Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MX150 throttling?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter White
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 10-01-2018
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een HP laptop (http://store.hp.com/Nethe...d=2QH04EA&opt=ABH&sel=NTB) aangeschaft met de volgende specificaties:

- i5-8250u
- mx150 2GB Gddr5
- 8GB 2400mhz
- 15 inch full HD

Over het algemeen ben ik erg tevreden met de laptop. Strak uiterlijk, snel in alledaagse taken en goede batterijduur. Ik ben helaas minder te spreken over de gaming prestaties. Met de combinatie i5-150mx combinatie, wist ik wat ik in huis haalde. Ik verwacht niet dat recente games op full HD met hoge instellingen soepel draaien, maar de huidige prestaties lopen toch achter op vergelijkbare systemen...

Ik kom tot dit inzicht door het spelen van Civilization VI op de laptop. Met gemiddelde instellingen (full hd + low details) heb ik regelmatig enorme framedrops. Met behulp van Nvidia inspector ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak van de framedrops. De grafieken suggereren dat de grafische kaart telkens terugklokt naar onwerkbare snelheden (van 1700 mhz naar 500 mhz). Ik ben bewust van het feit dat laptop koelingen minder effectief zijn en dat throttling een bekend fenomeen is, maar zowel de cpu als gpu blijven onder de 70 graden...

Mijn vraag is dan ook: wat is hier aan de hand? Komt throttling onder de 70 graden vaak voor? en wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[Voor 3% gewijzigd door Wouter White op 22-12-2017 14:50]

• Matedeor
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-07-2019
Ben ook wel benieuwd wat de reden hiervan is en of het op te lossen is, sta namelijk mogelijk op het punt een vergelijkbare (variant met i7 en mat scherm) laptop te kopen.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True