[Suggestie] - "Werkt niet" knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:22
Hallo beste medetweakers,

Op dit forum worden heel veel vragen gesteld. Als je zelf ook gaat zoeken naar een antwoord op een specifiek probleem kun je soms tientallen verschillende opties voor je neus krijgen. De ene zegt dit, de andere zegt dat. Als TS zou het mooi zijn als je in je eigen topic kunt aangeven of bepaalde suggesties of tips "Niet werken". Je kunt momenteel enkel kiezen voor het beste antwoord. Maar soms zijn er ook meerdere beste antwoorden en soms zijn er antwoorden die voor de helft werken en weer anderen werken helemaal niet. Daarom heb ik dit bedacht. Een knop, die enkel de TS kan gebruiken, om aan te geven dat de suggestie die een medetweaker geeft niet werkt in zijn/haar situatie. Een andere tweaker die op zoek is naar een oplossing voor een identiek probleem kan zich dan eerst focussen op het beste antwoord (indien gegeven), dan op de neutrale antwoorden en als laatste als er echt geen keuze meer is uit de "Werkt niet" antwoorden. Je moet de "Werkt niet" knop enkel zien als een indicator, niet als een veroordeling. :)

Dus, roept u maar, is het wat?
De X hoeft niet perse rood te zijn, kan ook gewoon wit zijn, net als de "Beste Antwoord" knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AWCBQatgTCs7PGVGkli34mYY/full.png
prachtige paint skills ofnieeee?? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 19:58 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een andere tweaker die op zoek is naar een oplossing voor een identiek probleem ziet dat gelijk dat bepaalde suggesties niet werken.
Ah, maar nu ga je ervanuit dat elke TS correcte info geeft/vindt en dat elk "probleem" maar 1 oplossing heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je het mij vraagt is dit een beetje een oplossing voor een probleem dat er niet is...

En dat een oplossing voor 1 iemand niet werkt, betekent niet dat 'ie voor niemand werkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
MAX3400 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:12:
[...]

Ah, maar nu ga je ervanuit dat elke TS correcte info geeft/vindt en dat elk "probleem" maar 1 oplossing heeft.
Het klopt dat de TS zelf ook niet altijd de correcte informatie geeft, maar vaak is dat ook de oorzaak van het probleem. De TS mist bepaalde handelingen om zijn probleem op te lossen. Andere tweakers kunnen dat aankaarten en zeggen wat er mist. De TS zal dit zelf uiteindelijk gaan inzien, hopelijk, en tot een oplossing komen. Het is geen verplichting om die knop te gebruiken, maar als je als TS zijnde een hele duidelijke vraag hebt. Laten we als voorbeeld nemen, een heel 'kinderlijk' voorbeeld waarbij de domheid erg overdreven wordt, maar het gaat puur om het idee:

- TS: Ik heb 3 bussen verf, Rood, Blauw en Geel. Ik wil groen maken, wat moet ik mixen?

- 1e tweaker: Doe die rooie en die gele maar bij elkaar
- 2e tweaker: (doet komisch) en zegt: Gooi er gras bij
- 3e tweaker: Koop gewoon een bus groene verf
- 4e tweaker: Doe de blauwe en de gele bij elkaar

Bij de 1e tweaker kan TS duidelijk de knop "Werkt niet" klikken
Bij de 2e tweaker kan TS het negeren of een TR aanmaken omdat het onzinnig is
Bij de 3e tweaker kan TS zeggen, "ja maar ik heb deze bussen verf al, en ze hadden geen groene verf meer"
Bij de 4e tweaker kan TS zeggen, "ja dat werkt" en kiest "Beste antwoord"
Hahn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:15:
Als je het mij vraagt is dit een beetje een oplossing voor een probleem dat er niet is...

En dat een oplossing voor 1 iemand niet werkt, betekent niet dat 'ie voor niemand werkt.
True, maar de tweaker die dit hele verhaal leest en zoekende is naar een antwoord kan zijn situatie afwegen tegen dat van de TS en als het 100% gelijk is dan kan hij sowieso de "Werkt niet" reacties negeren, deze hoeft hij dan niet meer te proberen. Als er toch wat verschillen zijn dan kan zich als eerst focussen op het beste antwoord, daarna eventueel op de andere reacties die niet zijn gemarkt als zijnde "werkt niet" en als die allemaal niet werken, dan is zijn laatste keuze om de "Werkt niet" reacties te onderzoeken. Maar je kunt wel mooi prioriteiten leggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowwie op 23-12-2017 23:28 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
4e tweaker 'beste antwoord' maken en de 1e tweaker uitleggen waarom dat niet zou werken. Klaar. Stuk nuttiger, want dan weet je ook wáárom het niet werkt.

