Resultaat van stuc- en schilderwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstumy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-01-2024
Op 1 december mochten wij ons trotse eigenaren noemen van een koopwoning!

De eerste werkzaamheden die op de planning stonden waren de muren en plafonds laten stucen en verven.
Zo gezegd zo gedaan. Het appartement was na 2 dagen gestuct (1 woonkamer, 3 slaapkamers en de hal). Echter vielen ons verschillende gebreken op: putjes, bobels, kieren, krassen (van waarschijnlijk de pleisterspaan) en stuc dat niet goed is doorgetrokken. Uiteraard hebben we dit bij de klussers gemeld en daar kregen we als reactie:
geen zorgen, dit komt goed bij het verven.

Goedgelovig als wij zijn lieten we het drogen tot het verven kon gaan beginnen. Vandaag is/was de dag dat ze het huis wilden opleveren, maar na rond te hebben gelopen viel mij toch wel erg veel op. In mijn ogen hoort stucwerk glad te zijn en niet zoveel gebreken te hebben zoals we die nu hebben.

Uiteraard dit besproken met de medewerkers die er op dat moment waren (helaas was de aannemer er niet bij), maar die vinden ons problemen zoeken. We kijken namelijk met een zaklamp (alle lampen zijn verwijderd en het weer is heel bewolkt) over de muren om nog iets te kunnen zien. In de hal zou je zelfs zonder lampje ergens tegen aanlopen zo donker.

Nu ben ik even benieuwd naar jullie mening. Is het problemen zoeken als we dit niet accepteren?
(overigens is dit nog lang niet alles van wat we hebben gezien)

0102Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bwAcrnHOAZv6iF6dU3d0scDd/thumb.jpg45678Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwYMrrujaHBgaKAvkTq58Oo8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ThnKZOfHlbhNseU6GHC3eBrq/thumb.jpg

HP Elitebook 8470w Intel® Core™ i5-3360M, 16 GB 1600 MHz DDR3, 14" diagonal LED-backlit HD+ anti-glare (1600 x 900), Samsung 840 series Pro 256GB SSD / HTC Desire Android 2.2.3 / Interested in Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 12:17

meddle

:o

Ik zou dit niet accepteren, want ook met een paar lagen latex eroverheen ga je dit blijven zien. Het lijkt erop dat de stucadoor er een beetje met de pet naar heeft gegooid om het snel af te maken, want als hij z'n best had gedaan dan was het resultaat een stuk strakker geweest. Natuurlijk kan je altijd een klein krasje of deukje ergens krijgen, maar dit ziet er gewoon niet uit.

specs PC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Howly. Nooit accepteren dit. Je betaald voor goed stuc werk. En dit is alles behalve goed stuc werk.

Vooral de bulten en gaten ga je nooit weg werken met latex.
Nieuw stucwerk moet gewoon mooi strak zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Die butsen, dat kan gebeuren maar de afwerking in en rond de hoeken toont de kwaliteit van de stukadoor. In dit geval: beginner of haastwerk. Na de eerste vier foto’s dacht ik mwah, maar die hoek met die gele afplaktape, dat is geen porem. En ook die hoek “buitenom” is gewoon prutserig.

Wij hebben ook zo’n pokdalig stukje, maar dan bij de doorsteek van de CV in- en uitvoerbuizen. Is erg moeilijk strak te krijgen. Daar kan ik inkomen. Maar een gewone hoek in een plafond, zoals bij jullie, is gewoon prima strak te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tjonge, dat ziet er niet goed uit.
Ook weer een leuke aanbieding via Werkspot toevallig? (zelf slechte ervaringen mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 21:54
Niet accepteren, en de mogelijkheid bieden om het te laten herstellen.
Dit is niet zo als het kan zijn bij goed stucwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:51
Puur stucwerk krijg je nooit glad. Van een afstandje prima. Maar schijn er eens met een bouwlamp op onder een kleine hoek en je zult een maanlandschap aantreffen.

Dat dit bij het verven recht getrokken kan/zal worden, klopt, maar dan moet de schilder er ook de juiste aandacht aan besteden.

Heb zelf dit jaar de woon- en eetkamer laten stuken. Vakmensen, resultaat mag er heel zeker weten zijn, maar ook hier bultjes en krasjes. Daar ontkom je simpelweg niet aan.
Het glad krijgen is een stukje post processing.

Ik heb zelf (met een bouwlamp! anders ga je nooit alles zien) elk stukje muur en plafond met de hand (en dubbelgevouwen stukje schuurpapier) glad liggen schuren.

