Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OgsarSh.png

Dit topic is bedoeld om te spreken over de serie The Punisher die sinds 17 november 2017 op Netflix staat. De serie is een Netflix origional en staat in 4K op Netflix.
De serie gaat over Frank Castle, een ex militair die zijn vrouw en kinderen heeft verloren en wraak neemt op iedereen die er mee te maken heeft.

In dit topic kunnen we de gebeurtenissen bespreken binnen de afleveringen. Zet spoilers even tussen
code:
1
[spoiler]tags[/spoiler]
zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze het willen lezen. Gelekte informatie, scripts, afleveringen en informatie die niet kan worden afgeleid uit reeds uitgezonden afleveringen zijn spoilers. Informatie over uitgezonden afleveringen zijn geen spoilers. Hou er rekening mee dat Netflix een nieuw seizoen in zijn geheel online zet en zodra dat gebeurt is de afleveringen hier besproken kunnen worden. Heb je dus nog niet alles gezien, wees dan voorzichtig in dit topic!

Zet informatie die je op internet vind over volgende seizoenen ook tussen spoiler tags, speculeren over wat er wellicht gaat gebeuren in volgende seizoenen mag wel gewoon zonder spoiler tags.
Informatie die nog niet is uitgezonden, maar wel in de comic terug komt dien je ook tussen spoiler tags te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rycT1oHp9gJfHozsw0kNNmvz/full.png
Afleveringen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YOprLvOBG4BTAevQcRHVnYmB/full.png Seizoen 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YOprLvOBG4BTAevQcRHVnYmB/full.png Seizoen 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIcns0gzQVkb4R5z7sFEBjxJ/full.png
Seizoen Datum Aflevering Titel Uitgezonden
117 November 201713 AMAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20172Two Dead MenAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20173KandaharAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20174ResupplyAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20175GunnerAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20176The Judas GoatAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20177CrosshairsAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20178Cold SteelAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 20179Front Toward EnemyAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 201710Virtue of the ViciousAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 201711Danger CloseAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 201712HomeAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif
17 November 201713Memento MoriAfbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tot mijn verbazing was er nog geen topic om het over deze geweldige serie te hebben. Ik heb zelf eerst Daredevil gezien en ben nu net klaar met The Punisher, holy shit _/-\o_ Echt, wat een ongelofelijk vette serie. Ik vond hem zelf nog vetter dan Daredevil, terwijl dat al een ijzersterke serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Punisher werd tot nu toe besproken in Netflix Nederland en België.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Spoilertags gebruiken we op GoT toch alleen als iets niet officieel in NL te kijken is?

spoiler:
Tweede seizoen is al toegezegd!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44

Bluebe

Roar

ik vond het ook 1 van de verassingen van dit jaar, ik kon het zelfs niet laten alles in 1 weekend te kijken. Het verhaal was gewoon tof, samenwerking tussen een ex-soldaat en hacker was mooi neer gezet. De superheld wordt voor de verandering wel echt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MAX3400 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:55:
Spoilertags gebruiken we op GoT toch alleen als iets niet officieel in NL te kijken is?

spoiler:
Tweede seizoen is al toegezegd!!
Spoilertags gebruiken we alleen als iets nog niet geaired is.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vooral de
spoiler: reeds uitgezonden maar voor de mensen die niet alles hebben gezien
scenes waarin Agent Orange wordt gedood en Billy's gezicht wordt verbouwd

zijn echt geweldig. :D

Ebon Moss-Bachrach speelt Micro ook erg goed btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EWK schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:58:
[...]

Spoilertags gebruiken we alleen als iets nog niet geaired is.
* MAX3400 kijkt naar de startpost en ziet alles in november staan

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MAX3400 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:02:
[...]

* MAX3400 kijkt naar de startpost en ziet alles in november staan
Prima toch? Wat wil je er eigenlijk mee zeggen? De ts wijkt af van 'normaal'. Normaal geldt de regel dat iets dat niet geaired is (zoals trailers en teasters) in Spoilertags moeten, voor de rest niet.

[ Voor 30% gewijzigd door EWK op 23-12-2017 17:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 22:37

Aight!

'A toy robot...'

Vond het wel raar dat hij zo vaak werd neergeschoten en toch altijd kon vluchten.

Best een duistere serie, maar heb hem wel afgekeken. Actie volop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
In de OP staat toch ook dat afleveringen die uitgezonden zijn besproken mogen worden? Spoiler tags voor reeds uitgezonden afleveringen lijken me overbodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klopt, maar ik vind het toch altijd lullig als ik iemands momentje verpest. Je kan ook roepen dat 'ie dan maar dit topic had moeten vermijden maar ik vind spoilertags niet zo veel werk.

