Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ontvanger van email ziet geen attachments ihb pdf-jes

Pagina: 1
Acties:

• gribo
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 28-11-2019
Standaard verstuur ik emails op mijn WIN 8.1 pc met thunderbird. Mijn emails komen altijd aan maar heel regelmatig zeggen de ontvangers dat ze geen attachments zien terwijl ik die er wel heb aangehangen en ze ook aan de kopie naar mezelf hangen. Meestal gaat dat om pdf attachments maar ook fotos kan dezelfde problemen opleveren.
Wat kan er aan de hand zijn?
1) Kijken de ontvangers niet goed? De attachments kunnen heel klein in een boven onder hoekje vermeld zijn.
Denk het niet maar goed.
2) Het is opvallend vaak het geval bij emails die ik naar mensen stuur die alleen met phones of tablets werken, ik neem aan met android. Is dat het probleem?
3) Is er een provider die de attachments zonder het te melden weggooit?
4) Wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik eraan doen. Een ander email account gebruiken? Bvb gmail?

gribo wijzigde deze reactie 23-12-2017 23:41 (6%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:29

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de headers van de ontvangen mails al eens geraadpleegd? Daaraan kan je bijna 100% zeker al je vragen al zelf beantwoorden.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:24

Compizfox

I use Arch, btw

Komt dat toevallig alleen voor met emails van anderen die jij vervolgens doorstuurt? Zo ja, dan zou het wel eens dit jarenoude probleem kunnen zijn.

Het eigenlijke probleem hier zit hem erin dat de oorspronkelijke mail met de bijlage (die jij hebt ontvangen van iemand anders) malformed is, namelijk dat de bijlage als multipart/mixed zou moeten worden gedefinieerd terwijl er multipart/related wordt gebruikt. Schijnbaar is Outlook de bron van dit soort malformed berichten.

Thunderbird gaat bij het tonen van de berichten hier wel vrij flexibel mee om, maar bij het doorsturen niet.

Compizfox wijzigde deze reactie 23-12-2017 23:54 (12%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Brahiewahiewa

boelkloedig

quote:
Compizfox schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:53:
Komt dat toevallig alleen voor met emails van anderen die jij vervolgens doorstuurt? Zo ja, dan zou het wel eens dit jarenoude probleem kunnen zijn...
Dan zouden de ontvangers een attachement van 27 bytes zien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• gribo
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 28-11-2019
Bedankt voor de reacties. Ik vergat nog te zeggen dat de problemen zich vaak voordoen als ik via MP (=Marktplaats) email met aanbieders of kopers.

Thunderbird is onschuldig omdat het probleem zich ook voordeed toen ik met een ander email programma (ander email account) maar wel via MP email adres communiceerde met een koper op MP.

Het probleem trad niet op toen ik mbv mijn gmail account /email programma RECHTSTREEKS naar het gmail account van deze koper op MP mailde.

Conclusio busio: WIN8.1 en thunderbird zijn vermoedelijk volkomen onschuldig en de dader is waarschijnlijk MP. Grrrrrr. An sich zou daarbij nog best een rol kunnen spelen dat ik WIN8.1 of thunderbird gebruik maar MP speelt dus waarschijnlijk een belangrijke rol.

PS Ik heb al eerder problemen met de site (en software) van MP gehad waardoor ik (al) geen hoge pet ophad van hun compatibiliteit en software capaciteiten.

gribo wijzigde deze reactie 25-12-2017 17:35 (20%)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True