Actiecamera's in de sneeuw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij Sony zijn er geen nieuwe modellen bijgekomen, behalve de RX0, die strikt genomen geen actiecamera is
Waarom niet en waarom is ie niet toch meegenomen?
Een 'China' cam erbij was ook interessant geweest.
Beide GoPro's en de Nikon zijn standaard al waterdicht tot tien meter diepte en hebben dus geen onderwaterhuis nodig. De Sony is spatwaterdicht en kan daardoor ook in veel situaties zonder behuizing gebruikt worden. De Garmin Virb Elite dertig is de enige met watervrees en vereist daardoor in veel situaties, zoals in de sneeuw, een behuizing. Wie van plan is te gaan duiken met een actiecamera, kan met de Garmin en Sony direct aan de slag.
Omdat een onderwaterhuis wordt meegeleverd?
Want zoals het er nu staat lijken de Sony en Garmin helemaal niet direct bruikbaar onder water.
Met onderwaterhuis laat hij zich net zo eenvoudig bedienen, want het touchscreen werkt dan nog steeds,
Hoe werkt dit technisch gezien?
anderzijds past het niet bij bij een actiecamera.
Dat laatste kun je vergeten als je ik 4k filmt,
We hebben de camera's voor onbepaalde tijd laten opnemen in 4k en 1080p30 om het verschil te kunnen meten.
De grafiek heeft het over 1080p60. En is dat 4k in 30 of in 60 fps? 30.. maar dat is niet duidelijk.
Dat is veel lastiger voor de kleine sensoren van actiecamera's
Klopt het dat sensor specs nergens te vinden zijn?
Hou er rekening mee dat de Hero 6 h265-compressie gebruikt voor 4k60 en 1080p240,
Staat ook niet in de specs geloof ik.

@Yero

reviews: Actiecamera's in de sneeuw - Vijf recente topmodellen vergeleken

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-12-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Omdat een onderwaterhuis wordt meegeleverd?
Want zoals het er nu staat lijken de Sony en Garmin helemaal niet direct bruikbaar onder water.
Ja, klopt. Omdat bij deze actiecamera's standaard een onderwaterhuis wordt meegeleverd, kun je dat dus ook mee duiken. De andere drie zijn weliswaar waterdicht, maar tot maximaal 10 meter diepte. Dat is voor duiken doorgaans te weinig. Ik zal de tekst - vooral die laatste zin - nog even nalopen. ;)
De grafiek heeft het over 1080p60. En is dat 4k in 30 of in 60 fps? 30.. maar dat is niet duidelijk.
Om het eerlijk te houden zijn de framerates in alle situaties gelijk. Dus 4k30.
Waarom niet en waarom is ie niet toch meegenomen?
De RX0 is meer bedoeld voor VR- en filmopnamen. Niet om op je hoofd te zetten tijdens het skiën (hij is een stuk groter en zwaarder). Daarnaast is hij enorm duur en heeft hij helemaal geen stabilisatie,
Een 'China' cam erbij was ook interessant geweest.
Ja, dat was leuk geweest. Dat gaan waarschijnlijk ook wel een keer doen. Voor nu hebben we ons gericht op modellen die gewoon in Nederland en België te koop zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Yero op 23-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Yero schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:04:
De RX0 is meer bedoeld voor VR- en filmopnamen. Niet om op je hoofd te zetten tijdens het skiën (hij is een stuk groter en zwaarder). Daarnaast is hij enorm duur en heeft hij helemaal geen stabilisatie,
6 x 4 x 3cm, dat is toch kleiner dan een GoPro? Prijzig is ie wel, maar juist daarom is het interessant om te weten wat je krijgt als je een stap omhoog gaat. Gewicht is ook ongeveer hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-12-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:23:
6 x 4 x 3cm, dat is toch kleiner dan een GoPro? Prijzig is ie wel, maar juist daarom is het interessant om te weten wat je krijgt als je een stap omhoog gaat. Gewicht is ook ongeveer hetzelfde.
Ik ben het met je eens dat het - in theorie - interessant is. Maar is het ook echt relevant? Ik denk het niet, want in feite is de RX0 dus geen actiecamera zoals benoemd. Niet interessant om mee te gaan skiën, wat nu net ons uitgangspunt was. De beeldhoek is bijvoorbeeld slechts 84 graden (24mm), terwijl bij een actiecamera 170 graden standaard is. Je wilt immers zoveel mogelijk in beeld krijgen, eventueel ook jezelf. Met de RX0 lukt dat niet, tenzij je een rig vol RX0's gebruikt. Dat zou dus een scheve vergelijking opleveren, net zoals we aps-c vakantiecamera's zouden vergelijken en daar een professionele fullframecamera bij zouden doen. Interessant ja, relevant nee. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Yero op 23-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Een puntje van feedback over het filmpje: niet alles was even goed te verstaan. Volume was prima, spreeksnelheid over het algemeen ook, maar toch zaten er passages in waarin belangrijke termen zó snel en binnensmonds werden uitgesproken, dat het zelfs voor mij als fotograaf nauwelijks te verstaan was. Da's zonde want inhoudelijk was het een mooie round-up!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Bedankt voor je feedback @tobiasvs. Ik heb inderdaad de neiging om snel te praten. Het introstukje was uit het hoofd en daar hoor ik het ook ('professionele wintersporters'). De rest was voorgelezen voiceover, dat later is toegevoegd. We hebben er toen wel op gelet. Maar dat blijven we doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 03:40
Sorry hoor maar Xiaomi producten zijn hier vlot verkrijgbaar via grote winkels zoals Amazon en het niet opnemen van de zeer populaire YI 4K+ voor amper 240 euro maakt de review in de huidige vorm compleet onvolledig.

https://www.amazon.de/YI-...on-schwarz/dp/B06XS5XFSP/ 205 euro zelfs :)

[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 25-12-2017 01:03 ]

Pagina: 1