Ik heb een ps4 maar wil gaming pc kopen, is dit het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.693 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1017647

Topicstarter
Ik heb op dit moment een ps4 pro alleen ik wil al heel lang een goede computer hebben maar ik heb het geld er niet voor. Nu kan ik mijn ps4 verkopen plus aan mijn games en dan kan ik een goede computer kopen maar is dit het waard?? Ik heb veel vrienden die ook ps4 hebben en daar game ik vaak mee en ik heb ook echt heel veel geld uitgegeven eraan.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Moeten wij dat voor je bepalen? Weeg de voor- en nadelen voor jezelf tegen elkaar af en maak een beslissing. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:53
Of je ruilt je PS4 Pro in voor een PS4 en zet dat geld op je spaarrekening voor een PC.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:31
Imo zou ik spijt krijgen als ik niet meer samen met vrienden kan spelen online. Het voegt namelijk veel meer toe dan spelen met onbekenden.

Dus lekker die PS4pro houden en langzaam sparen voor een pc.
Je zal namelijk nooit het geld terug krijgen die je er in hebt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 16:38
Fore! schreef op zondag 24 december 2017 @ 06:25:
Imo zou ik spijt krijgen als ik niet meer samen met vrienden kan spelen online. Het voegt namelijk veel meer toe dan spelen met onbekenden.
Dat... en een goede gaming PC kost al gauw meer dan een PS4 Pro Iafhankelijk van welke hardware je al hebt)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je een nieuw account registreert op een forum om deze vraag te stellen, is het je niet waard. Als het je wel waard was had je de beslissing zelf al genomen en zou het je geen ene ruk uitmaken wat iemand anders erover vindt.. Denk daar maar eens over na ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Phase op 24-12-2017 07:26 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 23:29
Als je die ps4 met games verkoopt acht ik de kans erg klein dat je er op vooruit gaat met de PC die je gaat halen betreft visuals. je moet al ruim 800 euro investeren wil je enig voordeel hebben betreft visuals en zelfs dan is de PC na een jaar obsolite en kun je weer upgraden.

Ook omdat je zegt dat je vrienden op de ps4 hebt kun je daar net zo goed mee spelen, het PC volk is toch een tikkel meer arrogant betreft online gaming (eigen ervaring mind you) dus de keuze is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26
@Joeri.Bijlsma dat is wel heel kort door de bocht (doelend op je obsolete opmerking). De gpu, ja budget versie zeker wel. Als je een goede cpu e.d. aanschaft, dan valt het wel mee. Dan is de upgrade van de gpu het enige de komende jaren.

Maar ben het wel met je eens dat als vrienden allemaal een ps4 hebben, dat je niet gelukkiger wordt van het omruilen voor een ps4 voor een pc.

@Anoniem: 1017647
Sparen, sparen, sparen.
Hou je ps4 en spaar langzaam voor een pc als je echt een goede pc wilt hebben.
Pc gamen kost iig geld.
Ikzelf heb het geluk dat ik een goede game pc heb, maar ook de meeste consoles. Dus kan alle kanten op. Maar daarentegen speel ik weinig tegen of met vrienden vanwege de drukte in mijn leven.
Je kunt beter zelf uitmaken of het nut heeft ok voor een pc te gaan. Mede dus wat je vrienden doen en of je daar gelukkig van wordt. Een FPS op een console is voor mij een drama iig. Dus dat gaat hem zeker niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Arunia schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:20:
@Joeri.Bijlsma dat is wel heel kort door de bocht (doelend op je obsolete opmerking). De gpu, ja budget versie zeker wel. Als je een goede cpu e.d. aanschaft, dan valt het wel mee. Dan is de upgrade van de gpu het enige de komende jaren.
Die GPU gaat wel een dikke 300 tot 400 euro kosten wil je AAA titels spelen op high/ultra settings op 1440P(anders schiet je er nog niks mee op immers, ps4 zit op high settings en 1080P minimaal, de pro zit al op 1440P zo niet 4K). Als je de rest van het systeem een beetje up-to-date wilt houden is die processor ook 300, moederbord 150, voeding 80, en werk geheugen 150, zit je al gauw tegen die 1000 euro aan te kijken en dan heb je nog niet eens een heel systeem.

