Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

980GTX sound over monitor

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:29
Hi

Elke keer als ik mijn pc opstart switched het geluid naar mijn monitor over de 980GTX in mijn systeem.
Ik heb van alles geprobeerd om dit te voorkomen maar krijg het niet voor elkaar.
Het irritante is dat als ik Rocket League speel het soms random gebeurd.
Dan freezed mijn beeld en switched het geluid vanzelf van mijn versterker naar de monitor.

HDMI of mini display port allebei geprobeerd en maakt geen verschil.
In de audio list heb ik de monitor disabled, maar systeem maakt gewoon een nieuwe. (max al 10 verwijderd).
In device manager heb ik de monitor audio driver verwijderd.

Windows 10 Pro (up to date)
Laatste nvidia drivers zonder alle extra zooi die erbij komt.
Versterker aangesloten met licht.

monitor Dell U2414H
MSI Z97 Gaming 3
i5 4670
16gb Crucial ballistix
Asus 980 GTX
...en de rest..

Iemand nog suggesties?

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09-2019
DDU ook al geprobeerd? Ik heb het zelf ook wanneer ik een schone driver installatie uitvoer of wanneer ik de monitor los koppen en weer aansluit. Ik heb dit probleem echter niet wanner ik de pc opnieuw opstarten.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Lynx
DDU ook gedaan ja

NIeuwe ontwikkeling.
Lijkt een relatie te zijn met USB.
Als ik mijn controller switch van USB poort springt het geluid gelijk over naar de monitor

wacht is even...ik heb mijn versterker over USB gekoppeld.
Kan dat er iets mee te maken hebben?

[Voor 23% gewijzigd door Lynx op 23-12-2017 12:52]

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:37

DarkUnreal

Postmaster General

Ik heb hier een BenQ scherm staan met geintegreede speakers. Die deed dat af en toe ook. In de sound options, de soundcard op disabled gezet, en nooit meer last van gehad (dus niet in je device list, maar rechtermuisknop op speakertje rechts onderin, playback devices, en daar je scherm playback device disablen)

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:09

TommieW

Numa numa.

quote:
Lynx schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:51:
DDU ook gedaan ja

NIeuwe ontwikkeling.
Lijkt een relatie te zijn met USB.
Als ik mijn controller switch van USB poort springt het geluid gelijk over naar de monitor

wacht is even...ik heb mijn versterker over USB gekoppeld.
Kan dat er iets mee te maken hebben?
Het zou mij niet verbazen als dit inderdaad gelinkt is aan elkaar. Misschien dat je USB poort niet helemaal lekker is; bijvoorbeeld sporadische kortsluiting. Op het moment dat een USB poort kortsluiting ontstaat, zullen meerdere poorten uitgeschakeld worden. Dan wordt de versterker "losgekoppeld" van de PC, waardoor Windows het geluid over een andere geluidskaart gaat versturen.

Sommige moederborden hebben meerder USB chipsets, misschien is het een goed idee om uit te zoeken of dat bij jou ook het geval is en de controller en versterker op verschillende USB controllers aan te sluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• Lynx
volledige clean windows install helpt ook niet.
Windows blijft continu nieuwe afspeelapparaten creeren op basis van mijn monitor hoe vaak ik deze ook uitschakel.

Im lost, dit doet zich voor sinds ik ben geupgrade van een 780 naar een 980.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True