Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hallo

Ik heb een thuisnetwerk via een Netgear R7000 router. Toestellen zijn zowel via wifi als via lan verbonden. Systeem is als volgt opgezet :
Telenet internet > R7000 router > PC + linksys hub aan tv
Dus pc is rechtstreeks verbonden met de router, andere devices ofwel via wifi, ofwel via de ethernet hub die bij tv staat.

Probleem is dat ik blijkbaar sommige devices wél kan pingen, en andere niet. Zo kan mijn pc perfect naar mijn iphone (wifi) pingen, naar de televisie en naar mijn shieldTV. Maar mijn Steam Link (die nochtans aan zelfde hub hangt als waar de tv aan hangt = nada). Ook mijn laptop kan de pc niet pingen (wifi), idem voor nieuwe wifi printer (ook onvindbaar). De printer wordt dan weer wél gevonden door de iphone en de laptop.

Alle devices zitten op zelfde default gateway, en hebben allemaal een ip adres in de 192.168.0.x range. Ik ken nochtans behoorlijk wat van netwerken, maar hier geraak ik echt niet uit. Op de router-instellingen zélf staan overigens mooi alle devices opgelijst, dus de router 'ziet' elk device met zijn ip adres, maar devices onderling blijkbaar niet (altijd).

Dacht eerst wifi/lan probleem maar ik kan mijn iphone wél pingen en de laptop en wifi printer niet, terwijl die allemaal op zelfde wifi netwerk zitten. Begrijp er niks van :/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Firewall op apparaten welke ping blokkeert? Waar loopt een traceroute op stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Moet ik even checken. Ik heb wel de indruk dat ik wired devices meestal wél kan pingen vanaf pc, maar wifi devices niet (allemaal). Net nog eens getest, mijn iphone kan ik perfect pingen vanaf pc, maar laptop en wifi printer niet.

Tracert naar wifi printer = request timed out, ziet die dus helemaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door lapino op 22-12-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het feit dat ze allemaal in dezelfde range zitten, wil niet zeggen dat ze elkaar moeten kunnen vinden.

Wie speelt er allemaal DHCP-server? Alleen de NetGear? Of ook andere devices zoals de LinkSys of de Telenet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
Gateway van alle devices hetzelfde?, en kan je die gateway vanaf elk device pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02
Anno 2017 nog met een hub werken? Die dingen zijn letterlijk een decenniumlang (met goede reden) niet meer verkocht...

Weet je heel zeker dat dat Linksys apparaat echt een hub is? En niet stiekem een tweede router die ook NAT doet?

Kun je exacte modelnr ervan geven?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt voor alle tips, maar hoe bizar ook...router gereset en alles werkt terug. Heb al hele tijd wel wat gepruts met die R7000. Soms wifi die traag wordt, en meestal is reboot enige optie. Laatste firmware maar mogelijk is de router stilaan kapot aan het gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lapino Ik kan je een Synology router van harte aanbevelen, mocht je wat anders zoeken. Dat ding faalt bij mij nooit, top Wifi en super update beleid. Dat laatste was bij mij oude Netgear wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:13:
@lapino Ik kan je een Synology router van harte aanbevelen, mocht je wat anders zoeken. Dat ding faalt bij mij nooit, top Wifi en super update beleid. Dat laatste was bij mij oude Netgear wel anders.
Synology gebruikt de juste network settings

tw_recycle op 0
hybla ipv cubic

werkt als een trein natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Advies voor bepaald type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
De R7000 is een prima router. Als je daar gepruts mee hebt vermoed ik dat het probleem bij de prutser en niet de hardware ligt... dus ik twijfel of meer geld hier tegenaan gooien zin heeft.

Ga je nog vertellen welke Linksys "hub" je hebt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dion_b schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:11:
De R7000 is een prima router. Als je daar gepruts mee hebt vermoed ik dat het probleem bij de prutser en niet de hardware ligt... dus ik twijfel of meer geld hier tegenaan gooien zin heeft.

Laat mij er even buiten?

Heeft de R7000 misschien een optie voor 'Block Lan Access' of 'Client isolation' ?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
dion_b schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:11:

De R7000 is ingesteld als AP, dus veel "gepruts" is daar niet mee mogelijk hé. Dat enkele wired devices andere niet vinden, en dat na een reboot van de router wél doen, lijkt me toch eerder een routerprobleem dan iets wat ik verkeerd zou ingesteld hebben niet? Ik spreek over een gewone reboot, niet reset naar factory settings hé.

De "hub" is gewoon een netwerk switch hé, misschien is woordje "hub" foutief gebruikt. De switch die alle media-toestellen op lan verbindt is een doorsnee gigabit switch van Netgear (GS608). De router staat op mijn bureau in living, en wireless bereik is ook niet echt speciaal te noemen. Op verdiep is het al meteen stuk minder, terwijl ik deze heb gekocht voor zogezegd subliem bereik. Hier weinig van te merken en woon nu niet bepaald in een kasteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lapino Waarom gebruik je een router als AP? Koop dan gewoon een goede AP. Ik heb hier het Ziggo modem in bridge staan zodat de router echt routert. Wellicht zit het probleem in het ding wat je gebruikt van je provider?

