Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 13:31
Beste,

Wat is het verschil tussen de Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS II en de Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS STM

Is het prijsverschil de aanschaf van het laatste typenr de moeite waard

Ik zag ook op de website van Kamera express er nog een derde optie is voor de aanschaf :

Er staat dan BULK achter bij het typenr .

Wat betekent dit voor de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45
Hansw1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:10:
Beste,

Wat is het verschil tussen de Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS II en de Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS STM

Is het prijsverschil de aanschaf van het laatste typenr de moeite waard

Ik zag ook op de website van Kamera express er nog een derde optie is voor de aanschaf :

Er staat dan BULK achter bij het typenr .

Wat betekent dit voor de kwaliteit.
Wat heb je zelf al gevonden? BULK kun je prima op googlen: Dan zie je dus dat dat de 'kale' lens is, dus zonder mooi doosje enz.

En het verschil: wel of geen STM. Ook hiervan genoeg reviews over te vinden. Met name voor video is de STM een enorme stap vooruit

STM: stiller focussen, interne focus ipv op de lensring (handig dus als je een pola enz gebruikt), scherper, sneller.

Maar de antwoorden had je
a. zelf kunnen googlen
b. hoef je geen topic van een jaar oud voor te trappen

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 19-12-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste ,
Dank voor antwoord.
Ik heb wel gegoogled maar vond geen eenduidige info
BULK : grote partijen ( maar geen vermelding dat er dan iets ontbrak)
STM : Dat dit voor fotograferen geen verbetering is en dat USM bij snelle actie superieur is .

Maar ik kon niet achterhalen of de IS II hierover beschikt ( USM )
MVG Hans
PS Ik kan de topic niet zo snel vinden over STM in het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
De STM versie is sneller dan de andere versie en daarnaast ook optisch een heel stuk beter. De bulk versie zit in bubbeltjesfolie en niet in een fatsoenlijke doos. Verder niet boeiend.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Grote vraag is: waarvoor wil je deze lens?

IS, STM, allemaal boeiend maar het blijft een mooi bereik maar niet erg lichtsterk.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 17:13

mennovanw

Canon? You can!

bombadil schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:27:
Grote vraag is: waarvoor wil je deze lens?

IS, STM, allemaal boeiend maar het blijft een mooi bereik maar niet erg lichtsterk.
Wat mij betreft de juiste vraag.

Qua bulk: de camerawinkel krijgt korting op de inkoop van camerasets (een body met meerdere lenzen) die vervolgens in de winkel opgebroken wordt en los doorverkocht. Een gedeelte van de besparing wordt doorberekend aan de klant. Meestal komt dit voor bij de wat goedkopere lenzen (maar ook bij L standaardzooms wil het wel voorkomen).

Er is voor de rest weinig mis mee.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

De IS II heeft geen USM, maar een trage 'ouderwetse' focusmotor.
Bovendien is de IS II optisch een stuk minder dan de STM. De STM is amper duurder, dus een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste , nieuw is er inderdaad geen groot prijsverschil , maar omdat ik een oude camera van mijn zoon heb
gekregen ( omdat hij een nieuwe heeft gekocht ) en waarmee ik niet kan filmen ( Canon 450 D ) heb ik de
STM functie niet nodig en omdat er op Marktplaats veel IS modellen worden aangeboden had ik de aanschaf
van een 2ehands in overweging genomen.
Ik dacht dat er verder geen grote verschillen tussen USM en STM uitvoering waren .
Nu ik in de vorige reacties heb gelezen dat de STM optisch beter is ,ga ik toch de STM kopen.
Nog even :
Ik las op internet in een lenzentest van de STM tov IS II dat de laatse bij sportopnames sneller was
door de USM functie tov de STM .
Is deze info onjuist .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 23:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nogmaals, hij heeft geen USM. Ik weet niet hoe je daar bij komt?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 20:07
Universal Creations schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:47:
De STM versie is sneller dan de andere versie en daarnaast ook optisch een heel stuk beter. De bulk versie zit in bubbeltjesfolie en niet in een fatsoenlijke doos. Verder niet boeiend.
"optisch een heel stuk beter".

Prijsverschil op de pricewatch, als ik me niet vergis, is ACHT euro.