Resultaat? Spiegelgladde muren en iedere gast uit zijn complimenten over het stucwerk.

Wat ik wil zeggen?
Een stukadoor kan geen gladde muren opleveren. Dat is de taak (ja dat kost je moeite en tijd of geld bij uitbesteding) van de schilder.

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-12-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, wij hebben in ons huis ook wat kamers laten stucen door een stucadoor die alleen stucwerk doet, en dat ziet er veel beter uit dan wat ik op jouw foto's zie.

Wel is het erg gevoelig. Mijn vermoeden is dat onze stucadoor de toplaag verdund heeft met iets, waardoor je een strak resultaat krijgt, maar elk stootje is meteen een put.

In mijn vorige woning was het stucwerk sterker, maar ook weer korreliger.

Maar goed, ik zou het stucwerk op die foto's ook niet accepteren. Dat kan ik zelf bijna netter...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:23:
Wat ik wil zeggen?
Een stukadoor kan geen gladde muren opleveren. Dat is de taak (ja dat kost je moeite en tijd of geld bij uitbesteding) van de schilder.
Dat is natuurlijk klinklare onzin. Als je kiest voor sausklaar stucwerk mag je gewoon een glad resultaat verwachten. Bij behangklaar kan je kleine onvolkomenheden verwachten zoals op de eerste vier foto's van de TS. De afwerking van de hoeken is echter gewoon prutswerk en zou ik niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Fout.
Nogmaals, kijk er eens met een bouwlamp naar. Oneffenheden zullen blijven tenzij je gaat nabewerken.
En dat nabewerken is geen standaard taak van een stukadoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoeveel heb je betaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan-B
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-07 14:24
NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:42:
Fout.
Nogmaals, kijk er eens met een bouwlamp naar. Oneffenheden zullen blijven tenzij je gaat nabewerken.
Nou, het nabewerken is zeker wel de taak van een stucadoor. Zeker als je sausklaar op laat leveren. Dat is letterlijk wat het moet zijn, klaar om te sausen (verven). De stucadoor bij ons heeft dit echt wel voor elkaar gekregen om het zo strak op te leveren. Zo strak zelfs dat ik gevraagd heb of het iets minder strak kon omdat het geen modern nieuwbouw huis is waar alles strak en glad is.

Echter dat is niet in 2 dagen te doen. Bij ons heeft hij eerst de plafonds gedaan, dag erna plafonds in de gang, dag erna muren in de slaapkamers, dag erna muren in de gangen en de dag daarna (dus dag 5 voor 2 slaapkamers een een gang) de boel glad afgewerkt. En het afwerken is met 2 man gedaan om het in 1 dag af te krijgen. Dan zit je op een iets hardere stuclaag te werken waardoor je het zo glad als een laken krijgt blijkt bij ons.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan-B op 23-12-2017 13:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:42:
Fout.
Dan heb je dus geen goede stukadoor. Bij een sausklare afwerking, waar je dus extra betaald voor een gladde afwerking, mag je gewoon kwaliteit verwachten. Hier is al het stucwerk, door de stucadoor, machinaal geschuurd, met een bouwlamp gecontroleerd op oneffenheden en spiegelglad opgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat is gewoon beunwerk, ziet er niet uit. Dit hoef je niet te accepteren.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Verschil ligt of je 9,- of 25,- per vierkante meter heb betaald. Het eerste koop dan maar wat schuurpapier en veel succes. De butsen moet die dan nog wel even komen bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Dit slaat natuurlijk nergens op
Inderdaad sausklaar kan je gewoon strak krijgen door hem goed te messen
(Ja kost wel meer tijd )
Die putjes is niet goed opgezet en afgereden.
En dat bij het plafond heeft hij met oudere stuc door nieuwe heen gedaan waardoor hij verharde korrels mee heeft getrokken .
Om maar niet te spreken van de overgang .

Bij mij kon hij terug komen
Om het netjes te maken of ik zou in overleg minder betalen om het door een anders te laten doen .

Heb stucadoor gehad die wanden behangklaar hebben opgeleverd dus opzetten , afreien,messen,schuren (schuurborstel spons) en weer messen . En dat was al strakker .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Wat een verschrikkelijk prutswerk. Absoluut niet accepteren, ongeacht hoeveel of hoe weinig je ervoor betaald hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jstumy
Thanks voor alle reacties! Het is me wel duidelijk geworden dat we er niet alleen in staan. Het rare is dat de aannemer dus helemaal niet reageert op de foto's. Dat vind ik wel een gebrek aan professionaliteit, in mijn ogen zou je namelijk willen dat de klant tevreden is (en hij zelf ook achter het werk van zijn mannen kan staan).
Overigens was het stucwerk ruim 12 euro de m2 (3.500 euro) en voor het schilderwerk zouden we ruim 7 euro de m2 moeten betalen. Maar deze factuur staat gelukkig nog open.

