Garantie bij lekkage Apple batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Weet iemand hoe het zit met garantie als een apple product zelf de schade maakt bij normaal gebruik?

Ik gebruik voor mijn Apple muis en keyboard bij mijn iMac de officiële Apple rechargable batteries en lader. Al jaren, dus de wettelijke garantie is allang verlopen. Echter, tot gisteren werkte alles prima, vandaag kwam ik er echter achter dat een van de batterijen in de muis gelekt heeft. Batterij is sowieso overleden en mijn muis heb ik ontdaan van de smurrie maar er is corrosie/schade te zien dus wellicht ook dood. Kent iemand de wetgeving rondom dit soort schade? Te declareren bij Apple of gewoon pech?

Beste antwoord (via HaydenNL op 23-12-2017 20:55)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 15:32
Als het ouder is dan 2 jaar heb je er wettelijk gezien geen garantie meer op. Accu’s en batterijen heb je vaak maar 6 maanden garantie op. Dus helaas heb je pech in dit geval.

De boel schoonmaken en hopen dat het werkt is het beste wat je ervan kunt maken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Euhm batterijen hebben gewoon een houdbaarheidsdatum, wat staat daarop?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke muis gebruik je en hoe oud is het product ?

Apple Batterijservice en recycling

[ Voor 148% gewijzigd door Hackus op 23-12-2017 17:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Ik gebruik de originele draadloze Apple muis die ik bij de aanschaf van mijn iMac kreeg. Daarna heb ik ooit deze set gekocht (volgens mij niet meer te koop via Apple):

http://liloscrump.blogspo...pple-battery-charger.html

Dit zijn de batterijen en de charger, allemaal officieel Apple. Er staat op de batterijen eigenlijk heel weinig, enkel dat ze alleen voor Apple zijn en alleen met bijgeleverde oplader opgeladen mogen worden. Geen datum, geen serienummer. Ik denk dat de zilveren cover er af kan, daar zal het wel onderstaan, maar dat wil ik eigenlijk pas doen als ik bij de Apple store ben geweest zodat ze daar niet over kunnen vallen.

Overigens weet ik zeker dat ik die 1500 charges nog lang niet gehaald heb ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Als het ouder is dan 2 jaar heb je er wettelijk gezien geen garantie meer op. Accu’s en batterijen heb je vaak maar 6 maanden garantie op. Dus helaas heb je pech in dit geval.

De boel schoonmaken en hopen dat het werkt is het beste wat je ervan kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Er is ook goed nieuws, mijn muis lijkt het gewoon nog te doen met nieuwe batterijen :-D
De kapotte batterij vertoont een boos knipperend oranje lampje op de lader, dus die is echt toast.

Bedankt voor de adviezen, ik gooi het even bij Apple over de schutting, misschien dat ze uit coulance ofzo wat korting geven op een nieuwe set batterijen. Je weet t niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DutchKel schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:27:

Dat ben ik niet geheel met je eens. Het zijn (org.) oplaadbare batterijen, dus samen geleverd in muis.
Dan mag je wel verwachten dat ze langer houden als 6mnd. schoonmaken is vanzelfsprekend natuurlijk.

aan ts, ze hebben dan lang hun werk goed gedaan. indien je spreekt van jaren na garantieperiode, dus lijkt mij weinig te verhalen op Apple

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hackus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:14:
[...]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Het zijn (org.) oplaadbare batterijen, dus samen geleverd in muis.
Dan mag je wel verwachten dat ze langer houden als 6mnd. schoonmaken is vanzelfsprekend natuurlijk.

aan ts, ze hebben dan lang hun werk goed gedaan. indien je spreekt van jaren na garantieperiode, dus lijkt mij weinig te verhalen op Apple
Je moet helaas niet bij mij zijn daarmee (dit is geen mening), de garantie op accu's e.d. is vaak maar 6 maanden (in uitzonderlijke gevallen 12 maanden). Je kunt een klacht indienen hierover bij de fabrikanten, maar ik kan je al verklappen dat je klacht de prullenbak in verdwijnt.

De consumentenbond probeert ook al een tijdje hier iets mee te doen, vooral omdat de recente iphones trager worden als de accu achteruit gaat. Tot nu toe gaan ze er niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DutchKel schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:56:
[...]

Je moet helaas niet bij mij zijn daarmee (dit is geen mening), de garantie op accu's e.d. is vaak maar 6 maanden (in uitzonderlijke gevallen 12 maanden). Je kunt een klacht indienen hierover bij de fabrikanten, maar ik kan je al verklappen dat je klacht de prullenbak in verdwijnt.

De consumentenbond probeert ook al een tijdje hier iets mee te doen, vooral omdat de recente iphones trager worden als de accu achteruit gaat. Tot nu toe gaan ze er niet in mee.
Je hele vorige reactie dient hier niet. Het gaat hier om een nieuw product wat icm de geleverde batterijen jaren dienst heeft gedaan. Het gaat niet om recent gekochte batterijen die ineens gaan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:56
Batterijen zijn net als remmen bij een auto. Een slijtage onderdeel. Daarnaast is het heel lastig om garantie te geven op batterijen aangezien het aan slijtage onderheven, net als dat de gebruiker flink invloed kan uitoefenen op de staat van de batterij.
Pagina: 1