Voorbeeld: ik zocht een tijd terug op "Person of Interest". Had een paar afleveringen gezien en ik wou meer weten over de cast. Vol op m'n scherm kwam de belangrijkste gebeurtenis in de laatste aflevering van de serie te staan.

spoiler: laatste aflevering Person of Interest
Er stond dus: LAST EPISODE JOHN DIES

Ja, dat verkloot het best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
S_Chief schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:00:
Vooral de
spoiler: reeds uitgezonden maar voor de mensen die niet alles hebben gezien
scenes waarin Agent Orange wordt gedood en Billy's gezicht wordt verbouwd

zijn echt geweldig. :D

Ebon Moss-Bachrach speelt Micro ook erg goed btw.
Vond dat gewoon echt smerig... heb weinig dat ik moeite heb met kijken... maar dit was wel zo'n momentje, niet dat het niet bij de serie paste, het werd gewoon per aflevering bloederiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vond het juist heel goed bij hem passen. Al die woede waarmee hij al zo lang liep, en de drang om op de hardste manier wraak te nemen... Alles kwam tot uiting. Niks moreel besef, gewoon alles en iedereen afmaken die iets te maken heeft met de dood van zijn gezin.

De eerdere Marvels waren wat softer (maar nog steeds leuk!), en daar was ik ook bang voor bij The Punisher. Boy I was wrong. :D Na Iron Flop (wat een baggerserie was dat, dankzij hem is The Defenders ook een stuk minder leuk) is Marvel goed teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 22:12
The Punisher heb ik achter mekaar door gekeken. De laatste marvel serie die ik gekeken heb was Luke Cage dus deze ging erin als koek. Mooi dat er nog een seizoen komt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ben wel erg benieuwd waar het volgende seizoen over zal gaan, wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:00:
Ben wel erg benieuwd waar het volgende seizoen over zal gaan, wat denken jullie?
De wraak van Billy Russo in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Vond ‘em zelf teleurstellend. Heb The Punisher ook genoemd als een van de teleurstellende series van dit jaar op mijn blog. De eerste seizoenshelft had in 2 a 3 afleveringen gekund. Dertien afleveringen was echt niet te rechtvaardigen met dat materiaal. De pacing zat er in dat eerste gedeelte weer compleet naast. Daarnaast was Jon Bernthal natuurlijk echt top als Frank Castle, maar was de rest eromheen niet echt memorabel. Een matige voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Schimanski81 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:56:
[...]

De wraak van Billy Russo in elk geval :)
Ik quote mezelf uit Netflix Nederland en België:
Robtimus schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:50:
[...]

spoiler:
Ik heb vandaag pas de laatste afleveringen gezien, en ik wist meteen al dat Billy terug zal komen als Jigsaw. Ik kende Jigsaw wel al, maar ik wist niet dat hij Billy Russo heette, anders had ik die link al eerder gelegd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Wat een bazen serie en acteur! Direct vier afleveringen gekeken. Mooie manier gefilmd. Op naar meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Leuk als tussendoortje. Maar hoogstaand nee verre van. Vergelijk het met een vette hap.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Vond het echt een heerlijke serie. Afgekeken in 2 dagen. Voor mijn de eerste Marvel serie waar ik gelijk echt in zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Veefje schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:35:
Vond ‘em zelf teleurstellend. Heb The Punisher ook genoemd als een van de teleurstellende series van dit jaar op mijn blog. De eerste seizoenshelft had in 2 a 3 afleveringen gekund. Dertien afleveringen was echt niet te rechtvaardigen met dat materiaal. De pacing zat er in dat eerste gedeelte weer compleet naast. Daarnaast was Jon Bernthal natuurlijk echt top als Frank Castle, maar was de rest eromheen niet echt memorabel. Een matige voldoende.
Zelf ook al gepost in Netflix topic, maar ik sluit me bij je aan. Tis voor mij geen teleurstellende serie, maar heb wel moeite om hem af te kijken. De afleveringen nodigen namelijk niet echt uit om verder te kijken.

Persoon had ik halve wege het seizoen moeite in welke serie ik zit. Ik heb recentelijk nog snipper gekeken, maar had soms het idee dat ik de verhalen door elkaar haalde.

Misschien ben ik even uitgekeken op dit soort series, want snipper seizoen 2 kwam ik ook niet door.

Ben wel met je eens dat het prima 8 afleveringen had kunnen zijn. Want de punisher was interessanter in daredevil. Komt met name omdat er veel gepraat in zit en ik kijk toch naar de serie voor een ruwe bestraffingen. Grootste gedeelte van de afleveringen was gepraat en weinig actie.

Misschien dat ik de serie ook te veel vergelijk met de comics. Want deze serie kun je absoluut niet 1 op 1 leggen op de comics.

Waar ik overigens wel van opkijken is dat sommige mensen zo positief zijn zonder dit te onderbouwen. Wat trok jullie aan de serie?

