Toon posts:

Onstabiele TB1400... wie kan me helpen?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een TB1400 en een AsusA7A266 +een systeem kast met 300 watt voeding.

Die 300 watt voeding was stuk dus heb tijdelijk ff een 235 watt voeding erop.

Alleen mijn pc is echt ONSTABIEL.
als ik hem op 1400mhz zet dan komt tie soms niet eens in windows en als ik hem zoals ik hem nu op op 1200mhz zet dan slaat me pc naar een tijdje vast in een spel (RA2, Quake3 en Unreal Tournament)

komt dat door mijn 235 watt voeding of is het iets anders?

en op hoeveel volt moet de CPU staan?

alvast bedankt

Verwijderd

Wat voor koeling
Wat is de temp. van de CPU ?

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
Op donderdag 12 juli 2001 01:45 schreef erikv1983 het volgende:
Ik denk het wel, maar dit is ook afhankelijk van de rest van je configuratie. Je uitbereidings kaarten, HD('s) en dvd/cdrom spelers hebben natuurlijk ook energie (watts) nodig.
Ik zou je proc iig voorlopig een flink stuk lager zetten (1 gig ofzo) en zosnel mogelijk een nieuwe voeding zien te krijgen

Verwijderd

Nou ik zou zeker een 300 watt voedingen nemen als ik jou was. hielp bij mij ook goed.B-)

Verwijderd

een 1400 kan toch nooit op 235 watt voeding of zie ik dat verkeerd... dan word ie toch onstabiel van?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Duidelijk, je voeding is te licht. Neem gewoon een Enermax 431, heb ik ook, loopt als een tierelier. Stroom zat! :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
maar geef de temp eens door en de cooler die erop zit misschien is je proc. te warm geweest em dam word hij ook instabiel (als hijbij. net tegen verbranden aan zit) :(

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04

[snip]

en op hoeveel volt moet de CPU staan?
1.75Volt waarschijnlijk. Maar probeer ook maar eens 1.80 of 1.85 (mits je CPU nu al niet te heet wordt).

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 14:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Processor draait gewoon stabiel op 1.75 volt, maar neem inderdaad een zwaardere voeding dan zijn je problemen over.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 12 juli 2001 08:45 schreef JvdBosch het volgende:

[..]

1.75Volt waarschijnlijk. Maar probeer ook maar eens 1.80 of 1.85 (mits je CPU nu al niet te heet wordt).
[off-topic] Hoe kan het dat bij, als ik 1.75 volt aangeef in de BIOS telkens 1.78 wordt en bij 1.70, 1.73 enz :? , is btw een asus a7v133 [/off-topic]

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 09:43 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

[off-topic] Hoe kan het dat bij, als ik 1.75 volt aangeef in de BIOS telkens 1.78 wordt en bij 1.70, 1.73 enz :? , is btw een asus a7v133 [/off-topic]
Voltage wijkt bij de meeste mobo's een beetje af, niets om je druk over te gaan maken hoor.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ja percies, als je heel weinig apperaten aan je voeding hebt hangen zal hij iets meer afwijken, als je heeel veel zooi er aan hebt hangen (hd's cdrom's , etc, etc) dan zal die minder afwijken.

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij de rest... De 235 voeding is gewoon te licht...

Die 1400's zijn zo'n beetje het maximale wat eruit die huidige TB core te halen is, daarom trekken ze een hoop stroom en worden ze erg warm. Met een TB1400 moet je dus zorgen voor minimaal een 300 watt voeding en goede koeling om te voorkomen dat dat ding te warm wordt.

Verwijderd

TB 1400 is standaard 1.80V core. Bij mij tenminste.

Verwijderd

Alleen mijn pc is echt ONSTABIEL.
als ik hem op 1400mhz zet dan komt tie soms niet eens in windows en als ik hem zoals ik hem nu op op 1200mhz zet dan slaat me pc naar een tijdje vast in een spel (RA2, Quake3 en Unreal Tournament)

Kan ook iets anders zijn, had zelf eerst problemen met Athlon en winME, kan nogal vast lopen, gebeurde bij mij met alles, internet, kopieren van files etc. :'(

Is bekend probleem bij Microsoft en AMD in combi met AGP....

