Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
Ik heb een Onkyo TR-NX646 in mijn woonkamer. Daar heb ik ook een Sonos Connect aan hangen via de digitale coaxiale verbindingen van beide apparaten. Zo kan ik perfect de muziek van Sonos afspelen in de woonkamer. In de andere ruimtes heb ik losse Sonos speakers staan en het geheel integreert prima; muziek via Sonos in het hele huis.

Nu had ik het plan opgevat om het ook andersom te laten lopen. De Onkyo heeft een Zone 2 Line Out (rood/witte tulp) en de Sonos Connect heeft een Line In (rood/witte tulp). Ik dacht door dit aan te sluiten en zone 2 aan te zetten, signalen van de receiver via de Sonos Connect naar de andere Sonos speakers te kunnen sturen en te beluisteren. Op deze manier (was mijn gedachtengang) kan ik:
  • - een concert opzetten via mediastreamer/nas (die ook op de Onkyo is aangesloten) en deze ook in de andere ruimtes via Sonos beluisteren
  • -
  • Televisiegeluid via Sonos beluisteren in ruimtes waar ook weer een televisie staat om beter geluid te krijgen dan het standaard geluid van de TV daar
Ik heb de kabel met tulps vandaag aangesloten, Sonos ziet nu ook een lijningang die ik aan heb gezet in de groep, tevens zone 2 aangezet in de receiver met het signaal dat ook naar de hoofdzone gestuurd wordt.

Echter....geen geluid via de Sonos speakers. Iemand een idee of kan dit simpelweg niet ?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Voor wie er in de toekomst ook tegenaan loopt, ik ben er al achter waarom het niet werkt.

Uit de handleiding:

 Bronnen die u kunt afspelen
● Externe spelers
● NET
● Bluetooth
● AM/FM-Radio
Belangrijk: Verbinding met externe spelers
Om naar een speler in Zone 2 te luisteren, moet u
verbinding maken met gebruik van een RCA-kabel, een
digitale optische kabel (OPTICAL) of een digitale coaxiale
kabel (COAXIAL). Bovendien vereisen sommige spelers de
instelling van de audio-uitgang.

Werkt dus alleen met analoog, weinig waarde deze functie. Op homecinemamagazine.nl staat dat 9 van de 10 receivers alleen analoge signalen naar een extra zone kan sturen. De Onkyo kan dus ook digitaal coaxiaal en optisch maar daar heb ik niks aan, ik gebruik enkel HDMI (TV via arc en mediaspeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Voor de 2 zaken die jij er mee aan wilde pakken is deze oplossing niet handig:
1. Muziek vanaf de NAS: dat kan al met SONOS, dus dit teruglussen naar een Connect heeft geen zin.
2. TV-geluid haal je het beste direct uit een TV. Op jouw manier heb je bijna gegarandeerd niet gelijk lopend beeld en geluid in de andere zones.

Het is wél een oplossing als je het bij een bron zoals een CD-speler wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Klopt, de Sonos leest uiteraard al muziek van de NAS, echter geen videobestanden. Ik heb veel concerten in videobestanden op de NAS en die wil ik dmv de mediaplayer (naast geluid op de receiver/passieve speakers) ook via de Sonos speakers spelen.

Daarnaast dus ook tv geluid zowel via receiver/passieve speakers en Sonos. Beide dacht ik via de 2e zone te kunnen oplossen maar die is dus alleen maar voor de analoge verbindingen.

Ik zie nu dat de receiver ook nog een 2e HDMI out heeft (HDMI Sub out); dit is voor een 2e beelscherm. Zou dat de oplossing zijn bv icm met een HDMI audio extractor zoals deze:

https://www.allekabels.nl...7fxapgMKLUzRoCdBwQAvD_BwE