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 26-12-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
grote_oever schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:02:
[...]

Waar ik overigens wel van opkijken is dat sommige mensen zo positief zijn zonder dit te onderbouwen. Wat trok jullie aan de serie?
Ik moest ook even wennen. Tis qua setting natuurlijk anders dan de film en het is meer een vertellende verhaallijn langszij. De opbouw van de kwetsbaarheid van Frank is gaaf, hij neemt de familie van Micro onder z'n hoede en doet dat op een vaderlijke en soms misschien wel té integere manier. Uiteindelijk is zijn kwetsbaarheid mooi om te zien, maar ook een beetje het vervelende - hij kan het opnemen tegen halve legers getrainde militairen maar dan toch door stommiteit weer in de problemen komen. Toen dat een keer of wat gebeurd was werd ik dat wel een beetje beu..

De wijze van filmen en het expliciete geweld zijn een enkele keer wat te veel naar mijn smaak, maar verder ist lekker duister en sinister. Precies zoals je verwacht. Iedereen kan zich wel een beetje met Frank associëren.. hoe je alleen maar wraak wilt als iemand aan je gezin komt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
NiGeLaToR schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:08:
[...]

het expliciete geweld zijn een enkele keer wat te veel naar mijn smaak
Ik vind juist dat hij hier te zwak in is. Een voorbeeld vind ik wel deze situatie:

spoiler:
één op één tegen Dinah met auto's. Vervolgens vliegt de auto van Dinah in de fik en Frank red haar. Ze stond Frank in de weg, dus ze had dood moeten zijn.

Voor de rest snap ik je reactie wel. Het filmen is goed gedaan. Frank is goede acteur en je hebt gelijk over z'n zwakte "de familie", wat tevens ook het irritante eraan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
grote_oever schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:32:
[...]

Ik vind juist dat hij hier te zwak in is. Een voorbeeld vind ik wel deze situatie:

spoiler:
één op één tegen Dinah met auto's. Vervolgens vliegt de auto van Dinah in de fik en Frank red haar. Ze stond Frank in de weg, dus ze had dood moeten zijn.
Aangezien alles al uitgezonden is ga ik het niet tussen spoiler-tags zetten:

:? Volgens mij snap je één ding aan The Punisher niet: hij straft (Nederlands voor 'punish') alleen slechte mensen. Dinah is niet slecht, allesbehalve zelfs. Dus 'ze had dood moeten zijn' slaat nergens op :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Hahn schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:34:
[...]

Aangezien alles al uitgezonden is ga ik het niet tussen spoiler-tags zetten:

:? Volgens mij snap je één ding aan The Punisher niet: hij straft (Nederlands voor 'punish') alleen slechte mensen. Dinah is niet slecht, allesbehalve zelfs. Dus 'ze had dood moeten zijn' slaat nergens op :>
Zeker dat ik het wel snap, vermoed alleen dat ik het ander interpreteer. The punisher staat er om bekend om z'n manier van handelen. Frank's grens tussen goed en slecht is ook heel wazig. Dus vandaar mijn conclusie dat ze dood had moeten zijn. Dat softe past gewoon niet bij de Punisher. Prima dat ze niet dood had moeten zijn, maar film het niet zo. Zelfde geld toen bij Bennett:

spoiler:
De onschuldige soldaat in de tunnel

Het klopt gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 26-12-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Ik heb het idee dat je het een beetje teveel vergelijkt met de Comics. Deze heb ik nooit gelezen dus stond er blank in.

Ik vond Frank een interessant karakter en sterk geacteerd. Ik vond zelf het Frank wel sieren dat hij Dinah hielp en zag dat zij een goed persoon was die haar werk deed. Ook de samenwerking tussen hem en de hacker vond ik leuk om te zien.

Het was zeer zeker niet de beste serie die ik ook gezien heb, maar vond hem erg vermakelijk en heeft me geboeid tot het einde. Ik heb meerdere Marvels series bekeken, maar met de meeste series was ik er met een paar afleveringen wel klaar mee. Dat had ik met de Punisher niet en ben ook blij dat er een 2e seizoen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:11
[...]

Vond het erg tof dat ze een iets 'harder' karakter dit keer volledig hadden belicht. Was erg nieuwsgierig naar hoe Frank zo gekomen is (heb nooit een Marvel comic gelezen alleen), maar ook erg interessant was het samenspel tussen Billy Russo en Rawlins, tegen elkaar. En dat Micro eigenlijk constant weer op zoek was naar toenadering met zijn familie, terwijl Frank dat juist wél kon doen. Vond Punisher in Daredevil ook het beste van S2.