Plus 'Werkt niet' is best wel negatief. Ik zou het best wel kut vinden als mijn antwoorden als 'Werkt niet' gemarkeerd worden, want dat is heel definitief, terwijl in sommige gevallen mijn antwoord mogelijk best wel had kunnen werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wederom
zijn situatie afwegen tegen dat van de TS en als het 100% gelijk is
Er zijn amper 2 vraagstellingen gelijk. Zelfs iets simpels als "game PC tot 800€" wordt 80x per week gepost met 80x te weinig info/onderzoek.

En daarnaast, dan krijgen we zometeen ook nog copy-cats die beste antwoorden gaan copy/pasten zonder zelf voldoende inzicht te hebbem gehad in eerdere (complexe) vraagstellingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Hahn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:27:
4e tweaker 'beste antwoord' maken en de 1e tweaker uitleggen waarom dat niet zou werken. Klaar. Stuk nuttiger, want dan weet je ook wáárom het niet werkt.
Dat is optioneel, maar de "Werkt niet" knop geeft een andere tweaker wel gelijk het idee, hmm dat hoef ik in elk geval niet (direct) te proberen.
Plus 'Werkt niet' is best wel negatief. Ik zou het best wel kut vinden als mijn antwoorden als 'Werkt niet' gemarkeerd worden, want dat is heel definitief, terwijl in sommige gevallen mijn antwoord mogelijk best wel had kunnen werken.
Het is maar hoe je het opvat. Als het voor de TS niet werkt, dan werkt het niet. Dat wil niet zeggen dat jij niet je best gedaan hebt om mee te denken met het probleem, maar soms weet jij ook niet alles. Als iemand vraagt, mijn harde schijf ratelt constant, en jij zegt "die is vast aan het overlijden, koop gauw een nieuwe en kopieer zsm je data" en het blijkt uiteindelijk een veel gebruikte te grote page file te zijn, dan is jouw reactie incorrect (wel goed bedoeld), maar kan worden gemerkt als zijnde 'werkt niet'. Komt de volgende tweaker met een vergelijkbaar probleem, die zal dan eerst ook zijn page file gaan checken voor dat hij eventueel jouw suggestie overneemt.

En net wat ik zeg, TS-s moeten wel goed nadenken voordat ze de knop "Werkt niet" gebruiken, omdat het ook karma kost. Je moet het gewoon zeker weten dat het in jouw situatie niet werkt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Snowwie schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:38:

En net wat ik zeg, TS-s moeten wel goed nadenken voordat ze de knop "Werkt niet" gebruiken, omdat het ook karma kost. Je moet het gewoon zeker weten dat het in jouw situatie niet werkt.
Dus je moet heel weloverwogen op 'werkt niet' klikken, het doel van die knop is om andere mensen met een vergelijkbaar probleem in de toekomst te helpen. Toch kost het karma? Het kost dus karma om iemand te helpen, normaal gezien is juist omgekeerd, dat je karma verdient door mensen te helpen.

Overigens, elk antwoord wat gegeven wordt en niet gemarkeerd is als 'het beste antwoord' is toch sowieso een antwoord dat het probleem niet oploste? Anders was het wel gemarkeerd met 'het beste antwoord'. Een overbodige knop, die ook nog karma kost schiet dus helemaal niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Ik denk dat het ook de vrijheid en openheid van een forum gaat beperken.
Je kan in woord al zeggen dat iets niet werkt.

Laten we mensen niet negatief beoordelen en daardoor voor altijd een slecht antwoord gemarkeerd zien staan. (Komen ze niet gauw terug denk ik, want nuance is dan ook weg net als op fb.

daar is een antwoord al goed bij het grootste aantal vinkjes. Mensen denken amper nog na op deze manier.