Mocht je Wifi slecht zijn kan je wellicht instellingen gebruiken die hier eigenlijk niet zijn toegestaan. Heb de mijne op Christmas Island staan ipv Netherlands. Geeft met mijn router bijna een verdubbeling in bereik. Weet me te herinneren dat ik mijn oude Netgear op USA had staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
lapino schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:02:
[...]

De R7000 is ingesteld als AP, dus veel "gepruts" is daar niet mee mogelijk hé. Dat enkele wired devices andere niet vinden, en dat na een reboot van de router wél doen, lijkt me toch eerder een routerprobleem dan iets wat ik verkeerd zou ingesteld hebben niet? Ik spreek over een gewone reboot, niet reset naar factory settings hé.

De "hub" is gewoon een netwerk switch hé, misschien is woordje "hub" foutief gebruikt. De switch die alle media-toestellen op lan verbindt is een doorsnee gigabit switch van Netgear (GS608). De router staat op mijn bureau in living, en wireless bereik is ook niet echt speciaal te noemen. Op verdiep is het al meteen stuk minder, terwijl ik deze heb gekocht voor zogezegd subliem bereik. Hier weinig van te merken en woon nu niet bepaald in een kasteel :)
Een beetje minder "hé" "hé" zou gepast zijn. Jij wilt hulp maar geeft onvolledige en onjuiste info. De Linksys is dus gewoon een switch. Maar nu komt weer een aap uit de mouw: de R7000 staat als AP ingesteld 8)7

Komt bij: het probleem wordt verholpen als je de (ook al niet nader genoemde, maar allicht van Telenet) router - en dus niet de AP - reboot. Wat heeft die R7000 daar dan mee te maken?

Ondertussen lijkt het plaatje:
(Modem)router -> AP -> switch

Je beschrijft verbindingsproblemen tussen apparaten, ook apparaten rechtstreeks bedraad op de switch, die verholpen worden bij reboot van de router, maar na verloop van tijd terugkomen.

Klopt dat?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je nu de router van Telenet in bridge mode gooit en dan de R7000 als router instelt.
Dan is je netwerk setup al een stuk logischer.
Dus dan krijg je de situatie als volgt:
Telenet router (bridge mode) ->
Telenet op WAN poort R7000 (router) ->
PC en switch.

Voor je WiFi bereik kun je eens spelen met je kanalen en kijken hoe druk het in de buurt is met WiFi analyser.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
dion_b schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:42:
[...]

Een beetje minder "hé" "hé" zou gepast zijn. Jij wilt hulp maar geeft onvolledige en onjuiste info. De Linksys is dus gewoon een switch. Maar nu komt weer een aap uit de mouw: de R7000 staat als AP ingesteld 8)7

Komt bij: het probleem wordt verholpen als je de (ook al niet nader genoemde, maar allicht van Telenet) router - en dus niet de AP - reboot. Wat heeft die R7000 daar dan mee te maken?

Ondertussen lijkt het plaatje:
(Modem)router -> AP -> switch

Je beschrijft verbindingsproblemen tussen apparaten, ook apparaten rechtstreeks bedraad op de switch, die verholpen worden bij reboot van de router, maar na verloop van tijd terugkomen.

Klopt dat?
klopt. bedankt voor de tips, ik check eea vanmiddag. de problemen verdwijnen als ik de r7000 reboot, de telenet router heb ik nog niet moeten rebooten. zal eens zien om die in bridge mode te zetten, is idd logischer als de r7000 echt als rputer werkt. zal wel eens moeten zien of dit idd wel kan bij telenet, is niet zo ‘open’ als ik zou willen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:49

Harrie

NederVlaming

Volgens mij gaat dat niet met die Telenet dingen. Maar moest het je toch lukken, ben ik benieuwd hoe je dat gedaan hebt :)

Verwijderd

Heb exact dezelfde opstelling en de zelfde problemen. ja ik weet het, waarom een r7000 als AP. Pech het is nu eenmaal zo en ga geen andere kopen... :)

bij mij ook als AP ingesteld, de router schakelt zelf de DHCP server uit,en je kan zelf niets meer aanpassen qua instellingen voor de AP, behalve uw SSID en paswoord, dus krijg al mijn IP adressen van telenet.

mijn digicorder is hier op aangesloten maar geeft geen probleem.

probleem komt steeds voor bij simultaan gebruik van mijn PC bedraad aangesloten op de telenet router en 1 iphone wiresless
op de R7000, digibox en Nvidia shield (Youtube streamen) bekabeld en 1 Samsung Gsm verbonden draadloos

dan hang iedere keer mijn telenet router

R7000 uitzetten, telenet router resetten en alles terug inschakelen is meestal de enige oplossing, maar kan makkelijk een paar uur duren eer alles weer "normaal" werkt

Telenet is hier geweest voor mijn telefoon die niet meer ging en die technieker vond het probleem ook niet, zei alleen dat alles wat niet telenet was, problemen kon geven... daar had ik dus niet veel aan

heb nu zo een "gratis" AP van telenet gevraagd en deze in de plaats van de R7000 gezet. staat er nu 2 dagen tussen, en voorlopig nog geen problemen gehad. maar wil het zeker een maand of langer testen.

met die R7000 kon het ook maanden goed gaan en dan plots niks meer...
Pagina: 1