Heb ook een a7a266 en er bestaat een oplossing! Zowaar het was opgelost nadat ik de nieuwe AliAgp drivers versie 1.8 had gedownload.... :)

Staan op www.ali.com.tw

Of het is toch het voltage.... :? Suc6

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
yep, voeding... (He Pierce21 al iets gehoord over die PK-OCK7 ?? :P)

Verwijderd

Topicstarter
mijn CPU word 55 graden en mobo 38 ik heb hem op 1.75 volt staan (de CPU)

verder zit in m'n PC:

TB1400
Asus A7A266
Mini Copper Orb
Elsa Erazor X 256
Trust Sound Exprt 128 pci
netwerk kaartje
1x Maxtor 8.4 gig 5400
1x Maxtor 40.9 gig 7200
40x speed cdrom
128 SDR 133mhz (komt meer bij)

en een "235 watt" voeding....:?

Verwijderd

Je hebt op de videokaart na hetzelfde systeem als ik, eerlijk waar: tip van de dag zet die Aliagp versie 1.80 drivers erop!

Als je onder win Millenium draaid kan dat de oplossing zijn!!!

Zo en zo de nieuwste... bij mij ook het einde van mijn problemen. :p

Verwijderd

Topicstarter
dankje dat ff downloaden...

maar hoeveel watt voeding heb jij dan?

Verwijderd

250 watt, zelfde cooler alleen wel een harddisk minder :(

Dus moet wel lukken, oja, proccessor is officieel een 1200 mhz..... ;)

Maar dat mag de pret niet drukken.... draaid op 1,75 volt (heb jij trouwens ook lagere volt opties op je a7a266?)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet zo veel verstand er van maar welke moet ik kiezen omdie AliAgp 1.8 driver te downloaden:

Product Category

Core Logic Chipset

ALiMAGiK 1 Chipset (M1647)

ALADDiN-Pro 5 Chipset (M1651)
ALADDiN-Pro 4 Chipset (M1641)
CyberBLADE ALADDiN i1 Chipset (M1632M)
ALADDiN TNT2 Chipset (M1631)
ALADDiN-Pro 2 Chipset (M1621)
ALADDiN 7 Chipset (M1561)
ALADDiN 5 Chipset (M1541 / M1542)
ALADDiN 4 Chipset (M1531)
ALADDiN 3 Chipset (M1521B)

of zit ik verkeerd?

zou je mischien een exacte url kunne plaatsen?

alvast bedankt *D

Verwijderd

Topicstarter
nee 1.75 is het laagste dacht ik

Verwijderd

Ali magik1 is de juiste chip, staat ook allemaal in je mobo-handleiding..

AGP downloaden en installeren en kijk ook voor de nieuwe drivers voor je IDE devices
(zelfde pagina, ff lezen)

Verwijderd

NA IEDERE DRIVER INSTALLATIE WEL REBOOTEN!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem maar het is geen v1.8

AGP Driver
Version File Size Download Readme
WIN95, WIN98, WIN98SE, WIN2000, WINME

1.74 English 817KB

http://www.acerlabs.com/eng/support/drivers/north_agp_driver.htm

Verwijderd

hmmmm.... bij mij staat ie onder de 1.74 op de site!

Daar staat AliAgp 1.80 tussen... Kijk op die site even voor het totaal pakketje (integrated driver 1.04) dat ze daar hebben en zet die er eerst ff op, dan rebooten en die 1.80 er over heen.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
hehe ERIK :P :P hierow ook :P :P

k zou meer volt proberen anders ff wachten todat je 300 watt gemaakt is :) :)

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

Topicstarter
heej ROB!!! hahaha jij hier ook:P lol

ja wel handig zo'n forum... helemaal als je zelf er niet zo suuper veel van weet:P
ik weet wel hoe ik een pc inelkaar moet zetten maar of ie het "goed" doet... hehehe:P

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

HE SCHEF,

zo noemen ze mij ook allemaal. Wat raar zeg.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Heet Scheffers van achteren dus vandaar... :P

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Likewise.

Wat gek zeg. Jij hebt MIJN naam!