Anders kan ik het even niet verklaren. Het toffe aan de Marvel series is dat het superhelden zijn maar dat ik vind dat het allemaal net even iets realistischer wordt gebracht dan de films. Heb alleen nog niet Iron Fist en Luke Cage gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:31

Baseman77

We move

De opbouw, de uitleg van de verschillende achtergronden, de (meeste) acteurs en actrices, waarbij met name Jon Bernthal echt uitstekend is, de constante pijn bij Frank van het verlies van zijn gezin, de pijn bij andere veteranen waardoor o.a. PTSS uit het verdomhoekje wordt gehaald en ik vond de samenhang tussen het verhaal en de geweldadige actie sterk.
The Punisher is geen 'leuke' serie, het is donker, duister en keihard. Ik vond het prima uitgewerkt.
grote_oever schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:43:
The punisher staat er om bekend om z'n manier van handelen. Frank's grens tussen goed en slecht is ook heel wazig. Dus vandaar mijn conclusie dat ze dood had moeten zijn. Dat softe past gewoon niet bij de Punisher. Prima dat ze niet dood had moeten zijn, maar film het niet zo. Zelfde geld toen bij Bennett:
Frank's grens tussen goed en kwaad is juist helemaal niet wazig; degenen die onschuldigen kwaad doen zijn slecht en moeten gestraft worden.

Nu kun je wel discussiëren over wie onschuldig is en in hoeverre een crimineel iemand kwaad moet doen voordat Frank vindt dat ze aangepakt (lees afgemaakt) mogen worden, maar in de serie is hij hierin heel zwart-wit. Hij maakt mensen af alsof het niets is, maar alleen criminelen. Madani is geen crimineel (verre van zelfs), dus redt hij haar.

PS: Apart dat je dit gedeelte blijkbaar volledig hebt gemist, helemaal omdat Frank dit dilemma nog duidelijk uitlegt tegen Lieberman net voordat hij de legerbasis aanvalt om Bennet in de val te lokken. Hij wil dan voorkomen dat hij de daar aanwezige soldaten kwaad moet doen, aangezien die slechts hun taak uitvoeren en derhalve onschuldig zijn. Ook legt hij dit uit tegen Lieberman kort nadat hij Madani heeft gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-07 21:47
cbr600f4i schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:42:
The Punisher heb ik achter mekaar door gekeken. De laatste marvel serie die ik gekeken heb was Luke Cage dus deze ging erin als koek. Mooi dat er nog een seizoen komt.
Vond ik The Punisher toch wel velen malen beter dan Luke Cage. Het verhaal vond ik persoonlijk interessanter maar ook het acteerwerk verschilt nogal. Vond Luke Cage eigenlijk maar een beetje saai. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Baseman77 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:57:

PS: Apart dat je dit gedeelte blijkbaar volledig hebt gemist, helemaal omdat Frank dit dilemma nog duidelijk uitlegt tegen Lieberman net voordat hij de legerbasis aanvalt om Bennet in de val te lokken. Hij wil dan voorkomen dat hij de daar aanwezige soldaten kwaad moet doen, aangezien die slechts hun taak uitvoeren en derhalve onschuldig zijn. Ook legt hij dit uit tegen Lieberman kort nadat hij Madani heeft gered.
Ik denk dat jij mijn punt mist. Ik wil aangeven dat dit juist de zwakke punten van de serie zijn en ik geef niks over de personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

grote_oever schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:25:
Ik denk dat jij mijn punt mist. Ik wil aangeven dat dit juist de zwakke punten van de serie zijn en ik geef niks over de personage.
Als ik je punt hebt gemist, dan ben je wel heel onduidelijk geweest...en nog steeds trouwens, aangezien ik nu geen idee meer heb wat nu precies je kritiek is.

Je geeft aan dat dat "softe gedoe" niet bij Frank past en dat zijn grens tussen goed en slecht wazig is. Ik reageer daarop, geef aan dat dat juist wel past en ook waarom dit het geval is en dat zijn grens juist heel duidelijk is, waarop je vervolgens zegt dat ik het punt mis. Maar wat is je punt dan?

PS: Gezien de eerdere reactie van Hahn richting jou, sta ik niet alleen met de verwondering over je kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Baseman77 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Als ik je punt hebt gemist, dan ben je wel heel onduidelijk geweest...en nog steeds trouwens, aangezien ik nu geen idee meer heb wat nu precies je kritiek is.

Je geeft aan dat dat "softe gedoe" niet bij Frank past en dat zijn grens tussen goed en slecht wazig is. Ik reageer daarop, geef aan dat dat juist wel past en ook waarom dit het geval is en dat zijn grens juist heel duidelijk is, waarop je vervolgens zegt dat ik het punt mis. Maar wat is je punt dan?

PS: Gezien de eerdere reactie van Hahn richting jou, sta ik niet alleen met de verwondering over je kritiek.
Je reactie kom ten eerste agressief over. Tis gewoon een discussie topic, dus hier mag je een mening geven toch?

