60GB meegekregen. 20GB niet meer leverbaar, dus voor onderzoek naar IBM.
2 dagen later even testen met de 60GB, &$&_&%_%(_ weer stuk. Geen probleem kon hem gewoon weer omruilen :) :) En de een nieuwe 20GB lag 2 weken later op mij te wachten.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Pagina: 1