Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ha Guys,

Ik heb geen idee of ik in het juiste forum post maar ik gokte dat ik het hier wel kon vragen :-)

Ik wil binnenkort de stroom in te tuin van mijn vader opnieuw aanleggen. Het is een grote tuin met veel stroom en lichtpunten. Door de jaren heen is het in de schuur (waar de stroom vanuit de meterkast uit huis naar toe gaat) een zooitje met overal lasdozen, tientallen lasklemmen in dozen gepropt enz. enz.

Het liefst trek ik alles eruit en hang ik 1 grotere verdeelkast aan de muur in de schuur waar ik het meeste met elkaar verbind. Ik zat zelf dus te denken aan een kunststof kastje met 1 of 2 DIN rails erin met aansluitklemmen erin i.p.v een wirwar aan lasklemmen. Dit soort spul dus: Afbeeldingslocatie: http://www.nexpower.co.ke/wp-content/uploads/2014/06/DIN-Rail-Connectors.jpg

Er zijn echter zoveel varianten dat ik geen idee meer heb wat ik moet kopen. Ik wil het liefst dus een rijtje van die blokken in de kleuren bruin, blauw, zwart & geel/groen. En het mooiste zou zijn als je ze gewoon aan elkaar kan klikken zodat ze direct (per kleur) onderling verbonden zijn. Dan kan ik bovenin 1 aanvoer kabel doen en onderin een X aantal uitvoer kabels.

Iemand enig idee welke ik hiervoor moet hebben en waar ik die kan kopen online?

Thanks 8)7

Alle reacties

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Onderling verbinden kan je met insteekbruggen doen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• bento1
Ik zie dat je bridges kan kopen inderdaad. Enig idee waarom deze dan bijv. aan 1 kant open is en 1 kant dicht?

https://uk.rs-online.com/...n-rail-terminals/8113753/

Kan ik er daar gewoon 8 van tegen elkaar plaatsen met/zonder bridges?

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

2 kanten dicht is niet nodig. Je kunt ze inderdaad zo tegen elkaar aan zetten. Open kant tegen dichte kant.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• bento1
Top, ga ik die bestellen. Enig idee waar ik een grote kunststof kast bestel met kabeldoorvoer en DIN rail of waar een DIN rail in kan? Als ik Google vind ik alleen redelijk kleine las kastjes of automatenkasten. Zal wel op de verkeerde termen zoeken.

[EDIT] Volgens mij heb ik het. Moest zoeken op "klemmenkast"

[ Voor 11% gewijzigd door bento1 op 23-12-2017 23:06 ]

• maartenmoerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 16:26
bento1 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:02:
Top, ga ik die bestellen. Enig idee waar ik een grote kunststof kast bestel met kabeldoorvoer en DIN rail of waar een DIN rail in kan? Als ik Google vind ik alleen redelijk kleine las kastjes of automatenkasten. Zal wel op de verkeerde termen zoeken.

[EDIT] Volgens mij heb ik het. Moest zoeken op "klemmenkast"
Conrad heeft ze wel. Ik heb er ook eentje, heb daar ook van deze klemmen in zitten, en een s0 kwh meter, en een raspberry pi in din casing. Ze zijn er met 1 of 2 rails. Volgens mij heb ik 26 euro voor de mijnes betaald. Met rookglazen (plastic) deurtje ervoor zelfs

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat aansluitklemmen betreft heeft Phoenix Contact zo'n beetje alles wat je nodig kan hebben.

Zo te zien zijn die ook bij Conrad te koop.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

blitzkrieg schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:31:
2 kanten dicht is niet nodig. Je kunt ze inderdaad zo tegen elkaar aan zetten. Open kant tegen dichte kant.
Zo worden ze inderdaad geplaatst en klikken ze vaak ook in elkaar. Wel niet vergeten van op het einde minstens een afsluiter plaatje te zetten aangezien je daar een blote terminal overhebt. Je wil je daar niet aan mispakken als de kast eens open is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Catalogus met alle toebehoren erbij: https://www.phoenixcontac...es/0001691/index.html#420

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:58
Phoenix contact UK5N is wat veel gebruikt is.

Tussen UK5N kunnen weer D UK 4/10 en erin kan kortsluitstrip, uit mijn hoofd, FBI 10/6.

Je kun de catalogus downloaden, daar staan alle varianten in. Met schroef, met steekmes, meerdere lagen, hogere stromen, alle accesoires en markeringen. Vrijwel alles wat je kan verzinnen.

Edit: kijk vooral ook eens bij wago, van de bekende lasklemmen, die hebben misschien ook wel interssants compact spul waar je diverse draadsoorten in kan steken. Immers voor uk5 moet je bij stranded kabel wel adereindhulsjes knijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 24-12-2017 18:41 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Misschien is het handig als je eerst even verteld hoeveel aders en kabels, van welke soort, hoe dik en vast/massief er binnenkomen in dat kastje? Zoveel varianten is gewoon een kwestie van filteren naar aanleiding van het antwoord op deze vraag.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1