Ik geef gewoon aan dat ik minder vond van de serie en dan zijn met name de scene's die ik hierboven heb aangegeven.

De voorbeelden over de soldaat in de tunnel, het redden van Dinah zijn hierbij als voorbeelden. Deze fragmenten zorgde voor saaie momenten in de serie. Ik zeg toch niks over de flashbacks die Frank heeft? Ik twijfel de karakter niet in twijfel, maar de serie hierin. Mening; kan je anders over denken en dat vind ik prima. En zeg nu zelf; het einde van het seizoen had toch een compleet andere lading dan het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

grote_oever schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:20:
Je reactie kom ten eerste agressief over. Tis gewoon een discussie topic, dus hier mag je een mening geven toch?
Agressief? Ik vind je onduidelijk en verwonder me over je (wisselende) argumentatie, als ik agressief zou zijn dan gebruik ik hele andere woorden. Maar mijn excuses als het verkeerd overkomt.
Deze fragmenten zorgde voor saaie momenten in de serie.
Ik vind het natuurlijk helemaal prima als je een andere mening hebt, smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook, alleen blijf ik erbij dat ik je inhoudelijke kritiek op de serie niet begrijp.
Eerst zeg je dat Frank te zwak is omdat hij iemand laat leven, daarna dat zijn grens tussen goed en slecht heel wazig is en nu weer dat het zorgde voor saaiere momenten. Je eerste 2 argumenten heb ik proberen te weerleggen aangezien hij dat in de serie zelf uitlegt, je laatste argument is een kwestie van smaak. Al begrijp ik de term saai in dit geval niet, ik vond de betreffende acties namelijk alleen maar logisch en passend.
En zeg nu zelf; het einde van het seizoen had toch een compleet andere lading dan het begin van het seizoen.
Dat zie ik als ontwikkeling van Frank.
In het begin van de serie vindt hij dat hij eigenlijk geen recht heeft om te leven en leeft hij ontzettend geïsoleerd, in de laatste aflevering echter zoekt hij actief steun bij lotgenoten en is hij socialer geworden. Hij is begonnen met het helingsproces i.p.v. bijna continue bezig te zijn met zelfkastijding en verdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
@Baseman77Ik vond het ook regelmatig saai. De pacing was echt niet goed en dat valt op na DD S2, Jessica Jones, Luke Cage, Iron Fist en The Defenders. Die series gingen halverwege het seizoen de mist in of begonnen zelfs al in de mist (de laatste twee series). Maar goed, discussiëren met de strekking ‘ik snap niet wat anderen er goed aan vinden’ heeft gewoon geen zin. Jij geeft het zelf aan: meningen kunnen nou eenmaal verschillen. Ik was niet te spreken over The Punisher (alleen over Jon Bernthal), maar het kan niet zo zijn dat anderen de serie slecht of minder moeten vinden omdat ik dat vind. Toch ga ik S2 kijken, voornamelijk voor Bernthal. Maar ik zeg wel eerlijk dat ik sinds DD S2 weinig meer verwacht van Marvel op Netflix. Het lijkt alsof de makers niks opsteken van de mankementen die sinds laatstgenoemde seizoen zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Heb inmiddels ook seizoen 1 afgekeken. Ben wel eens met wat eerder is gezegd. Ik vond de eerste paar afleveringen erg sterk, vooral omdat hij nog wat mysterieuzer is en de toon wordt goed gezet. De pace is rustig nog dan maar dit past wel goed. Vanaf het midden tot het einde, is dit mysterieuze tintje er eigenlijk er wel af jammer genoeg en wordt het wel duidelijk welke kant het op gaat.

Ik heb verder de comics etc niet gelezen, dus wist ook niet wat ik moest verwachtten. Na 1e paar afleveringen had ik meer het dexter gevoel nog, dat hij verschillende bad guys op het oog heeft. Die allemaal af gehandeld moesten worden. Zoals bijv toen ze die auto gingen stelen uit die garage wat lekker de toon zet. Toen het uiteindelijk best wel lang rond Billy bleef hangen vond ik dat hele gedoe wel saai worden.

En wat waarschijnlijk ook uit de comics komt wat ik erg jammer vond, is de hele FBI/Homeland/overheidsinstanties sfeertje, ik bedoel. dat heb ik echt al in 1000 series gezien ofzo. En dat er dan een overheidscomplot is van binnen uit (ik sta nog te trillen op mijn benen... :P ). Had het liever op een wat kleinere schaal gezien. En die affaire van Dinah met Billy was ook al zoiets, wat we wel eerder hebben voorbij zien komen.

