Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTX 780 crashed, geen beeld meer bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• B.A.T.
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 30-03 16:17
Ik heb een PC met een Asus GTX 780 Reference. De voeding is een Cooler Master G650M.

Toen ik Cities Skylines aan het spelen was, een weinig GPU-intensieve game, ging mijn beeldscherm op zwart en klonk er door mijn speakers een continue harde bromtoon, alsof het geluid vast bleef hangen.
De PC direct uitgeschakeld. Bij opnieuw opstarten gaat mijn beeldscherm aan, en dan direct in power saving mode (slaapstand).

Het volgende heb ik geprobeerd:
-het wisselen van monitor: probleem houdt aan
-het wisselen van GPU (Radeon R7 240): pc werkt normaal. Deze GPU krijgt stroom via PCI slot.

De ledjes in de GTX 780 gaan wél aan, misschien is dat goed om te vermelden.

Is de GPU defect of kan er een ander probleem zijn, bv. de voeding?

Mvg
Sam

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Je kunt het beste nog verder gaan met een aantal dingen testen/zaken uitsluiten.

Het kan nu inderdaad nog aan de voeding liggen óf aan de videokaart.

Ik zou persoonlijk de kaart in een andere pc prikken, dan weet je denk ik wel waar je aan toe bent.

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• B.A.T.
Dankje. Dan ga ik iemand zoeken om daar te testen.

• B.A.T.
Kabels besteld en GPU in andere pc getest, daar werkt hij gewoon in zonder enige bijzonderheden.
Het lijkt me dat het probleem dan in de pc zit. Wellicht de voeding? Of de cmos batterij misschien?

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:06

Nemesizz

Untouchable

quote:
B.A.T. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:09:
Kabels besteld en GPU in andere pc getest, daar werkt hij gewoon in zonder enige bijzonderheden.
Het lijkt me dat het probleem dan in de pc zit. Wellicht de voeding? Of de cmos batterij misschien?
Zou de voeding verdenken. CMOS batterij? nee, die heeft geen enkele invloed of een videokaart werkt of niet onder belasting, CMOS batterij is er puur om te zorgen dat je CMOS de opgeslagen instellingen niet vergeet.
Als die batterij leeg was, had je Radeon 240 ook niet gewerkt *

* sommige PC's geven geen beeld als de batterij leeg is, anderen starten wel maar zijn 'dement' vergeten iedere boot de instellingen, heb zelfs PC's gehad waar geen eens spanning op onderdelen kwam als de batterij leeg was.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True