Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een filmpne gemaakt met muziek van ed sheeran eronder en wil deze uploaden naar facebook alleen word deze herkent en krijg ik meldingen over dat er copyright zit op de muziek etc.

Ik kan het wel posten, maar is het verstandig om te doen? Kan ik er problemen mee krijgen?

Het is voor persoonlijk gebruik(non-commercial) en alleen te zien voor vrienden.

Hopelijk het goede forum:)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
alleen word deze herkent en krijg ik meldingen over dat er copyright zit op de muziek etc.
Dat zegt wel genoeg toch ^^?
Als dit geen probleem was hadden ze die check er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @eric.1 zegt. De check zit er niet voor niets op. Ergens op de CD staat zoiets als dat je de muziek niet mag dupliceren (wat je hebt gedaan door het van de CD naar je video over te nemen) en dat je het niet publiekelijk ten gehore mag brengen (wat je doet met posten op FB, publiekelijk includeert ook laten horen aan vrienden of familie).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je deelt de muziek wel, ook al is het alleen onder vrienden.
Een oplossing is copyright vrije muziek te gebruiken (even zoeken)
Er zit veel klassieke muziek onder, maar als je even verder zoekt vind je ook andere genres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ze kunnen inderdaad je video verwijderen of het geluid in zijn geheel muten.
Zonde van je werk. Een account-penalty zal het vast niet worden omdat FB je al waarschuwt.

Beste oplossing: Zoek rechten-vrije muziek!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
Volgens mij kan je tegenwoordig gebruik maken van de facebook sound collection.

https://www.facebook.com/...roducing-sound-collection

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik begrijp wat jullie zeggen. Alleen had ik al keer eerder een video met muziek geupload en toen kreeg ik geen melding of gezeur. En de video is ge edit op de muziek vandaar. Maar er is geen weg om het te omzeilen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36
Jawel dan moet je een gebruiksrecht voor jou doeleinden voor kopen. Daarvoor kun je terecht bij de eigenaar van die rechten. Kost je alleen een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik heb dit ook een keer gehad. Daarna heb ik het op YouTube geüpload. Daar kreeg ik ook zo'n melding, maar dat ik het alsnog kon plaatsen als ze reclame bij het filmpje lieten zien.
Zo heb ik het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je deelt de muziek wel, ook al is het alleen onder vrienden.
Een oplossing is copyright vrije muziek te gebruiken (even zoeken)
Er zit veel klassieke muziek onder, maar als je even verder zoekt vind je ook andere genres

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*knip spam*

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 21-04-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Deze topic kick is onnodig en gaat daarom op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.