De twee mannelijke hoofdrolspelers vond ik overigens wel heel sterk neergezet. Het geheel kijkt ook lekker weg, maar had met het gegeven naar mijn idee wel meer in gezeten. (want wat ik vooral opvallen vond, is juist dat de toon qua geweld en af en toe qua pace, juist voor de gemiddelde kijker zelfs hier en daar misschien too much is, en het verhaal vrij casual blijft) Maar ben wel benieuwd naar seizoen 2 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door StygMa op 08-01-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Veefje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:41:
De pacing was echt niet goed en dat valt op na DD S2, Jessica Jones, Luke Cage, Iron Fist en The Defenders. Die series gingen halverwege het seizoen de mist in of begonnen zelfs al in de mist (de laatste twee series).
Deze vergelijking kan ik niet maken, aangezien ik deze series niet heb gekeken. Dus dat zal ongetwijfeld ook meespelen in de beoordeling.
Al ga ik door The Punisher wel beginnen aan DD (de overige Marvel series trekken mij niet zo).
Maar ik zeg wel eerlijk dat ik sinds DD S2 weinig meer verwacht van Marvel op Netflix. Het lijkt alsof de makers niks opsteken van de mankementen die sinds laatstgenoemde seizoen zichtbaar zijn.
Dat zou zonde zijn, gezien de grote potentie van (in ieder geval enkele) Marvel series.
Hopelijk leren ze er wel degelijk iets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na Jessica Jones dit gekeken. Vond het voor een Marvelproductie wel redelijk inhoud hebben. Ben normaal niet zo van de superhelden actie. Maar dit was mooi gefilmt, karakterset van Frank en Micro waren goed. Billy ook overigens. Soms iets teveel drama in de vorm van flashbacks, maar daarentegen staat het morele compas van Frank. Mooi ook dat veteranen wat uitgelicht worden, ik denk dat veep veteranen zich zo voelen als uit die supportgroup (gasten van de US army met taken in het midden-oosten of Vietnam moesten dienen).

Ik kijk uit naar het tweede seizoen. Geen hoogstandjes maar zeker wel voldoende.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Geweldige serie :) kijk ook echt uit naar seizoen 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 22:55
Season 2 staat vandaag op Netflix :) Toch wel genoten van het 1e seizoen. Preview van het seizoen gekeken en lijkt mij dat er wel flink wat harde actie in zit :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

S02E01 nu gezien op Netflix: Holy Fcuk! Actie zit goed. Verhaal vooralsnog ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Net ook gezien. F*cking gaaf, kan het niet anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 11-07 22:37

Aight!

'A toy robot...'

Dezelfde badguy als bij shooter :p

Maar eerste 2 ep al gezien! Zeker gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Eerste 2 afleveringen van S2 gezien. Toon wordt wel lekker gezet in de eerste aflevering. Verhaal is nogal dun en voelt vrij random, maar als je s1 kan waarderen dan kijkt dit ook lekker weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 13:41

Mon0lith

Yes Herr Flick

Vandaag gezien dat seizoen 2 op netflix stond.
Meteen 4 afleveringen gekeken, actie zit er meteen goed kn :P

Het valt me wel beetje tegen dat...
spoiler:
Billy een masker draagt voor die paar krasjes op zijn gezicht. Had echt verwacht dat dat die een monsterlijk gezicht zou hebben na wat Frank met hem gedaan had

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zit nu in aflevering 2, maar het laatste wat ik wou zien was de kont van The Punisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mon0lith schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:14:

Het valt me wel beetje tegen dat...
spoiler:
Billy een masker draagt voor die paar krasjes op zijn gezicht. Had echt verwacht dat dat die een monsterlijk gezicht zou hebben na wat Frank met hem gedaan had
Dit vond ik in eerste instantie ook, maar
spoiler:
ik herinnerde me vervolgens hoe obsessief Billy bezig was (in S1) met zijn uiterlijk en dan voornamelijk zijn gezicht. Dit was exact waar Frank hem op pakte.
Ik heb nu 5 afleveringen gekeken, Billy was al een psychopaat en je ziet 'm nu steeds meer en meer (en wellicht nog wel erger dan in S1) terugkeren in die rol.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@miicker tikfoutje startpost
De serie gaat over Frank Castle, een ex militair die zijn vrouw en kinderen heeft verloren en wraak neemt op iedereen die er mee ta maken heeft.
aflevering 8, hmm ik vind de serie zwaar tegenvallen .. als ze de serie "person of intrest" hernoemd hadden naar The punisher had ik het nog beter gevonden ..

