Wat kan ik het beste upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julesje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen en de standaard dingen zoals browsen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb geen mega groot budget a.t.m. denk aan rond de 600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Momenteel heb ik deze build:
Behuizing: Cooler Master N300
Voeding: Cooler Master B500 ver.2 500W
Processor: Intel Core i5-6400
Moederbord: MSI B150M PRO-VDH
Geheugen: DDR4 2133MHz 8GB
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX750Ti
Opslag: Seagate 1TB SATA600 7200RP

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan de RAM en/of de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben zelf meer een NVIDIA en Intel liefhebber maar als een item van een ander merk beter presteert qua prijs vind ik het geen probleem deze te gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik speel zelf de games Fortnite en PUBG het meest, deze games kan ik nu wel decent spelen maar ik zou graag wat meer performance willen hebben.

Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil iets gaan upgraden, maar ik weet niet precies wat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Julesje op 22-12-2017 22:57 . Reden: Duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt van je budget af en wat je er mee wilt doen. RAM en videokaart lijkt mij de meest logische optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin hier eens: DAA beleid

Want met deze informatie kunnen we helaas echt niets.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julesje
Sorry, ik zal de post veranderen

[ Voor 43% gewijzigd door Julesje op 22-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julesje
Microkid schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:42:
Begin hier eens: DAA beleid

Want met deze informatie kunnen we helaas echt niets.
Ik heb het gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 20:13
Je moederbord en processor zijn vrij nieuw dus die gaan nog wel even mee.

Wat @Tsurany al zei je ram is wat aam de lage kant voor de nieuwste triple A games. De 750ti is een hartstikke leuke kaart maar alang niet meer de snelste. Misschien eens kijken naar een 1070ti/980ti?

Misschien als eerste een SSD je kunt op V&A misschien wel een leuke samsung 840/50 evo/pro vinden. Dit ga je erg merken als je nu op een hardeschijft zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Torac op 22-12-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sowieso zou ik er een SSD in prikken, als die er nog niet in zit. Dat maakt je systeem zo'n stuk sneller vergeleken met een traditionele 7200RPM HDD. Een Crucial MX300 is betaalbaar en goed, bijvoorbeeld.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julesje
Torac schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:03:
Je moederbord en processor zijn vrij nieuw dus die gaan nog wel even mee.

Wat @Tsurany al zei je ram is wat aam de lage kant voor de nieuwste triple A games. De 750ti is een hartstikke leuke kaart maar alang niet meer de snelste. Misschien eens kijken naar een 1070ti/980ti?

Misschien als eerste een SSD je kunt op V&A misschien wel een leuke samsung 840/50 evo/pro vinden. Dit ga je erg merken als je nu op een hardeschijft zit.
@Torac Wat zou voor ram de beste keuzen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Julesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:26:
[...]

@Torac Wat zou voor ram de beste keuzen zijn?
Het zou fijn zijn als je even aangeeft hoeveel sloten je nu ik gebruik hebt en hoe je verdeling is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De videokaart is voor games de bottleneck, dus die zou ik sowieso als eerste doen.

RAM klinkt leuk, maar kijk dan eerst even of je het wel nodig hebt. Voor de meeste games is 8GB nog steeds gewoon genoeg. Ik heb zelf 16GB in mijn PC zitten en kom met wat ik speel nooit boven de 7GB uit. Dan is upgraden compleet nutteloos. Steek dat geld dan liever in een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julesje
@Torac Bedankt maar zoals @PilatuS al zegt heb ik denk ik aan 8GB voor even nog wel genoeg voor de games die ik speel. Ik denk dat ik dan voor een nieuwe GPU en een SSD. Misschien dat ik later nog wat extra ram koop dit is immers ook makkelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Julesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:40:
@Torac Bedankt maar zoals @PilatuS al zegt heb ik denk ik aan 8GB voor even nog wel genoeg voor de games die ik speel. Ik denk dat ik dan voor een nieuwe GPU en een SSD. Misschien dat ik later nog wat extra ram koop dit is immers ook makkelijk gedaan.
Helemaal prima. Al gekeken naar de 1070ti? :D
Pagina: 1