[ Voor 13% gewijzigd door jstumy op 24-12-2017 00:00 ]

HP Elitebook 8470w Intel® Core™ i5-3360M, 16 GB 1600 MHz DDR3, 14" diagonal LED-backlit HD+ anti-glare (1600 x 900), Samsung 840 series Pro 256GB SSD / HTC Desire Android 2.2.3 / Interested in Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:42
jstumy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:58:
Het rare is dat de aannemer dus helemaal niet reageert op de foto’s [/i].
Kerstvakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-09-2019 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Overdrijven is ook een vak. Dit krijg je prima opgelost door gewoon "even" te schuren.
Geen kracht, geen kennis, gewoon overheen schuren en alles wordt glad. Zelfs de gaten kun je weg schuren (heel diepe kun je het beste even opvullen, maar putjes gewoon weg schuren).

Vergeet niet dat door het latexen je ook weer redelijk structuur krijgt hè.

Maar er hoeft echt geen nieuwe laag stuc overheen.

Probeer het maar en plaats 2 dezelfde foto's hier, voor en na.

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-12-2017 07:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 19:49
NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 07:39:
Overdrijven is ook een vak. Dit krijg je prima opgelost door gewoon "even" te schuren.
Geen kracht, geen kennis, gewoon overheen schuren en alles wordt glad. Zelfs de gaten kun je weg schuren (heel diepe kun je het beste even opvullen, maar putjes gewoon weg schuren).

Vergeet niet dat door het latexen je ook weer redelijk structuur krijgt hè.

Maar er hoeft echt geen nieuwe laag stuc overheen.

Probeer het maar en plaats 2 dezelfde foto's hier, voor en na.
Vooral door de prutsende stucadoor laten repareren en zelf absoluut niet aan gaan schuren. Wanneer je op een vlakke muur flink gaat schuren om een putje weg te schuren krijg je een kuil in je muur. Als er later strijklicht langs de muur gaat is het geen gezicht.

Dus problemen door de expert op laten lossen. Dat is in dit geval de stucadoor en niet een schilder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-09-2019 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstumy
Nee, want hij reageert wel alleen gaat die er in zijn mail niet op in. Hij negeert het zeg maar en tegelijkertijd is dit zoeken wordt er gezegd.
Anoniem: 639074 schreef op zondag 24 december 2017 @ 06:18:
[...]
Heb je de factuur voor dit stucwerk dan al wel voldaan??
Ik mag hopen van niet.
...
Helaas wel. Alleen zijn het dezelfde mannen die met het sausen aan de slag zijn gegaan. We hebben met goed vertrouwen (en een beetje onwetenheid van ons) de factuur voor het stucwerk betaald aangezien alles goed kwam als we hen ook lieten sausen (gaatjes vullen, sausen, opknappen etc..) en deze factuur staat nog wel open. Alleen zijn die foto's dus gemaakt op het moment ze het wilde opleveren dus dat is niet pluis (en dit wordt bevestigd met jullie reacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jstumy schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:55:
[...]

Nee, want hij reageert wel alleen gaat die er in zijn mail niet op in. Hij negeert het zeg maar en tegelijkertijd is dit zoeken wordt er gezegd.
Bellen dus. Een mail is veel makkelijker te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar dan is het toch even afwachten en kijken of alles, zoals gezegd, goed komt na het sausen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jstumy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:45:
geen zorgen, dit komt goed bij het verven.
Stuc hoort glad en strak te zijn, verf is alleen voor de kleur.
Dit is duidelijk geen vakman geweest maar een prutser.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:23:
Puur stucwerk krijg je nooit glad. Van een afstandje prima. Maar schijn er eens met een bouwlamp op onder een kleine hoek en je zult een maanlandschap aantreffen.
Mag ik jou voorstellen aan een stucadoor die ik ken? Vakwerk wordt gewoon glad en strak (haaks!) afgeleverd.
Ik heb zelf (met een bouwlamp! anders ga je nooit alles zien) elk stukje muur en plafond met de hand (en dubbelgevouwen stukje schuurpapier) glad liggen schuren.
Schuren hoort er een beetje bij inderdaad, maar dat gaat de problemen op de foto's niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 19:49
NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:24:
Maar dan is het toch even afwachten en kijken of alles, zoals gezegd, goed komt na het sausen?
Dat is ook zo. Als de stucadoor nog een extra laagje (pleister) er op zet en op sommige plaatsen een flink schuur apparaat er tegenaan houd krijgt hij het vast netjes na het latexen. Maar de vraag is of hij dat van plan is.

