Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe multimedia laptop circa €1000

Pagina: 1
Acties:

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
Wordt vooral gebruikt thuis voor surfen, mailen, office programma's. Moet incidenteel voor werk programma's als AutoCad en GIS kunnen draaien. In de toekomst mogelijk nog enkele andere programma's voor werk. Ga er geen zware games op spelen, al zou ik dat wel willen. Ben van mening dat een laptop waar je op kan gamen naar 2 jaar al weer verouderd is, terwijl ik er gewoon 5 jaar mee wil doen. Daarnaast is mijn ervaring dat ze een stuk meer herrie maken en warmer worden.

Wat is je budget?
Zat te denken aan maximaal 1000 euro en het liefst minder. Maar als ik voor 1200 euro veel meer waar voor mijn geld krijg, zal ik daarvoor gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk thuis. Zal af en toe worden meegenomen op bijvoorbeeld vakantie of naar werk (of trein). Ben waarschijnlijk van plan om er thuis een extern scherm en toetsenbord op aan te sluiten, voor de werkhouding indien ik er een aantal uur achter moet zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee niet echt. Heb nu een Dell XPS die altijd goed is bevallen. Mijn indruk is wel dat merken als HP, Dell,
Asus een treedje hoger zijn dan bijvoorbeeld Acer en Medion.

De volgende laptops heb ik zelf al gevonden:

pricewatch: HP Pavilion 15-ck040nd (Nieuwste processor en videokaart. Momenteel 899 bij HP, maar helaas uitverkocht)
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd (Snelle videokaart, lees alleen wel dat die dus herrie maakt en warm wordt)
pricewatch: Dell (cn757001) (Mooie laptop, nieuwe processor, alleen nog de oude videokaart 940mx)
pricewatch: Asus VivoBook Pro N580VD-E4428T (Qwerty toetsenbord) (Op papier aardig apparaat. Lees alleen negatieve verhalen over fans, throttling en scherm).

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 18:18
voor toekomst bestendigheid zou je een 1050 TI kunnen nemen met jouw budget. pricewatch: MSI GL62M 7REX-1269NL (LEOPARD PRO) op dit moment in de aanbieding bij alternate. Heb alleen van een paar mensen al gehoord dat een MSI laptop erg snel warm wordt. Mocht je geen MSi willen heeft HP wel ook nog de HP Omen pricewatch: HP Omen 15-ce000nd. Heb je alleen de "normale" 1050.

Heb zelfs laatst nog een Hp pavilion 15-bc210nd gekocht in de V&A. heeft ook een 1050 erin, maar toch nog compact en licht. pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd. Helaas nu niet meer te krijgen, maar in de V&A op tweakers komen wel vaker nieuwe producten voorbij.

Ik zou sowieso geen 940mx meer nemen. er zijn veel betere laptops te verkrijgen met jouw budget. Denk dat een redelijke compacte 1050 dus goed te vinden is, en als je gewicht en dikte minder belangrijk vind zelfs een 1050 Ti

• Matedeor
  • Nu online
Wil alleen geen gaming laptop uiterlijk, en de MSI en de HP Omen vind ik dat wel hebben. Liefst zou ik de Dell XPS 15 weer nemen, alleen vind ik die de laatste teveel in prijs gestegen, om nog te kunnen verantwoorden voor mezelf. Ook heb ik het liefst een redelijk stille/koele laptop. Een 1050 is natuurlijk altijd beter, maar bij gebrek aan betere opties, zou voor mijn gebruik een mx150 (1030) denk ik ook nog wel volstaan.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:54
Matedeor schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:12:
Wil alleen geen gaming laptop uiterlijk, en de MSI en de HP Omen vind ik dat wel hebben. Liefst zou ik de Dell XPS 15 weer nemen, alleen vind ik die de laatste teveel in prijs gestegen, om nog te kunnen verantwoorden voor mezelf. Ook heb ik het liefst een redelijk stille/koele laptop. Een 1050 is natuurlijk altijd beter, maar bij gebrek aan betere opties, zou voor mijn gebruik een mx150 (1030) denk ik ook nog wel volstaan.
Het game uitelijk van MSI vind ik juist meevallen. Ik heb er zelf 1 gekocht en moet zeggen dat hij behoorlijk ingetogen is. Het enige waar je aan kan zien dat het een game laptop is, is het gekleurde toetsenbord(wat je uit kan zetten), en het lichtgevende logo(ala Apple)...

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik kan inderdaad beamen dat de MSI (gaming-)notebooks er ingetogen uit kunnen zien. Eén van de redenen dat je deze ook goed kan gebruiken in een 'zakelijke' omgeving. Op de afbeeldingen worden deze notebooks altijd afgebeeld met een verlicht (gekleurd) toetsenbord. Maar die is met de software volledig aan te passen en ook helemaal uit te zetten. De notebook krijgt daardoor zelfs een 'saai' uiterlijk. Voor extra koeling zou je de notebook ook op een notebookkoeler kunnen zetten. Dat kan 5 - 10 graden schelen en ook geluid van de ventilator.

Verwijderd

Matedeor schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:12:
pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (cn57701)
Goede prijs/kwaliteit, goede koeling en geen schreeuwerig gaming uiterlijk zoals de omen, etc.

• Matedeor
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:28:
[...]

pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (cn57701)
Goede prijs/kwaliteit, goede koeling en geen schreeuwerig gaming uiterlijk zoals de omen, etc.
Mooie laptop inderdaad met een 1060, koeling schijnt ook goed op orde te zijn. Net zo als de MSI mogen ze dan geen gaming uiterlijk hebben, ik vind ik ze alleen wel redelijk lomp ogen. Al spreekt mij de Inspirion 7577 dan nog het meest aan. Ben nog behoorlijk aan het twijfelen wat te doen. Toch maar een wat lompere laptop voor lief nemen, kiezen voor combinatie desktop/goedkope laptop (is stuk duurder), wachten tot CES. Voor 1000 euro vindt ik het eigenlijk toch tegenvallen wat je daar voor kan krijgen op laptop gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 28-12-2017 12:10 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:54
Matedeor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:08:
[...]

Mooie laptop inderdaad met een 1060, koeling schijnt ook goed op orde te zijn. Net zo als de MSI mogen ze dan geen gaming uiterlijk hebben, ik vind ik ze alleen wel redelijk lomp ogen. Al spreekt mij de Inspirion 7577 dan nog het meest aan. Ben nog behoorlijk aan het twijfelen wat te doen. Toch maar een wat lompere laptop voor lief nemen, kiezen voor combinatie desktop/goedkope laptop (is stuk duurder), wachten tot CES. Voor 1000 euro vindt ik het eigenlijk toch tegenvallen wat je daar voor kan krijgen op laptop gebied.
Wat eventueel een aanrader is om te wachten met de aankoop. Omdat er in het nieuwe jaar meestal nieuwe modellen komen de oude voorraad in de uitverkoop gaat. Kan je veel geld besparen. Als je echt niet kunt wachten zou je via coolblue ook kunnen kijken naar een 2e kansje. Op die modellen zit nogsteeds de volledige garantie + service van coolblue.
Pagina: 1