Waarom speelt dit bij jou?
Kan je dat verduidelijken

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt me wel weer een leuke optie voor in bijvoorbeeld veel AWM, PFSL en TL discussies... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:11:
Dus je moet heel weloverwogen op 'werkt niet' klikken, het doel van die knop is om andere mensen met een vergelijkbaar probleem in de toekomst te helpen. Toch kost het karma? Het kost dus karma om iemand te helpen, normaal gezien is juist omgekeerd, dat je karma verdient door mensen te helpen.
Ja, en tegelijkertijd als je het beste antwoord kiest zou je eventueel karma kunnen krijgen. Omdat voor sommigen "Werkt niet" een negatieve lading geeft, wil je misbruik er van voorkomen. Stel dat tweaker A een pest heeft aan Tweaker B en Tweaker B geeft ondanks dat toch tips en suggesties voor Tweaker A dat Tweaker A niet onnodig de "Werkt niet" knop gaat gebruiken. Alleen de TS kan dit gebruiken in zíjn eigen topics, niet in anderen hun topics. En de "Werkt niet" knop gaat natuurlijk niet op in algemene ervaringen topics, of show je auto / vriendin of het nachtfoto's topic. Het zou enkel gerelateerd moeten zijn aan (tech) georiënteerde subfora waarin de gebruiker kiest voor "Ik wil een vraag stellen" en niet voor een " Ik wil een discussie-, ervaring- of feedbacktopic starten". :)
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:25:
Ik denk dat het ook de vrijheid en openheid van een forum gaat beperken.
Je kan in woord al zeggen dat iets niet werkt.
De vrijheid wordt er echt niet door beperkt hoor. Als iets niet werkt en de TS heeft dat bij jou aangegeven scheelt je het weer navragen en scheelt de TS weer uitleggen. Uiteraard als ze er beide op staan kunnen ze altijd alsnog de discussie aangaan, dus beperking van vrijheid en openheid is niet aan de orde.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 00:47 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:44:
[...]

Ja, en tegelijkertijd als je het beste antwoord kiest zou je eventueel karma kunnen krijgen. Omdat voor sommigen "Werkt niet" een negatieve lading geeft, wil je misbruik er van voorkomen. Stel dat tweaker A een pest heeft aan Tweaker B en Tweaker B geeft ondanks dat toch tips en suggesties voor Tweaker A dat Tweaker A niet onnodig de "Werkt niet" knop gaat gebruiken. Alleen de TS kan dit gebruiken in zíjn eigen topics, niet in anderen hun topics. En de "Werkt niet" knop gaat natuurlijk niet op in algemene ervaringen topics, of show je auto / vriendin of het nachtfoto's topic. Het zou enkel gerelateerd moeten zijn aan (tech) georiënteerde subfora waarin de gebruiker kiest voor "Ik wil een vraag stellen" en niet voor een " Ik wil een discussie-, ervaring- of feedbacktopic starten". :)
Wat is dan het voordeel ten opzichte van de huidige situatie? Je zou in jouw situatie immers alle antwoorden (behalve opmerkingen of extra vragen) als 'werkt niet' moeten aanmerken, totdat je bij een oplossing komt die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:50:
[...]

Wat is dan het voordeel ten opzichte van de huidige situatie? Je zou in jouw situatie immers alle antwoorden (behalve opmerkingen of extra vragen) als 'werkt niet' moeten aanmerken, totdat je bij een oplossing komt die wel werkt.
Omdat je dan een onderscheidt kunt maken tussen wat de TS als "Werkt niet" heeft gemarkeerd en de overige suggesties. Het 'beste antwoord' wordt ook regelmatig niet gegeven. Je kunt met je eigen probleem eerst aan de gang met de antwoorden die blanco zijn gebleven omdat de kans daarmee het beste is dat je daarmee je probleem oplost. In het voorbeeld met het verf wat ik noemde, zou het niet een beetje lullig zijn als een willekeurige tweaker die alle reacties blanco ziet gewoon alles maar gaat proberen? Hij/Zij verspilt tijd, grondstoffen (in dit geval verf) en eventueel geld (door bv. alsnog elders een bus groene verf te kopen).

Wat de karma kwestie betreft, dat ligt op zich wel een beetje gevoelig, want ik kan me voorstellen dat je niet gauw de "Werkt niet" knop gaat indrukken als het jou karma kost. Dus wellicht is het beter om dat onderdeel van dit idee in z'n geheel te laten varen. -> edit: ook gedaan in de TS, karma verhaal laten varen

Verder hoeft de knop ook niet idioot overdreven geaccentueerd zijn. Dus niet knalrood, maar desnoods met een rood or oranje kader om de knop om te laten zien dat het aangeklikt is door de TS.

[ Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 19:47 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hang af van de situatie. Voor sommige vragen is er maar 1 echt goed antwoord, hier kan het dus wel van toegevoegde waarde zijn. Aan de andere kant komen er regelmatig topics voorbij over dat iemand bijvoorbeeld geen beeld krijgt met zijn pc. Echter is dit iets dat echt tientallen oorzaken kan hebben. Door andere mensen worden dan ook tientallen suggesties gegeven over wat het zou kunnen zijn, maar vervolgens is er maar 1 oplossing de juiste voor de TS. Als dan vervolgens iemand anders die ook geen beeld krijgt via de zoekfunctie uitkomt op dit topic, is de kans groter dat de oplossing voor deze persoon zit in de overige suggesties dan in het best gekozen antwoord. In dit geval kan het dus averechts werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Precies dit kan idd averechts werken, je slaat de 'werkt niet' oplossingen over. Maar het kan voor jou wel werken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 09:54
Onzin als je het mij vraagt.

Als de ene oplossing niet werkt voor de TS kan het zo zijn dat het voor een ander WEL werkt.
Er zijn zoveel mogelijkheden als het bijv. gaat om tech vragen, kijk maar naar steam met bepaalde "fixen" voor games die slechte framerate hebben. De een zegt, ja nvidia control panel setting x dan doet hij het, en veel zeggen, ja werkt en andere zeggen werkt niet.

Je kunt dan niet het antwoord dood schieten met "werkt niet" want dan zou je potentiele oplossingen gewoon de grond in boren, terwijl het wel degelijk nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Nee. Gewoon nee.

Uitleg geven waarom niet, werkt niet.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ondanks dat ik hierop tegen ben vanwege de door verschillende mensen hierboven al genoemde punten, geef ik dit topic maar wel even een schop richting MF.

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:11
Dan is de volgende stap om een TS te flaggen met een incomplete vraag knop? Die ook mooi meetelt achter of onder je naam?

Dat maakt het voor de rest meteen duidelijk dat je dat nieuwe topic over kan slaan.

Ik ben het met de rest eens dat wat voor de een niet werkt voor een ander wel een oplossing kan zijn. Dan zou je voor de forum meelezers ook een knop moeten toevoegen bij beste antwoord: "niet het beste antwoord voor mij"

En bij "werkt bij mij niet" en "maar wel bij mij!" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Jaer schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:08:
Dan is de volgende stap om een TS te flaggen met een incomplete vraag knop? Die ook mooi meetelt achter of onder je naam?

Dat maakt het voor de rest meteen duidelijk dat je dat nieuwe topic over kan slaan.

Ik ben het met de rest eens dat wat voor de een niet werkt voor een ander wel een oplossing kan zijn. Dan zou je voor de forum meelezers ook een knop moeten toevoegen bij beste antwoord: "niet het beste antwoord voor mij"

En bij "werkt bij mij niet" en "maar wel bij mij!" knop.
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:09:
Onzin als je het mij vraagt.

Als de ene oplossing niet werkt voor de TS kan het zo zijn dat het voor een ander WEL werkt.
Er zijn zoveel mogelijkheden als het bijv. gaat om tech vragen, kijk maar naar steam met bepaalde "fixen" voor games die slechte framerate hebben. De een zegt, ja nvidia control panel setting x dan doet hij het, en veel zeggen, ja werkt en andere zeggen werkt niet.

Je kunt dan niet het antwoord dood schieten met "werkt niet" want dan zou je potentiele oplossingen gewoon de grond in boren, terwijl het wel degelijk nut heeft.
Kijk, het is geen absolute. Je moet het zien als een indicator.

Als een gebruiker hier zoekt naar een oplossing voor zijn probleem dan zal hij verscheidene topics tegenkomen die lijken op zijn probleem. Goed dan leest hij de TS van die andere tweaker die een vergelijkbaar probleem had en bekijkt ook de antwoorden. Natuurlijk, automatisch, zoals de meeste tweakers denk ik dat doen, check je altijd eerst het ''beste antwoord". Mocht dat beste antwoord voor die persoon toch niet werken dan kan hij altijd nog naar de andere antwoorden kijken. Als TS van dat betreffende topic 2 of 3 reacties duidelijk heeft bestempeld als zijnde dit werk niet (in mijn situatie), want dat moet een andere lezer altijd wel in z'n achterhoofd houden dat "Werkt niet" enkel vanuit de TS geldt. Maar, heel veel vragen lijken wel op elkaar en meestal is het antwoord ook hetzelfde. Er zijn zat computerproblemen die constant maar weer terugkomen, waar een bepaalde actie voor ondernomen moet worden. Simpel voorbeeld:

- Mijn Windows 7 installatie bij mijn 10 jaar oude pc duurt zo verschrikkelijk lang, zelfs nadat ik er een ssd in gestopt heb en 16GB ram.

