Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Hoi allen,

Ik krijg een een nieuwe SSD M.2 schijf niet als bootschijf geinstalleerd.

Ik heb een nieuw moederbord (ASRock370 Extreme 4) en een nieuwe m.2 SSD gekocht (Samsung 960 EVO, 500GB). Deze wilde ik gebruiken als bootschijf. Ik heb alleen deze ssd erin (geen andere sata/m.2 sloten in gebruik. Zowel in het Bios als tijdens de installatie van Windows (10 pro) wordt deze schijf niet herkend (komt niet in het overzicht van schijven te staan, daar staan nu helemaal geen schijven)

In diverse fora wordt aangegeven dat het disabelen van het CSM een van de mogelijke oplossingen zou kunnen zijn. Helaas werkt dit niet en blijft de ssd-drive onzichtbaar voor zowel Bios als Windows setup.

De schijf is correct geinstalleerd, althans de kaart zit goed in het slot en het schroefje om hem vast te zetten valt goed.

Iemand die een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen (if at all?)

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De 500GB staat niet op de QVL.

Lijkt me, genuanceerd, dus het eerste issue.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Wat bedoel je dan? Want staat gewoon bij de Support List in de handleiding. Niet per volume, maar de Samsung 960 Evo staat hier wel tussen als supported module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.asrock.com/MB...xtreme4/index.asp#Storage laat de 960 EVO 500GB niet zien; ik heb niet de handleiding in mijn bezit noch de laatste revisie ingezienn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:18

TommieW

Numa numa.

Kan je een foto maken van hoe je de SSD hebt geïnstalleerd? Toen ik mijn M.2 SSD installeerde, was ik vergeten om het afstandsbusje in het moederbord te schroeven. Is dit misschien bij jou ook gebeurd?

Verder kan het nog helpen om je computer een paar keer opnieuw op te starten. Als ik bij mijn Crosshair VI Hero de PC net aanzet na een CMOS reset, staat de SSD niet in de BIOS. Na een keertje opnieuw opstarten, verschijnt deze er wel tussen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Nog steeds geen succes. De afstandhouders waren vooraf al gemonteerd. Vanavond maar even wisselen van m2 slot en anders ASrock maar even lastig vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De titel is eigenlijk fout, er staat dat de ssd niet herkent wordt door windows setup.

Echter, blijkbaar komt de ssd niet in je bios voor. Dat betekend dat de ssd niet door het moederbord herkent wordt. Dat is de eerste stap. Pas als de ssd herkend wordt, kan een besturingssysteem ermee gaan werken.

Windows kan daar dan verder ook niets aan doen. Die kan niet iets installeren dat er "niet is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Ok, het is inmiddels gefixed.
Het m.2 reepje toch maar in een ander m.2 slot gehangen. Het andere slot was wat minder bereikbaar en in dit slot bleek dat het reepje er toch wat dieper in kon worden gestoken. |:( Thanx voor het meedenken en support, maar tegen zoiets dufs helpt weinig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je bord heeft, naast 2 M2 sockets voor pciexpress modules, ook een M2 slot voor een wifi module.....

zou het daaraan hebben kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This is from the asrock forums in 2015, but should still be in effect.

http://forum.asrock.com/forum_posts.asp?TID=1236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Het andere slot was wat minder bereikbaar en in dit slot bleek dat het reepje er toch wat dieper in kon worden gestoken.
Euhm. Nou in principe niet. Dat zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Weet je zeker dat het eerste slot ook echt geschikt is voor de Evo en dat het niet een andere keying heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Nee, ik had hem gewoon niet diep genoeg ingestoken. Inmiddels werken beide sloten correct

Pagina: 1