Het eenvoudigere advies aan TS is ook gewoon neem nou alstjeblieft maar die STM versie...
En houd een beetje in het achterhoofd dat een 450D (oudere camera, beperkte mogelijkheden qua ISOwaardes) met een niet lichtsterke lens als dit leuk is overdag, zolang het niet ál te bewolkt is. Niet in lastiger omstandigheden.

Aan de andere kant moeten we misschien ook niet iemand die een zoomlensje bij een wat oudere camera wil hebben meteen €500+ glas gaan proberen aan te smeren. natuurlijk is het mooi spul maar gewoon echt niet waar TS interesse in gaat hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik denk dat ie de IS II bedoeld vs de STM. USM hebben ze beide niet.

De snelheid van de STM is idd iets beter, maar op een dergelijke oude body is dat niet echt relevant. Zoals gezegd zijn het geen bijzonder lichtsterke lenzen. En de 450 is een oude body met lage ISO. Dat zal eerder de bottleneck zijn.

Maar het hebben van een 'te' goede lens is verder wel te overwegen. Als je tzt de body zal upgraden is een STM lens prima bruikbaar, ook als je wilt gaan filmen

Ik zie geen reden om de STM niet te nemen. Een L-lens is mooi, maar compleet uit verhouding tov de body. STM = goed ding zeker voor de prijs, en in verhouding perfect voor hem.
De IS II is dan 2e hands wel goedkoper, maar dat is naar mijn mening een slechtere investering. Die wil je toch niet snel meenemen als je tzt de body upgraded. De STM kan prima mee (Ik heb 'm zelf ook op mijn 750D)

De STM is overigens nog een stuk goedkoper te krijgen als je 'm importeerd via bv Eglobalcentral. (128 eur voor de OEM)
Als je geen haast hebt kun je misschien ook nog afwachten of ie met cashback komt (Dat werkt dan weer niet ism import spul). Ik heb op die manier 95 euro betaald voor mijn STM..

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 24-12-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste ,

Nog even : Ik fotografeer hoofdzakelijk mijn kleinkinderen en daarnaast vakantiekiekjes / uitjes
In de jaren 70 had ik voor mijn kinderen te fotograferen een spiegelreflex en een vaste 135 mm lens.
Het gesleep viel me op den duur tegen en het spul belandde in de kast .
Voordat ik deze camera van mijn zoon kreeg , maakte ik foto,s met een Panasonic FZ 38 .
Op zich voor mijn gebruik een prima en makkelijk te bedienen camera .
Maw ik wil niet veel investeren in de Canon , want ik weet niet of ik op den duur toch weer terugga
naar de Panasonic vanwege de prettige bediening en filmmogelijkheden.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Kan iemand beoordelen of de lens op de foto beschadigd is.
Ik zie nl een krasje of iets dergelijks ( bij de tekst. "" 58 mm ""

https://www.marktplaats.n...ail&utm_source=systemmail

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vergeleken met andere foto van lens..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Misschien gewoon ff vragen aan de verkoper? :F
kan ook een pluisje/stofje op de foto zijn. En zoals de advertentietekst al aangeeft: "... Mag thuis uitgetest ...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
En mocht het wel een krasje zijn, zul je daar niks van merken tijdens het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste, dat laatste begrijp ik niet helemaal

De lens moet toch altijd schoon zijn, of zie ik dit verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Het lijkt me een haartje, ik zou de eigenaar van de advertentie er even naar vragen. Mocht het toch een barst zijn dan zie je dit direct tijdens het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hansw1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:28:

Desnoods zet je met een Edding een dikke stip op het objectief... dat zie je echt niet terug in de foto (brandpunt afstand objectief / spiegel is zo nauw dat het gewoon weggefilterd wordt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
Afbeeldingslocatie: https://www.lensrentals.com/blog/media/2008/10/105268571.B8cvDcxN.jpg
is gemaakt met
Afbeeldingslocatie: https://www.lensrentals.com/blog/media/2008/10/Front-Element-Broken-Lens.jpg

Ik zou me dus niet zo druk maken om dat (eventuele) krasje.
Desnoods praat je er op dat moment een paar tientjes vanaf, voor je eigen gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hansw1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:28:

Dat zijn gebruikerssporen, die kan je ook verwachten bij tweedehands producten, of je moet echt geluk hebben bij een ZGAN lens. Ik zou bij zoiets altijd willen testen ipv zomaar laten opsturen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Pagina: 1