Als ik deze vraag zou zien, en ik weet wat voor pc hij heeft, en ook dat als hij geen floppy drive in zijn pc heeft, maar deze wel ingeschakeld heeft in de bios, dat ik dan zou zeggen "schakel je floppy drive uit in de bios". Hoe vaak in het verleden heb ik deze suggestie wel niet gedaan en bleek ook achter dat dat de veroorzaker was. Het kan best zijn dat iemand die uit nieuwsgierigheid nu dit topic leest en denkt, "Hmm ik draai ook nog steeds Windows 7, maar heb geen floppy drive meer in mijn pc, even checken of die aan staat in de bios". :)

Dus nogmaals, Het "Werkt niet" knopje is niet bedoeld om te demotiveren, of iemand de grond in te boren, het is enkel bedoeld als indicator. Want, volgens dezelfde redenering zou je namelijk ook het "Beste Antwoord" zo kunnen zien. Het "Beste Antwoord" kan voor een ander net zo goed niet werken. Ook deze knop is enkel een indicator. De algehele bedoeling is om iemand die een oplossing zoekt voor zijn probleem zo efficiënt mogelijk naar een oplossing te leiden. En als dat niet lukt, dan kan hij zelf een TS maken en zijn probleem voorleggen.
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:16:
Precies dit kan idd averechts werken, je slaat de 'werkt niet' oplossingen over. Maar het kan voor jou wel werken.
In 1e instantie, maar je kunt het later alsnog proberen. Dat is niet verboden. Het is puur suggestief.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 17:47 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Inmiddels heb je wel genoeg feedback gekregen dat weinig mensen hier iets in zien, toch?

Je kan het wel tot de tand blijven verdedigen, maar je vroeg zelf 'is het wat?' en de meeste mensen hier zeggen 'nee'.

[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 24-12-2017 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Hahn schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:45:
Inmiddels heb je wel genoeg feedback gekregen dat weinig mensen hier iets in zien, toch?

Je kan het wel tot de tand blijven verdedigen, maar je vroeg zelf 'is het wat?' en de meeste mensen hier zeggen 'nee'.
Dat is ook een beetje het aard van de mens, conservatief gedrag. Denk maar eens terug aan de update die Firefox uitvoerde naar versie 57, wat hadden een hoop mensen daar de pest aan. Nu, een tijdje later, hoor je er niemand meer over.

Toen de nieuwe layout kwam van het forum waren er ook niet veel mensen happy mee, het zijn de admins die bepalen hoe de layout van dit forum er uit ziet. Als men heil ziet in een bepaalde feature dan bepalen hun dat. Het is hun forum. Natuurlijk zullen ze wel luisteren naar de input van de gebruikers. Ik zie bij mijn TS dat toch 5 duimpjes omhoog gaan, dus van de ongeveer 10 verschillende mensen die hier nu gereageerd hebben zijn er toch 5 geweest die er wel iets in zien zitten. En niet alle 10 verschillende personen zijn er 100% op tegen, maar hebben bepaalde vragen er over. Het is dus zeker weten geen doodlopend verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 17:53 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Snowwie schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:50:
[...]

Dat is ook een beetje het aard van de mens, conservatief gedrag. Denk maar eens terug aan de update die Firefox uitvoerde naar versie 57, wat hadden een hoop mensen daar de pest aan. Nu, een tijdje later, hoor je er niemand meer over.

Toen de nieuwe layout kwam van het forum waren er ook niet veel mensen happy mee, het zijn de admins die bepalen hoe de layout van dit forum er uit ziet. Als men heil ziet in een bepaalde feature dan bepalen hun dat. Het is hun forum. Natuurlijk zullen ze wel luisteren naar de input van de gebruikers. Ik zie bij mijn TS dat toch 5 duimpjes omhoog gaan, dus van de ongeveer 10 verschillende mensen die hier nu gereageerd hebben zijn er toch 5 geweest die er wel iets in zien zitten. En niet alle 10 verschillende personen zijn er 100% op tegen, maar hebben bepaalde vragen er over. Het is dus zeker weten geen doodlopend verhaal.
En ik heb 8 likes gehad op mijn reactie, dus op basis daarvan zijn er meer mensen tegen dan voor.