Als ze in de huidige staat voor gaan lijmen als voorbereiding op het latexen zou ik aan de bel trekken en zeggen dat het stucwerk niet strak genoeg is. Anders is er straks voor niks gelatexed en daarna is het ook lastiger om het stucwerk te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, helaas blijkt het tegenwoordig erg lastig om op voorhand het kaf van het koren te scheiden. Het lijkt soms wel of niemand meer foutloos en netjes kan werken. Maar dit zou ik zeker niet accepteren.

Heb zelf ook een stucer gehad die een paar hulpjes bij zich had. En je kun duidelijk zien waar er 'geoefend' is.
Zagen we helaas pas toen de plinten erop gingen. Volgend keer ook eerst een muurtje laten proefstucen en dan met de lamp erlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
RemcoDelft schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:31:
[...]
Schuren hoort er een beetje bij inderdaad, maar dat gaat de problemen op de foto's niet oplossen.
Jawel joh. Met een beetje schuren krijg je dat zo weg. Is zacht spul.
Of je het wilt of moet accepteren is een ander verhaal. Maar het is zo weggeschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom die hoek bij het kozijn, vind ik het wel meevallen.
Is dit de ruwe versie of opgeleverd ?
Wat komt er op de wanden en plafond ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jstumy
Hackus schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:28:
Buitenom die hoek bij het kozijn, vind ik het wel meevallen.
Is dit de ruwe versie of opgeleverd ?
Wat komt er op de wanden en plafond ?
Zoals je het op de foto's ziet is hoe ze het wilden opleveren. In op het oog afgeraffelde en niet afgewerkte staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jstumy schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:51:
[...]

Zoals je het op de foto's ziet is hoe ze het wilden opleveren. In op het oog afgeraffelde en niet afgewerkte staat
Oké, aannemen moet sowieso terugkomen voor die hoek, en zoals je zegt nog meer wat geen fotomateriaal van is hier. Discussie met werknemers heeft geen nut. alleen met de aannemer communiceren. Ik kan mij niet voorstellen dat hij dit fatsoenlijk vindt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik heb mijn boerderij helemaal laten stuken, die kleine bobbeltjes en putjes blijf je houden. Die kun je zelf gemakkelijk bijwerken of wegschuren. Sowieso zou ik dat nog even doen. Dat bij die deurpost in de hoek vind ik niet kunnen en daar zou ik de aannemer dan ook zeker even op wijzen. Dat hebben ze binnen 10 minuten voor je opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 07:34
Niet zelf schuren! Laat dit de aannemer doen. Je betaald er immers genoeg voor.

Zodra je zelf gaat rommelen kunnen ze daar moeilijk over gaan doen.

Zelf heb ik ook vorig jaar mijn huis laten stucen, met veel lastige hoekjes. Overal spekglad. Dit moet je echt niet accepteren, wat een prutswerk. Het gaat juist om dit soort details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-07 21:57
Hoe is de klus afgesproken, sausklaar of enkel stuccen?
Wat was de vierkante meter prijs?
Wat waren verdere afspraken?

Lastig om het verhaal (wederom) van één kant te krijgen

Ik had duidelijk met de stucadoor afgesproken dat hij het glad stuct maar dat ik zelf de laatste keer schuur, simpelweg omdat ik een hele hoge afwerking verwacht die ik niet kan verwachten van een stucadoor, tenzij je bereid bent 30/40 euro per vierkante meter te betalen

Stucwerk is overigens prima zelf te schuren, doe alleen wel een mondkapje voor
Wat een doemverhalen hier meteen weer :')

Het lijkt erop dat hier alleen gestuct is en niet is nagelopen met Fix & Finish

Met verven kan je alleen lichte krasjes eruit krijgen, dat loopt wel vol met verf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, voor 12 euro de vierkante meter is het maar gokken wat voor figuur je krijgt.
Daarom dit soort klussen nóóit door een prutser laten doen, maar geef dan wat meer geld uit voor een vakman. Nu gooi je 3500 euro weg.
Helaas te vaak gezien dit soort situaties: Zo goedkoop mogelijk iets laten doen aan je huis. Ik heb het mis zien gaan met cv-ketels, kozijnen en deuren plaatsen, dakdekkers...

Ga vooral niet zélf lopen schuren en doen. Dit moet de stucadoor oplossen. Succes...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1