Bluetooth-oordoppen Round-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
@Andrasman

Bij de Sol Republic Amps Air zegt je dat de accuduur niet veel soeps is, namelijk 2u35min, en dat enkel de Samsungs eerder de geest geven.
Helaas gaan ze wel minder lang mee dan de oordopjes in deze test die geen oplaaddoosje hebben, namelijk 2 uur en 35 minuten in onze accutest. Alleen de Samsung IconX-dopjes geven eerder de geest.
In de conclusie staat bij de Accuduur-grafiek Samsung nochtans op de tweede plaats:
reviews: Bluetooth-oordoppen - De verschillen zijn groot
Samsung: 5u39min

Foutje, of begrijp ik het verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Idd apart, als je dan vervolgens kijkt bij de samsung:
de doppen houden het zes uur uit voordat ze opgeladen moeten worden. Daarmee scoort alleen de set van Beats beter.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik zie de fout inderdaad. Het is verbeterd, dank je!

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
@Andrasman en @Paul Hulsebosch

Een wat late reactie op dit artikel maar het viel me net pas op. Voor het testen van de AptX codec sluiten jullie de Sennheiser free aan op een LG V30 en een iPhone X. Vervolgens wordt er gesteld:
Aangezien Apple-toestellen geen aptx-ondersteuning bieden en recente Android-smartphones wel, hebben we geluisterd met de iPhone X en de LG V30 of we verschillen konden horen tussen de twee. We zijn de laatsten om te beweren een feilloos gehoor te hebben, maar het lijkt ons toch waardevol onze persoonlijke jan-met-de-pet-ervaring te delen. We vonden de verschillen minimaal, maar denken wel een kwaliteitsverschil te bemerken in de hoge frequenties. De V30 met aptx-ondersteuning lijkt deze wat helderder en ruimtelijker weer te geven dan de iPhone zonder aptx. Toch is het wijs deze persoonlijke mening met een korrel zout te nemen, want we hebben het niet gemeten en weten hoe slecht het gehoor te vertrouwen is.
Een Bluetooth apparaat verbind altijd met de hoogst mogelijke kwaliteit audio codec. Voor de V30 is dat inderdaad aptX, voor de iPhone wordt er echter verbonden met AAC. De Momentum free ondersteund namelijk beide codecs. En aptX en AAC klinken redelijk vergelijkbaar. Geen wonder dus dat jullie weinig verschil hoorden. :)
Een veel betere vergelijking is tussen twee Android telefoons, een die aptX ondersteund zoals de V30 en eentje die dat niet doet, zoals helaas tot nu toe alle Nokia Android telefoons of veel Huawei's.

Terzijde: er zijn ook hoofdtelefoons die wel aptX ondersteunen maar weer geen AAC, zoals de Urbanite XL wireless, ook van Sennheiser. En zowel zender als ontvanger moeten de codec ondersteunen. Best een gepuzzel dus!

Zelf vind ik de volgende artikelen ook erg verhelderd vwb Bluetooth audio:
TheHeadPhonelist - Wireless fidelity: making sense of Bluetooth headphone technology
Darko audio - The inconvenient truth about Bluetooth audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoi, ik ben even op vakantie en heb alleen m'n telefoon om te reageren, dus hou het kort... De tekst die je aanhaalt is idd wat kort en algemeen. In de test die binnenkort verschijnt gaan we er wat uitgebreider op in. Maar thx voor je reactie. Altijd fijn als mensen meedenken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Dank voor je reactie Paul! Die komende test zal denk ik de review van Chinese bluetooth oordopjes zijn? Als daar ook AptX exemplaren bijzitten (wat ik hoop) pak er dan vooral een telefoon bij die geen AptX ondersteund voor een vergelijking. Ik vermoed dat je duidelijk een verschil hoort. Tenzij de drivers in de hoofdtelefoon brak zijn natuurlijk. :P
Pagina: 1