Plus je vergelijkingen gaan mank, want dat mensen zich er maar bij neerleggen dat het design van het forum of een browser veranderd is heel wat anders dan dat ze het accepteren of zelfs willen.

Laatste wat ik hierover ga zeggen: kill your darlings. Je idee was in theorie misschien wel interessant, maar de meeste mensen willen het blijkbaar niet. Deal with it.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 24-12-2017 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Hahn schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:56:
[...]

En ik heb 8 likes gehad op mijn reactie, dus op basis daarvan zijn er meer mensen tegen dan voor.

Plus je vergelijkingen gaan mank, want dat mensen zich er maar bij neerleggen dat het design van het forum of een browser veranderd is heel wat anders dan dat ze het accepteren of zelfs willen.

Kill your darlings.
Tja, Geert Wilders had met z'n PVV ook 20 zetels na de verkiezingen en de Christen Unie maar 5. En toch zit de CU nu in de regering.

Om maar even aan te geven dat wij (de gebruikers) niet het beleid bepalen. We kunnen input geven, maar beleid, of features is aan de admins. En deze hebben vaak genoeg gezegd dat dit forum geen democratie is. Hoe cru dat ook klinkt. Het zou ook wat zijn. Stel je vrienden komen op visite, jij hebt net je huis oranje geschilderd en zij zeggen allemaal, je had het beter blauw kunnen doen. Maar jij wou het oranje. Ga je dan alsnog je huis blauw maken? En zo kunnen de admins beoordelen of een suggestie de moeite waard is, of iets kan toevoegen aan forum, omdat het HUN forum is.

Ik denk nu dat het verhaal (het idee) duidelijk is, en het is aan de admins om te bepalen of ze er iets mee doen of niet. Als zij zeggen "leuk idee, maar we gaan er toch niets mee doen" dan het zij zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 24-12-2017 18:05 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Tip voor de volgende keer: laat iedereen weten dat je alleen de mening van admins wilt hebben, dan hoeft de rest geen moeite te doen om te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

Snowwie schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:43:
[...] Er zijn zat computerproblemen die constant maar weer terugkomen, waar een bepaalde actie voor ondernomen moet worden. Simpel voorbeeld:

- Mijn Windows 7 installatie bij mijn 10 jaar oude pc duurt zo verschrikkelijk lang, zelfs nadat ik er een ssd in gestopt heb en 16GB ram.

Als ik deze vraag zou zien, en ik weet wat voor pc hij heeft, en ook dat als hij geen floppy drive in zijn pc heeft, maar deze wel ingeschakeld heeft in de bios, dat ik dan zou zeggen "schakel je floppy drive uit in de bios". Hoe vaak in het verleden heb ik deze suggestie wel niet gedaan en bleek ook achter dat dat de veroorzaker was...
Dat zal best werken, maar het is niet het juiste antwoord op de vraag in mijn opinie: Het juiste antwoord in mijn opinie is dan: 'Windows 7 is niet veilig meer, schakel alsjeblieft direct over op Windows 10.' 'En koop als het even kan ook gelijk een nieuwe PC want een PC van 10 jaar oud is ook niet meer van deze tijd.'

Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen en wat voor de één het goede antwoord is voor de ander verkeerd kan zijn... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Fiber schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:21:
[...]

Dat zal best werken, maar het is niet het juiste antwoord op de vraag in mijn opinie: Het juiste antwoord in mijn opinie is dan: 'Windows 7 is niet veilig meer, schakel alsjeblieft direct over op Windows 10.' 'En koop als het even kan ook gelijk een nieuwe PC want een PC van 10 jaar oud is ook niet meer van deze tijd.'

Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen en wat voor de één het goede antwoord is voor de ander verkeerd kan zijn... :)
Dat is zeker weten niet het juiste antwoord want jij kunt niet kijken in de portemonnee van de TS.
Wie zegt dat die persoon geld heeft voor een nieuwe pc en Windows 10?

Heb je dat al overwogen?

En Windows 7 is nog veilig genoeg, dat ligt ook aan de gebruiker zelf. Windows 10 kan net zo goed onveilig zijn, als de gebruiker op onveilige sites zit, overal op ja klikt, geen anti virus installeert en/of Windows Defender juist gebruikt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Het is psychologisch heel logisch dat er alleen maar een juiste antwoord knop is.
Anders voel je je afgekraakt/gefaald als je een werkt niet label zou krijgen, en zou ik minder zin hebben om de volgende te helpen

Heel veel systemen doen dit, alleen het positieve benadrukken.

