Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mailen vanuit excel 2016

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

Vraag

• r.bunicich
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 30-08-2019
Mijn vraag
Beste.....

Ik heb een excel bestand gemaakt met daarin cursisten die na acht maanden na elke cursus een reminder zouden moeten krijgen dat hun diploma bijna is verlopen.
Ik heb het tot zover gebracht dat als ik de cursus datum invoer hij zelf berekend wanneer men weer moet. Als de datum is verstreken kleurt de "eind datum" rood. Nu is het de bedoeling dat excel (als de datum is verstreken en rood is gekleurd) automatisch een mail stuurt naar de cursist. Ik heb internet al afgespeurd maar heb er te weinig verstand van om de aangeboden VBA aan te kunnen passen. Is er iemand die mij kan helpen met het maken van een "passend" VBA ?????

het tabblad heet cursisten, de mailadressen staan in tabel E (vanaf regel 6), de einddatum staat in tabel I, de "knop" reminder mail staat J en als de mail verstuurd is zou er "ja" in tabel K moeten komen en "nee" als de mail nog niet verstuurd is (als controle middel).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet afgespeurd maar heb te weinig verstand van om de aangeboden VBA aan te kunnen passen.

Met vriendelijke groet,
Richard

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
r.bunicich schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:24:
Internet afgespeurd maar heb te weinig verstand van om de aangeboden VBA aan te kunnen passen.
Wat dit meteen een Kan iemand even...? topic maakt en los van het feit dat je topic niet in PRG hoort (Waar hoort mijn topic?) hebben we aan "ik heb gezocht maar niks gevonden" weinig; je vindt altijd wel iets en kunt dus ook altijd wel wat proberen. En dat zien we wel, per onze Quickstart, graag terug in je topicstart ;)

Dus open gerust een nieuw topic maar zorg dan wel even dat je voorgenoemde quickstart daarbij hanteert.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True