Wat hij kan halen met het geld voor die ps4 gaat het niet meer dan 400 tot 500 worden, dan heb je net een processor en moederbord. ALS hij daar al een PC van kan maken, is dat ding echt wel obsolete na een jaar.

Kijk na hoe snel modern games voor resources vragen, als je assassins creed origins neemt, dat ding is abnormaal zwaar door die ranzige DRM, en omdat dat gaat werken, gaan er meer developers er mee in zee, dus heb je een clusterfuck aan games die niet normaal werken op een mid-range PC van 1000 euro, laat staan een low-end van 500.

Ben je beter af met een ps4.

Mensen die zeuren over 30fps moeten niet zeuren, als het niet te spelen was had het ook niet 30fps geweest. Je ogen wennen er enorm snel aan, maarja je blijft die special snowflakes houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-06 11:26
Als je vrienden op de PS zitten dan zal ik daar blijven eventuele voordelen van een pc zijn onderandere goedkopere games, je kan meer als alleen gamen,huiswerk (saai), films kijken enz uuuh tja ik ben wel een pc gebruiker hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:17

cptbuttlick

Nvidia

Eerlijk gezegd , Ik heb een dikke pc.
Weinig mensen online tov mijn xbox
Conclusie ...
Multi speel ik op xbox single op pc.
Ik kan zowel met muis als controller fps goed spelen.
Je staat echt versteld hoe weinig spelers er online zijn op cs go en rocket leauge na.
Daarbij hoort natuurlijk wel de single player ervaring.
Die is op de ps4 echt never niet te vergelijken met de pc.
Kijk maar eens naar metro redux of iets dergelijks.
Dat ziet er verdomde goed uit op pc ( ultra settings )
Dan vraag ik me af wat jij een goede pc noemt...
Als jij een ps4 pro wil verkopen kom jij lange niet aan een goede computer.

Onder een goede pc verstaan we ook wel +144hz panels goede kaarten etc , Die kosten serieus geld.

[ Voor 110% gewijzigd door cptbuttlick op 24-12-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
Zo'n beslissing maak je toch zelf...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Top-Rob
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 01:58
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:31:
[...]

Die GPU gaat wel een dikke 300 tot 400 euro kosten wil je AAA titels spelen op high/ultra settings op 1440P(anders schiet je er nog niks mee op immers, ps4 zit op high settings en 1080P minimaal, de pro zit al op 1440P zo niet 4K). Als je de rest van het systeem een beetje up-to-date wilt houden is die processor ook 300, moederbord 150, voeding 80, en werk geheugen 150, zit je al gauw tegen die 1000 euro aan te kijken en dan heb je nog niet eens een heel systeem.

Wat hij kan halen met het geld voor die ps4 gaat het niet meer dan 400 tot 500 worden, dan heb je net een processor en moederbord. ALS hij daar al een PC van kan maken, is dat ding echt wel obsolete na een jaar.

Kijk na hoe snel modern games voor resources vragen, als je assassins creed origins neemt, dat ding is abnormaal zwaar door die ranzige DRM, en omdat dat gaat werken, gaan er meer developers er mee in zee, dus heb je een clusterfuck aan games die niet normaal werken op een mid-range PC van 1000 euro, laat staan een low-end van 500.

Ben je beter af met een ps4.

Mensen die zeuren over 30fps moeten niet zeuren, als het niet te spelen was had het ook niet 30fps geweest. Je ogen wennen er enorm snel aan, maarja je blijft die special snowflakes houden. 8)7
toon volledige bericht
Alhoewel ik de topicstarter zou aanraden om de PS4 *niet* weg te doen als al je vrienden er ook één hebben, snap ik niks van posts als die van Joeri. Je moet dan wel heel erg anti-PC zijn om dergelijke uitspraken te doen en dan is de topicstarter dus niet bij je mening gebaat.