Als je echt naar een soort oplossysteem zou willen, moet je zoiets als stackoverflow/yahoo awnsers maken. Dat de community ook upjes kan geven, maar ja dat is wel weer heel veel werk en gaat de 'flow' van het huidige tweakers forum tegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door alwinuzz op 24-12-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een goed idee, of misschien een soort stack overflow concept waarbij je antwoord votes kan krijgen. Hier is een duim, maar dat is een lastige om op sorteren omdat dat niet altijd alleen op antwoord op de vraag slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik snap je punt en het is ook een goed punt als je snel wat wilt vinden.
Maar er is ook een filosofie achter het genereren van meningen en meerdere wegen die naar rome leiden.
Je krijgt anders zo'n gesloten saai forum systeem, voor het archief mag jij best alle werkt niet antwoorden markeren. maar ik denk dat het heel saai wordt als we alleen de goede antwoorden lezen.
mens eigen zal maar zeggen.

Kweet natuurlijk niet of dat de reden is, maar voor nu is dat dan wel het geen waarom het hier nog zoveel bezoek krijgt, je wilt ook wel een dom antwoord lezen, en daar toch soms iets slims in zien.
Denk je zelf niet dat het heel snel doodbloed als we geen onzin meer mogen/gaan verkondigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:34:
Klinkt als een goed idee, of misschien een soort stack overflow concept waarbij je antwoord votes kan krijgen. Hier is een duim, maar dat is een lastige om op sorteren omdat dat niet altijd alleen op antwoord op de vraag slaat.
Stack Overflow (SO) heeft een heel handig concept, waarbij ook het beste antwoord naar boven komt. Dat concept is echter heel verschillend van een forum, hier staan alle reacties in chronologische volgorde, bij het concept van SO accepteert men alleen echte antwoorden en kleinere vragen moeten in comments (dus niet als antwoord).

Wellicht is het leuk als Tweakers naast het forum nog een SO-achtig concept erbij doet voor dit soort problemen, maar dat is ten eerste een heel werk om te maken (voor de ontwikkelaars van Tweakers) en vergt ten tweede heel veel onderhoud (vragen moeten duidelijk geformuleerd worden, antwoorden mag alleen als het echt antwoorden zijn en andere opmerkingen / vragen moeten als comment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
alwinuzz schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:33:
Het is psychologisch heel logisch dat er alleen maar een juiste antwoord knop is.
Anders voel je je afgekraakt/gefaald als je een werkt niet label zou krijgen, en zou ik minder zin hebben om de volgende te helpen
Dus......als jij op je werk iets doet wat niet werkt, en je baas zegt dat tegen je, nee dat werkt niet Alwinuzz, je kunt het beter zo doen. Voel je je dan afgekraakt? Of haal je dan je schouders op en denk je bij jezelf, "oke als het zo beter werkt, dan kan het ook".

Mensen vatten dingen vaak ook te persoonlijk op, ik weet het, ik ken het gevoel ook wel, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar moet ophouden.

Jeetje je moet eens weten hoeveel shit, gezeur, geflame en getrol ik hier op dit forum al over mij heen heb gehad. Nee, leuk is anders. Maar toch, blijf ik oa. wel naar de tech fora gaan en als ik topics zie waarvan ik denk, hey daar weet ik misschien een antwoord op, dan doe ik dat. Of het antwoord dan het juiste is, is dan nog even afwachten, zo niet, dan heb ik het in elk geval geprobeerd, en soms krijg je wel een reactie in de trend van "Bedankt voor het meedenken", maar ik ga niet weglopen omdat een ander het niet met mij eens is. En om dezelfde reden hoef jij je niet afgekraakt te voelen als jouw suggestie niet werkt. We zijn toch mensen met z'n allen, we maken allemaal fouten, dat is geen enkele reden om je voor te schamen. So be it.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Snowwie schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:14:
[...]

Dus......als jij op je werk iets doet wat niet werkt, en je baas zegt dat tegen je, nee dat werkt niet Alwinuzz, je kunt het beter zo doen. Voel je je dan afgekraakt? Of haal je dan je schouders op en denk je bij jezelf, "oke als het zo beter werkt, dan kan het ook".
Dat is veel persoonlijker en minder afstotend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
[...]

