Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies smart verlichting met LED, spots en wisselschakeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shopkaas
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-10-2019
In onze verbouwing twijfelen we over de keuzes t.a.v. domotica / verlichting.

Achtergrond;
- Belangrijkste behoefte is slimme verlichting / scenes
- Eventueel integratie met alarmsysteem
- Uit te breiden naar gashaard bediening, wellicht in de toekomst rolluik/ -gordijn
- De ruimte ligt open, dus geen beperkingen qua centraal / decentraal
- +/- 40 lichtgroepen en schakelaars.
- Gebruik van LED lampen, voornamelijk spots. Zowel inbouw als opbouw
- Liefst alles dimbaar
- Bediening op de wand (meervoudige schakelaars) en app
- Voorkeur bedraad t.o.v. draadloos (gevoelsmatig betrouwbaarder)
- Geen ongelimiteerd budget 😊

Adviesvragen;
- Is het verstandig nu te kiezen voor conventionele dimschakelingen om in de nabije toekomst domotica te implementeren? En waar moeten we dan op letten?
- Ik heb me tot nu gericht op KNX en DALI of eventueel een combinatie van beiden. Als ik het goed heb, richt DALI zich op verlichting en kan als subsysteem worden genomen in KNX. Scheelt het veel in kosten als we ons beperken tot een DALI installatie voor de verlichting?
- Dimmen icm LED (spots) schijnt een ingewikkelde combinatie te zijn. Waar moeten we op letten?
- Welke centrale onderdelen heb ik nodig voor een (
- Valt er een inschatting te maken qua kosten voor een conventionele (voorbereid op..) vs domotica oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken!

shopkaas

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True