Ikzelf heb nog steeds een i2600k uit 2011, en op de GPU na is deze nog origineel (er zit zelfs geen overclock op overigens) en zie ik nog altijd geen noodzaak om deze te upgraden. Hier hoef je mijn mening overigens niet klakkeloos voor aan te nemen: er is genoeg te vinden op Youtube hierover. Ja, het enige wat ik gedaan heb in al die jaren is 1x de videokaart upgraden, maar dat was ook alweer zo'n 3 jaar geleden (GTX 970). Dat kostte toentertijd 300 euro en daar kreeg ik Far Cry 3 en Tomb Raider (deel weet ik veel) er gratis bij. Ik draai alles op 1440p en nieuwe, veeleisende games kan ik inderdaad zeker niet op de hoogste instellingen spelen, maar het ziet er nog altijd wel een stuk beter uit dan een PS4. Waarom mensen bij de PC beweren dat deze 'obsolete' zou zijn na een jaar en dat de PS4 zogenaamd wel jaren meegaat is me een raadsel. Het is echt niet dat de nieuwste spellen altijd de nieuwste hardware nodig hebben. Dat zou ook een rare keuze van ontwikkelaars zijn overigens. Daarnaast: waarom zou je met de PC altijd per se alles op de hoogste instellingen moeten kunnen spelen als je dat met de PS4 ook niet doet (je PS4 wordt ook niet sneller met de jaren; de beperking wordt dan gewoon opgelegd door de ontwikkelaar i.p.v. dat je zelf iets mag kiezen). Ik weet dat er Tweakers zijn die bij iedere nieuwe processor willen upgraden 'omdat het kan' maar dat heeft echt helemaal niks te maken met gaming.

Verder vind ik de opmerking op 30fps onterecht; men moet niet te snel denken dat als iets voor hen geldt dat dat dan voor iedereen zo is. Ik ben dan volgens Joeri zo'n special snowflake, maar 30fps komt op mijn ogen gewoon niet vloeiend over en ik kan er wel voor kiezen om dat te accepteren, maar ik zal er nooit aan kunnen 'wennen'. Maar dat kan iedereen voor zichzelf beslissen.

On topic conclusie:
Alhoewel ik persoonlijk een PC een betere investering vind op de lange termijn (games zijn goedkoper, online gaming is gratis, je hoeft niet steeds nieuwe hardware aan te schaffen voor consoles zoals controllers, etc.) zou ik in de situatie van de topicstarter gewoon lekker bij de PS4 blijven als jouw vrienden daar ook op zitten. Ik weet natuurlijk niet hoe belangrijk samen met hen spelen voor jou is, maar voor veel mensen zou dit doorslaggevend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Top-Rob schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:38:
[...]

Alhoewel ik de topicstarter zou aanraden om de PS4 *niet* weg te doen als al je vrienden er ook één hebben, snap ik niks van posts als die van Joeri. Je moet dan wel heel erg anti-PC zijn om dergelijke uitspraken te doen en dan is de topicstarter dus niet bij je mening gebaat.

Ikzelf heb nog steeds een i2600k uit 2011, en op de GPU na is deze nog origineel (er zit zelfs geen overclock op overigens) en zie ik nog altijd geen noodzaak om deze te upgraden. Hier hoef je mijn mening overigens niet klakkeloos voor aan te nemen: er is genoeg te vinden op Youtube hierover. Ja, het enige wat ik gedaan heb in al die jaren is 1x de videokaart upgraden, maar dat was ook alweer zo'n 3 jaar geleden (GTX 970). Dat kostte toentertijd 300 euro en daar kreeg ik Far Cry 3 en Tomb Raider (deel weet ik veel) er gratis bij. Ik draai alles op 1440p en nieuwe, veeleisende games kan ik inderdaad zeker niet op de hoogste instellingen spelen, maar het ziet er nog altijd wel een stuk beter uit dan een PS4. Waarom mensen bij de PC beweren dat deze 'obsolete' zou zijn na een jaar en dat de PS4 zogenaamd wel jaren meegaat is me een raadsel. Het is echt niet dat de nieuwste spellen altijd de nieuwste hardware nodig hebben. Dat zou ook een rare keuze van ontwikkelaars zijn overigens. Daarnaast: waarom zou je met de PC altijd per se alles op de hoogste instellingen moeten kunnen spelen als je dat met de PS4 ook niet doet (je PS4 wordt ook niet sneller met de jaren; de beperking wordt dan gewoon opgelegd door de ontwikkelaar i.p.v. dat je zelf iets mag kiezen). Ik weet dat er Tweakers zijn die bij iedere nieuwe processor willen upgraden 'omdat het kan' maar dat heeft echt helemaal niks te maken met gaming.