Heb je soms ook een T.B. 1.4 Ghz op een Asus A7M met 512 ram?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hier is je probleem > Mini Copper Orb
Betere koeler kopen voor dit beestje zal wel helpen (ik had eerst ook een orb (onstabiel) Nu alpha....>never crashes

A.

Verwijderd

Ganz mee eens: Orb's zien er leuk uit, maar boven de 1200Mhz zou ik toch echt aan een andere koeling denken :)

1400's produceren errug veel warmte: Deze moeten door de koeler in de kast gebracht worden, en niet geheel onbelangrijk: Alle warme lucht moet de kast ook weer uit...

Als je nog een nieuwe voeding moet kopen (235 is inderdaad te weinig), koop dan een Enermax => doet meteen wonderen voor je airflow :)

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

Ik denk dat Erik iets minder eigenwijs moet zijn.
Je kan drivers downloaden wat je wil, maar je hebt gewoon een 300 Watt voeding nodig.
Zet dat er nou eerst eens in en als dat niet werkt kom je maar weer eens terug.

btw. Niet crossposten de volgende keer

Verwijderd

gebruik je nog steeds die mini copper orb?? Dat zijn dus zeeer sleche koelers en geven op het a7a266 bord problemen bij het plaatsen (als ik me niiet vergis). Heb hetzelfde porbleem. CPU wordt te warm op dit bord. A7M heeft er geen last van. Het schijnt met een bios update te verhelpen zijn, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Corrigeer je sig even, de grootte van een schijf beef ja aan in G(iga)B(yte) en niet is G(iga)H(ert)z :o

Verwijderd

Ligt aan mobo, ik heb gister 1.4 GHz gekocht a7a werd me afgeraden scheen onstabiel te zijn met gforce kaarten. Neem een nieuwe mobo A7M rete stabiel niks mis mee.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 08:47 schreef Kaatje_NL het volgende:
Ligt aan mobo, ik heb gister 1.4 GHz gekocht a7a werd me afgeraden scheen onstabiel te zijn met gforce kaarten. Neem een nieuwe mobo A7M rete stabiel niks mis mee.
heeft oa problemen met ati kaarten. Is te verhelpen door bios update. daarnaast warmte probleem. dat kun je verhelpen met bios 1005.005

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik vraag me af of bij 1400 en hoger je onderhand geen 350watt moet, mijn pc trekt iets meer als 300w, maar hoe zit het precies, geeft je voeding de watt aan hetgene wat het nodig heeft, of heeft de 5v en de 12 ook een bepaalde limiet, want mijn 5v en 12 v zijn errug aan de lage kant.. wat ik erin heb zitten , zie sign :

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 11:53 schreef Carel het volgende:
Ik vraag me af of bij 1400 en hoger je onderhand geen 350watt moet, mijn pc trekt iets meer als 300w, maar hoe zit het precies, geeft je voeding de watt aan hetgene wat het nodig heeft, of heeft de 5v en de 12 ook een bepaalde limiet, want mijn 5v en 12 v zijn errug aan de lage kant.. wat ik erin heb zitten , zie sign :
Het laatste geldt,
die 300 Watt is maar een richtlijn voor hoe sterk de hele voeding is of kan zijn.

De limiet zit hem in de 3.3 en 5 volt lijnen.
Vooral de 5 volt lijn is het breekpunt bij AMD systemen, omdat daaruit de CPU wordt gevoed. (+5 en +3.3 natuurlijk)
Daarbij komt dat de 3.3 en 5 volt een aparte sectie is, die b.v. bij een 300 watt voeding maar 165 watt mag leveren. De andere 145 watt is dan voor de andere spanningen samen.
En de 5 en 3.3 hebben allebeide ook een absolute max wat de stroom betreft.

Ook kun je niet stellen dat de CPU zo en zoveel gebruikt dus moet het werken. Om van 5Volt naar de Vcore (en 3.3 I/O overigens) te zakken, zitten die powertorren op het mobo.

Hoeverder je afwijkt van de standaard, hoe verder die schakeling buiten de ideale specs werkt, en hoe hoger het verlies is.

Borden met 3fasige regelaars (Dan zitten er dus zes powertorren op, zoals BV de Abit KT7 serie) hebben wat minder verlies.

dat wassum effe..
:Y)
Pagina: 1