Dat is veel persoonlijker en minder afstotend.
Dat zou juist meer afstotend moeten werken omdat het recht in je gezicht wordt gezegd, met alle gezichts vertrekkingen die je baas er bij vertoond, en sommige bazen kunnen heel intimiderend zijn. Hier zijn we relatief unaniem, dus wat maakt je dat nu uit als de TS (ook alleen maar de TS kan dat he) jouw reactie als zijnde "Werkt niet" bestempeld. Dan weet jij dat ook weer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak werkten 'wel' en 'niet' tags verplicht (om eraan gekoppelde reacties te plaatsen die hierarchisch vouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Precies dat “bestempelen”, precies dat is wat we niet zinvol vinden.

Je baas zie je niet steeds met een rood afkeurend merk naar jou blijven wijzen.
Hij is veranderlijk. En kan je gevoel dus weer posie laten zijn.

Maargoed, ergens wil je het blijven kwalificeren en je ziet niet dat het antwoord permanent een demotiverende werking kan hebben als je het ‘werkt niet’ antwoord weer van jezelf eens leest.

@Verwijderd dat zie je dus ook al, als je het topic gemarkeerd ziet als beste antwoord.
Je weet dan iig dat het zin heeft om te lezen voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Toms Hardware niet een "beste antwoord" button?

Ik vind het niet eens zo'n gekke feature.

Heel vaak scheelt het een hoop onnodig leeswerk in de comment sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:38:

Die hebben wij ook, lees je wel waar het over gaat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:38:

offtopic:
Mooie avatar :Y

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:48:
[...]

Die hebben wij ook, lees je wel waar het over gaat haha
Waar dan? Ik zie nergens nog een beste antwoord geselecteerd door OP.

We hebben toch een +1 systeem hier of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmisch enzo. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
In het forum kan je beste antwoord kiezen als TS. (als die er niet is, of niet is aangegeven door TS, dat kan natuurlijk)
Op de FP is idd een + en - systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:55:
[...]

Waar dan? Ik zie nergens nog een beste antwoord geselecteerd door OP.

We hebben toch een +1 systeem hier of mis ik wat?
Je mist wat. Een topic kan als discussie (deze) en als vraag gestart worden. Bij vraag heb je de optie 'Beste antwoord'. Kijk eens in techfora, dan zie je 't wel. Let eens op het icoontje voor de topictitel en eventuele groen vinkje erachter.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:21:
[...]

Je mist wat. Een topic kan als discussie (deze) en als vraag gestart worden. Bij vraag heb je de optie 'Beste antwoord'. Kijk eens in techfora, dan zie je 't wel. Let eens op het icoontje voor de topictitel en eventuele groen vinkje erachter.
Dat idee had ik al. Bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Snowwie schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:14:
[...]

Mensen vatten dingen vaak ook te persoonlijk op, ik weet het, ik ken het gevoel ook wel, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar moet ophouden.

Jeetje je moet eens weten hoeveel shit, gezeur, geflame en getrol ik hier op dit forum al over mij heen heb gehad. Nee, leuk is anders. Maar toch, blijf ik oa. wel naar de tech fora gaan en als ik topics zie waarvan ik denk, hey daar weet ik misschien een antwoord op, dan doe ik dat. Of het antwoord dan het juiste is, is dan nog even afwachten, zo niet, dan heb ik het in elk geval geprobeerd, en soms krijg je wel een reactie in de trend van "Bedankt voor het meedenken", maar ik ga niet weglopen omdat een ander het niet met mij eens is. En om dezelfde reden hoef jij je niet afgekraakt te voelen als jouw suggestie niet werkt. We zijn toch mensen met z'n allen, we maken allemaal fouten, dat is geen enkele reden om je voor te schamen. So be it.
Dus je erkent het probleem, maar toch moeten alle mensen zich daar maar overheen zetten?
Daarnaast is het probleem opgelost als de TS gewoon het goede antwoord markeerd, hoef je helemaal niet door de foute antwoorden te scrollen, als je dan ook nog kan sorteren op upvotes is het al helemaal goed.

wat bijv ook kan is dat je iets kan commenteren bij de reply, van helaas geprobeerd maar dit werkt niet want geeft foutmelding ***, dat is dat persoonlijke hoe je baas het bijv zou doorgeven ipv de boolean manier van, werkt niet.

Ik heb een beetje het gevoel van tunnelvisie, van DIT is de juiste oplossing, ipv hmm, ja ik snap de haken en ogen wellicht...
Pagina: 1