Verder vind ik de opmerking op 30fps onterecht; men moet niet te snel denken dat als iets voor hen geldt dat dat dan voor iedereen zo is. Ik ben dan volgens Joeri zo'n special snowflake, maar 30fps komt op mijn ogen gewoon niet vloeiend over en ik kan er wel voor kiezen om dat te accepteren, maar ik zal er nooit aan kunnen 'wennen'. Maar dat kan iedereen voor zichzelf beslissen.

On topic conclusie:
Alhoewel ik persoonlijk een PC een betere investering vind op de lange termijn (games zijn goedkoper, online gaming is gratis, je hoeft niet steeds nieuwe hardware aan te schaffen voor consoles zoals controllers, etc.) zou ik in de situatie van de topicstarter gewoon lekker bij de PS4 blijven als jouw vrienden daar ook op zitten. Ik weet natuurlijk niet hoe belangrijk samen met hen spelen voor jou is, maar voor veel mensen zou dit doorslaggevend zijn.
toon volledige bericht
jij leest duidelijk mijn comment niet, dat zie ik nu al.

Nog maar een keer voor meneer...
Ik zei als hij die ps4 verkoopt en daar een pc van moet halen gaat hij er zwaar op achteruit.
Mocht hij al een pc in elkaar kunnen zetten is DEZE obsolete na een jaar, dit is een FEIT.
Games gaan met elk jaar meer eisen, tenzij je op low 720P gamen wilt zie ik geen reden in om die ps4 te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Hou je PS4 pro, mooie exclusives, plus wat je zegt, multiplayer. Spaar een jaartje voor een mooie PC, en dan heb je 't beste van beide werelden (je kan meer met een PC, misschien ontdek je wel nieuwe hobby's).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Top-Rob
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 01:58
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:48:
[...]

jij leest duidelijk mijn comment niet, dat zie ik nu al.

Nog maar een keer voor meneer...
Ik zei als hij die ps4 verkoopt en daar een pc van moet halen gaat hij er zwaar op achteruit.
Mocht hij al een pc in elkaar kunnen zetten is DEZE obsolete na een jaar, dit is een FEIT.
Games gaan met elk jaar meer eisen, tenzij je op low 720P gamen wilt zie ik geen reden in om die ps4 te verkopen.
Ik heb je comment gelezen en prima begrepen, dus ik snap niet waar je op doelt.
Hoe-dan-ook: als je iets tweedehands verkoopt 'verlies' je daar in de regel geld mee. Ongeacht wat je daarna met dat geld doet. Dus daar zal gecompenseerd voor moeten worden. Daar lijkt me de vraag van de topicstarter dan ook niet om te gaan. Hij geeft aan dat als hij zijn PS4 + games verkoopt hij een 'goede computer' kan kopen. Hoe dat precies in het werk gaat (extreem veel games / spaargeld o.i.d.) laat ik in het midden. Afijn, ik heb mijn advies in deze situatie al gegeven.

Overigens: dat zelfs een budget PC na een jaar obsolete zou zijn, ben ik het niet mee eens. Dat je het dan nog als feit probeert te bestempelen bevestigt alleen maar mijn eerdere uitspraak over dat je nogal anti-PC overkomt. Maar hier wil ik het verder bij laten, tenzij de topicstarter eventueel nog vragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:26
Die gaat gaat niet meer reageren jongens. Zonde van jullie tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 12:17
Ik merk weinig inzet, geen eigen onderzoek of afweging. Hierin kunnen we je dus ook geen enkel advies in geven zo. Ik sluit het topic daarom.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.