[ Voor 28% gewijzigd door vso op 21-01-2019 08:35 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb t/m aflevering 4 gekeken. Het verhaal komt inderdaad vrij random tot stand, maar ik zat er ondanks dat wel meteen in. Ik kijk iedere aflevering met plezier, tot nu toe bevalt de serie erg goed! Heb zin om als ik thuis ben weer een aflevering te kunnen kijken oOo

spoiler:
Grootste tegenvaller was voor mij inderdaad ook het gezicht van Russo. Ik had ook verwacht dat hij helemaal misvormd was, maar dat was helemaal niet zo

[ Voor 23% gewijzigd door miicker op 21-01-2019 09:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 13:41

Mon0lith

Yes Herr Flick

KillerBee schreef op maandag 21 januari 2019 @ 06:02:
[...]

Dit vond ik in eerste instantie ook, maar
spoiler:
ik herinnerde me vervolgens hoe obsessief Billy bezig was (in S1) met zijn uiterlijk en dan voornamelijk zijn gezicht. Dit was exact waar Frank hem op pakte.
Ik heb nu 5 afleveringen gekeken, Billy was al een psychopaat en je ziet 'm nu steeds meer en meer (en wellicht nog wel erger dan in S1) terugkeren in die rol.
Dit dus :P
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aQRXd6d_460swp.webp

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Alle dertien afleveringen zitten er voor mij weer op. Ik heb er van genoten. Heerlijk seizoen. Je moet bij sommige dingen niet al te veel nadenken.

spoiler:
Ik vond het een seizoen met goede actie, ik zat ondanks het ietwat random begin er erg snel in. Ik vond Amy een leuke toevoeging en al snel had ik het idee dat Frank haar als een soort dochter zag, dat bleek ook vooral uit de scene in de laatste aflevering waarin ze afscheid van elkaar namen.

Het verhaal vond ik verder gaaf, met het gedeelte waarbij ze werden opgejaagd om die foto's, maar ook het verhaal rondom Billy Russo, al had het beide wel wat beter uitgewerkt kunnen worden in mijn ogen.

1. De foto's: De foto's waren te soft. Ik vind het niet echt een realistische reden om enorm veel moorden te plegen om deze paar foto's. Ik denk dat als deze mensen zich daar zo'n zorgen over maakte ze het wel op een andere manier hadden opgelost: bijvoorbeeld claimen dat ze nep zijn. In eerste instantie dacht ik dat de schrijvers de foto's erger hadden moeten maken, bijvoorbeeld kinder porno o.i.d., echter had dat gestookt met het goede karakter van de senator. Dan hadden het foto's moeten zijn waarbij hij seks had met een andere man of zo, daar was dan niets mis mee, maar was erger dan twee mannen die zoenen.

2. Het verhaal rondom Billy Russo. Dit verhaal vond ik iets minder goed dan het andere verhaal, met name omdat ik vond dat er hele onrealistische keuzes in gemaakt werden, waar ik als kijker me niet echt in kon verplaatsen. Ook viel het gezicht van Russo me erg tegen (zie ook de post van Mon0lith met de afbeelding in de spoiler). Zoiets had ik me er eigenlijk bij voorgesteld. Wat voorbeelden van keuzes en acties die ik onrealistisch/onlogisch vond:
- Krista valt heel snel voor Russo en blijft hem verdedigen, ze ziet niet in dat dit alles ontstaan is doordat Billy Russo Frank zijn gezin vermoord heeft.
- Billy ziet Frank en Curtis als vrienden en is de hele tijd benieuwd wat er is gebeurt. Vervolgens komt hij er achter wat hij heeft gedaan en dan zegt hij "Zelfs als ik gedaan heb wat er gezegd wordt, dan zijn de acties van Frank niet goed te praten". Toen dacht ik echt: ok, wtf? Dus je hebt wat littekens in je gezicht, nachtmerries en je bent een deel van je geheugen kwijt, en dat vind Russo dus blijkbaar erger dan dat je hele gezin wordt vermoord.
- Billy is behoorlijk slim, maar schiet wel de drie meiden van dichtbij dood, waardoor het overduidelijk is dat Frank het niet gedaan heeft. Hij had zelf kunnen weten dat ze dit binnen no-time uit zouden vinden. Die hele actie was in scene gezet zodat Frank zou denken dat hij die drie vrouwen vermoord had en dan maakt hij zo'n domme fout. Dit was in mijn optiek het slapste stuk schrijfwerk van de schrijvers.

Verder zaten er echt heel veel momenten in de serie waarbij ik echt aan de buis gekluisterd zat.

Wat ik zelf wel jammer vond is dat we Beth niet meer terug hebben gezien, ik vond haar nog wel een leuke toevoeging.

Ik ben benieuwd of deze serie ook geannuleerd gaat worden, ik hoop van niet, maar het zal wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Exact, het zou een shockeermoment moeten zijn. Maar dit slaat nergens op.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Niemand opmerkingen over de priester? Ik vond 'em wel gaaf. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Ik vond het hele seizoen gaaf, echt een van de betere Marvel series. Je moet het ook echt als een Marvel serie bekijken, want zowel Frank als Billy zijn niet super-human, maar hebben wel bovenmenselijke capaciteiten en geneeskracht. Dat mag uiteraard in het Marvel-universum.

