Beste Tweaker community leden,
Op het moment ben ik bezig om een nieuwe computer samen te stellen. Mijn huidige dateert van 2011 en is hoognodig toe aan verbetering. Nu heb ik weinig verstand van de hardware en heb ik afgelopen week/weken mijn onderzoek zitten doen. Echter twijfel ik enigszins aan de correctheid van deze samenstelling en zou ik graag jullie advies hierover willen inwinnen. De bedoeling is dat ik met de nieuwe pc opnieuw 5-6 jaar door kan gaan totdat die niet meer met zijn tijd mee kan gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Doel van de pc is voor 3D tekenen en gaming. Het 3D-teken programma past hoofdzakelijk single-core taken toe. Verder heb ik een ruim foto-database waar ik moeiteloos doorheen wil kunnen scrollen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ruim budget, ergens rond de 2000 is prima, plus/minus een paar honderd. Minder is altijd goed
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben altijd trouwe fan van intel geweest. Verder is Nvidia nu aardig goed.
Ondanks dat ik ermee wil engineeren, ben ik van de Quadro gpu's afgehaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag usb 3.0 (of hoger) slots en een sd-kaart lezer aan de voorkant van mijn pc willen hebben. Ik heb nog niet echt begrepen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De volgende componenten zitten huidig in mijn pc van 2011 welke ik over wil nemen (indien raadzaam):
2x 1TB HD (sata)
2x DVD-RW brander (sata)
Corsair HX750W, pricewatch: Corsair HX750W
HAF 932 cooler master, pricewatch: Cooler Master HAF 932
randapparatuur toetsenbord/muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
intel core i7-7740x boxed pricewatch: Intel Core i7-7740X (Boxed)
scyte mugen 5 rev. b cpu koeling pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B
gigabyte x299 UD4 pro (rev 1.0) pricewatch: Gigabyte X299 UD4 Pro (rev 1.0)
corsair vengence 32gb 3400mhz ddr4 pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU32GX4M4C3400C16
msi geforce gtx 170 ti gaming 8g pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
samsung 960 evo 500gb pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB
samsung 850 evo 1tb pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB
Integral SD/microSD card reader pricewatch: Integral SD/MicroSD Card Reader
De moederbord heb ik gekozen omdat ik graag het volgende minimaal wil hebben:
1x ethernet slot
2x 2slots voor SLI- configuratie (toekomst visie
)
M.2 slot (gewenst: 2 slots)
7.1 sound
6 usb slots (gewenst: 8 )
6 DDR4 slots (gewenst: 8 )
6 HD aansluitmogelijkheden (gewenst: 8 )
3x usb-slot aan de voorzijde (of 2x usb en een SD-kaart lezer)
verder zou ik graag een mogelijkheid voor WiFi naast een ethernet kabel willen hebben. huidig heb ik een mini pci-e kaartje maar ik weet niet of die ook in de nieuwe moederbord past.
Mijn vraag in het kort:
Is dit een goede bouw voor wat ik wens?
hebben jullie op of aanmerkingen of zouden jullie iets anders aanraden?
hoe kan ik de usbs met kaartlezer aan de voorkant voor elkaar krijgen en kan dat met dit moederbord?
Alvast van harte bedankt voor je input, want ik begin wat vast te lopen.
Met vriendelijke groet,
Aleks Ivezic,
Op het moment ben ik bezig om een nieuwe computer samen te stellen. Mijn huidige dateert van 2011 en is hoognodig toe aan verbetering. Nu heb ik weinig verstand van de hardware en heb ik afgelopen week/weken mijn onderzoek zitten doen. Echter twijfel ik enigszins aan de correctheid van deze samenstelling en zou ik graag jullie advies hierover willen inwinnen. De bedoeling is dat ik met de nieuwe pc opnieuw 5-6 jaar door kan gaan totdat die niet meer met zijn tijd mee kan gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Doel van de pc is voor 3D tekenen en gaming. Het 3D-teken programma past hoofdzakelijk single-core taken toe. Verder heb ik een ruim foto-database waar ik moeiteloos doorheen wil kunnen scrollen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ruim budget, ergens rond de 2000 is prima, plus/minus een paar honderd. Minder is altijd goed
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben altijd trouwe fan van intel geweest. Verder is Nvidia nu aardig goed.
Ondanks dat ik ermee wil engineeren, ben ik van de Quadro gpu's afgehaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag usb 3.0 (of hoger) slots en een sd-kaart lezer aan de voorkant van mijn pc willen hebben. Ik heb nog niet echt begrepen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De volgende componenten zitten huidig in mijn pc van 2011 welke ik over wil nemen (indien raadzaam):
2x 1TB HD (sata)
2x DVD-RW brander (sata)
Corsair HX750W, pricewatch: Corsair HX750W
HAF 932 cooler master, pricewatch: Cooler Master HAF 932
randapparatuur toetsenbord/muis etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
intel core i7-7740x boxed pricewatch: Intel Core i7-7740X (Boxed)
scyte mugen 5 rev. b cpu koeling pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B
gigabyte x299 UD4 pro (rev 1.0) pricewatch: Gigabyte X299 UD4 Pro (rev 1.0)
corsair vengence 32gb 3400mhz ddr4 pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU32GX4M4C3400C16
msi geforce gtx 170 ti gaming 8g pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
samsung 960 evo 500gb pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB
samsung 850 evo 1tb pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB
Integral SD/microSD card reader pricewatch: Integral SD/MicroSD Card Reader
De moederbord heb ik gekozen omdat ik graag het volgende minimaal wil hebben:
1x ethernet slot
2x 2slots voor SLI- configuratie (toekomst visie
M.2 slot (gewenst: 2 slots)
7.1 sound
6 usb slots (gewenst: 8 )
6 DDR4 slots (gewenst: 8 )
6 HD aansluitmogelijkheden (gewenst: 8 )
3x usb-slot aan de voorzijde (of 2x usb en een SD-kaart lezer)
verder zou ik graag een mogelijkheid voor WiFi naast een ethernet kabel willen hebben. huidig heb ik een mini pci-e kaartje maar ik weet niet of die ook in de nieuwe moederbord past.
Mijn vraag in het kort:
Is dit een goede bouw voor wat ik wens?
hebben jullie op of aanmerkingen of zouden jullie iets anders aanraden?
hoe kan ik de usbs met kaartlezer aan de voorkant voor elkaar krijgen en kan dat met dit moederbord?
Alvast van harte bedankt voor je input, want ik begin wat vast te lopen.
Met vriendelijke groet,
Aleks Ivezic,