Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken als HTPC. Hij zal enkel gebruikt worden om tv mee te kijken, tv signaal op te nemen en apps te gebruiken. Er zal niet/nauwelijks op gegamed worden. Hij zal op Kodi + Windows 10 gaan draaien.
Ik wil wel graag de pc met een afstandsbediening kunnen gebruiken. Dat mag mijn huidige Humax ab zijn, maar ook eventueel een nieuw te kopen afstandsbediening. Ik wil wel graag de pc uit shutdown (s5) kunnen aanzetten met de afstandsbediening.
Wat betreft tv signaal, ik ben abonnee bij Caiway zonder extra betaalde pakketten. Dat betekent volgens mij dat ik gewoon ongecodeerd DVB-T signaal van de kabel kan afhalen (heb wel enkel Coax aansluiting hier in IJsselstein).
Kleine handicap is dat de case er netjes uit moet zijn (toch de WAF
) en dat de hoogte in mijn tv kast 10,5 cm is. Helaas moet de kast door een opening van maar 9,5 cm naar binnen. Dat sluit veel cases uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet direct een maximum budget, maar ik gebruik wel liever standaard componenten (bijv regulier ipv slimline blu ray brander) zodat de componenten nu en bij een upgrade in de toekomst betaalbaar blijven.
Ik bouw al heel vaak reguliere pc's, dus ben niet vies van zelfbouw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor nu de volgende lijst samengesteld:
Hier ontbreekt volgens mij enkel nog een tv kaart. Ik twijfel momenteel heel erg tussen:
Daarnaast heb ik een Skylake 1151 cpu om het moederbord van een biosupdate te voorzien, mocht deze de kaby lake niet direct herkennen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen een voorkeur voor Asus mobo vanwege goede ervaringen. In algemeen pak ik het liefst gewoon degelijke hardware. Hoeven niet veel toeter en bellen aan te zitten, maar ik betaal wel liever iets meer voor een kwalitatief goed merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoogte van kast is hierboven al genoemd. Verder wil ik het systeem graag zo stil en energiezuinig mogelijk maken.
Ga je overklokken?
Beslist niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een paar vragen:
Ik wil de pc gebruiken als HTPC. Hij zal enkel gebruikt worden om tv mee te kijken, tv signaal op te nemen en apps te gebruiken. Er zal niet/nauwelijks op gegamed worden. Hij zal op Kodi + Windows 10 gaan draaien.
Ik wil wel graag de pc met een afstandsbediening kunnen gebruiken. Dat mag mijn huidige Humax ab zijn, maar ook eventueel een nieuw te kopen afstandsbediening. Ik wil wel graag de pc uit shutdown (s5) kunnen aanzetten met de afstandsbediening.
Wat betreft tv signaal, ik ben abonnee bij Caiway zonder extra betaalde pakketten. Dat betekent volgens mij dat ik gewoon ongecodeerd DVB-T signaal van de kabel kan afhalen (heb wel enkel Coax aansluiting hier in IJsselstein).
Kleine handicap is dat de case er netjes uit moet zijn (toch de WAF
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet direct een maximum budget, maar ik gebruik wel liever standaard componenten (bijv regulier ipv slimline blu ray brander) zodat de componenten nu en bij een upgrade in de toekomst betaalbaar blijven.
Ik bouw al heel vaak reguliere pc's, dus ben niet vies van zelfbouw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor nu de volgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Tray | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Asus H110M-A/M.2 | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | LC-Power LC-1401MI | € 41,40 | € 41,40 |
| 1 | Streacom Internal Flirc SE Universal IR Receiver | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,71 | € 39,71 |
| 1 | Kingston 8GB DDR4 2666MHz | € 79,- | € 79,- |
| 1 | LG BH16NS40 Bulk Zwart | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Corsair SF450 | € 80,50 | € 80,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 87,- | € 87,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 530,12 | |
Hier ontbreekt volgens mij enkel nog een tv kaart. Ik twijfel momenteel heel erg tussen:
- https://www.conrad.nl/nl/...9428_pla-556558&WT.srch=1
- https://www.conrad.nl/nl/...1d-4320-8d1b-e794a179c8e8
Daarnaast heb ik een Skylake 1151 cpu om het moederbord van een biosupdate te voorzien, mocht deze de kaby lake niet direct herkennen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen een voorkeur voor Asus mobo vanwege goede ervaringen. In algemeen pak ik het liefst gewoon degelijke hardware. Hoeven niet veel toeter en bellen aan te zitten, maar ik betaal wel liever iets meer voor een kwalitatief goed merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoogte van kast is hierboven al genoemd. Verder wil ik het systeem graag zo stil en energiezuinig mogelijk maken.
Ga je overklokken?
Beslist niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een paar vragen:
- Advies welke tv tuner kaart ik het beste kan pakken. Kan een van mijn huidige opties zijn, maar mag ook een andere. Compatibiliteit met Windows 10 en Kodi is daarbij heel belangrijk.
- Ik zie dat deze twee tv tuner kaarten ook een afstandsbediening hebben. Hebben jullie ervaringen met hoe goed die voor Kodi te gebruiken zijn?
- Ik begreep uit onderzoek dat flirc de beste optie was om ab goed werkend te krijgen, zeker als ik vanuit shutdown (s5) wil kunnen booten. Klopt dat?
- Ervan uitgaande dat flirc de beste optie is, zal ik een gaatje in het gaasgedeelte van de kast moeten maken. Of denken jullie dat IR door het gaas heen gaat?
- Tenslotte graag een sanitycheck of ik niets gemist heb, of ergens een suboptimale keuze heb gemaakt.