Kijken of nu alles overgaat naar de Disney channels, zolang de series maar terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Vorige week op vakantie hadden we 's avonds niet veel te doen als onze zoon in bed lag. Mijn vriendin was een of andere horrorserie aan het kijken op netflix. Dus ik dacht, laat ik ook weer eens wat op Netflix kijken. Toevallig kwam The Punisher bij mijn aanraders. Toch maar eens gestart. Geen spijt van tot zo ver! Lang geleden dat ik iets gebinged heb!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:43
Rudolf schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:17:
Vorige week op vakantie hadden we 's avonds niet veel te doen als onze zoon in bed lag. Mijn vriendin was een of andere horrorserie aan het kijken op netflix. Dus ik dacht, laat ik ook weer eens wat op Netflix kijken. Toevallig kwam The Punisher bij mijn aanraders. Toch maar eens gestart. Geen spijt van tot zo ver! Lang geleden dat ik iets gebinged heb!
Ken je banshee? Dat is ook zo'n serie die je graag wilt blijven zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Net seizoen twee afgekeken en ben het erg met @miicker eens. Goed seizoen maar seizoen 1 vond ik zelf echt beter.

spoiler:
- Zoals hier al vermeld viel het gezicht van Billy tegen. Wat een gemiep om wat schrammen, het is gewoon een belediging naar mensen die echt een misvormd gezicht hebben. Ik las online dat de acteur zelf ook had gewild dat zijn littekens erger waren, maar dat er voor dit was gekozen omdat het meer zich moest focussen op zijn innerlijke strijd en dus niet zijn uiterlijk. Zijn script leek wel geschreven rondom flinke littekens waardoor sommige scènes nergens op sloegen. Zoals wat @miicker zei dat Billy er achter komt wat die Frank zijn gezin heeft aangedaan en dan zegt dat het geen reden was om zijn gezicht zo te misvormen. Wtf gast hij had reden om je onder een wals te leggen.
- De predikant vond ik echt een goede verhaallijn. In het begin een creep en later krijg je medelijden met hoe die gebruikt wordt. Helaas kapt die verhaallijn veel te snel af. Die twee oudere mensen hadden veel beter afgemaakt moeten worden.
- Amy vond ik weinig toevoegen
- psychologe wordt wel heel snel Billy obsessief
- Beth was leuk en miste ik later wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vond seizoen twee ook weer top!
En zeker niet minder dan het eerste seizoen.

Er was ook een duidelijk thema in dit seizoen: Mensen veranderen nooit.

Frank probeert uit de shit te blijven, en schiet Amy al snel te hulp. Hij heeft weinig tot geen excuus nodig om weer in actie te komen;
Pilgrim was ooit een Russische mobster, en nu een soort van bekeerd tot predikant. Zijn verleden haalt hem echter weer in en hij gaar los met drank, hoeren en geweld;
Billy is nota bene zijn geheugen kwijt, maar wordt eigenlijk 'vanaf scratch' weer dezelfde persoon als die hij was.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Nyarlathotep schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:02:
Ik vond seizoen twee ook weer top!
En zeker niet minder dan het eerste seizoen.

Er was ook een duidelijk thema in dit seizoen: Mensen veranderen nooit.

Frank probeert uit de shit te blijven, en schiet Amy al snel te hulp. Hij heeft weinig tot geen excuus nodig om weer in actie te komen;
Pilgrim was ooit een Russische mobster, en nu een soort van bekeerd tot predikant. Zijn verleden haalt hem echter weer in en hij gaar los met drank, hoeren en geweld;
Billy is nota bene zijn geheugen kwijt, maar wordt eigenlijk 'vanaf scratch' weer dezelfde persoon als die hij was.
Ik geef je een plusje, maar Pilgrim was volgens mij zo Iers als het maar kan wezen.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 11:59

JK

Kijkt lekker weg. Zelfs mijn vrouw, die niet van actiefilms etc. houdt, vond S1 en S2 ook prima te kijken.
Beetje jammer van het gezicht van Billy idd en dat we Beth niet meer hebben teruggezien aan het eind.
John Pilgrim is een erg interessant personage, met Amy had ik niet zoveel.

Aan het eind van S2 heb je ook het gevoel enorm veel te hebben meegemaakt, waar bijv. Luke Cage veel langzamer gaat. Dit bleef gewoon het complete seizoen lang een goed verhaal, waar Dare Devil en Luke Cage soms gewoon saai zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 10:44

Major_ton

Shoot!

En de strijd om rechten en versplintering dankzij een wildgroei aan streaming diensten zet zich voort.

https://nl.ign.com/entert...es-stopgezet-door-netflix

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Pagina: 1