Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief voor mining rig als crypto instort

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik overweeg om enkele mining rigs aan te schaffen (dit zijn de specs: https://www.ethereumminer...Ethereum-Miner-150MH.html).

Hoewel het tot nu toe altijd redelijk zonnig heeft uitgezien, wil ik nu ook meenemen hoe het minimale scenario eruit zal zien, oftewel als de crypto markt instort. Niet dat ik dit op korte termijn verwacht, anders zou ik er überhaupt niet inzitten, maar om alle scenario's op een rijtje te hebben en een grover afweging te maken.

Mijn vraag is: welke alternatieven zien jullie als reëel voor een rig zoals deze als deze niet meer wordt gebruikt voor mining.

Ik kwam op het volgende:

- de losse componenten verkopen (Hoewel de markt waarschijnlijk zal overlopen van vergelijkbare producten)

- de rekenkracht online verkopen voor andere doelen (Maar waar?)

Kijk uit naar jullie gedachtes!

Groet Roel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt zoiets natuurlijk altijd inzetten voor distributed computing. Daar zijn volgens mij nog meer dan zat projecten in te vinden. Maar van wat ik begrijp is dat je daar niet echt geld mee gaat verdienen. Het meeste wordt gedaan zonder er geld voor te vragen. Zie bijv: Dutch Power Cows

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, voor alle zekerheid:we willen naar een totale hashsnelheid van rond de 140 G hash/s (voor Ethereum en vergelijkbare munten) dus het zal een significante bijdrage zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:07:
Thanks, voor alle zekerheid:we willen naar een totale hashsnelheid van rond de 140 G hash/s (voor Ethereum en vergelijkbare munten) dus het zal een significante bijdrage zijn.
Hoezo significant? 140 is niks en sommige chains gaan vrij rap omhoog in difficulty. Wil je geld verdienen? Dan zal je in een pool van 10K rigs echt in de top 100 moeten bijdragen en minstens (!!) 10 tot 12 high-end Radeons of Vega's moeten inzetten.

Kijk naar afgelopen nacht; BTC stort bijna 30% omlaag. De meeste munten traden tegen BTC. Je 140Gh is/was dus 100Gh waard/geworden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Volgens mij bedoelde ie DPC.

Je kan de rigs daarna ook nog inzetten als render farm.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
3000,- voor zes 570's :+

Fixing things to the breaking point...

• MAX3400

MAX3400

Lijkt erop dat @Verwijderd niet eens M en G uit elkaar kan houden. De link uit de startpost doet 150MH voor 3000 Euro.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:07:
we willen naar een totale hashsnelheid van rond de 140 G hash/s
Dus je wil voor 3 miljoen aan rigs aankopen??

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt, het zou een mining facility van 0,9 MW zijn.
(eerst vragen @MAX3400 dan conclusies trekken ;).

En nee, ik ga het niet daadwerkelijk daar kopen....

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 14:52 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25

Rannasha

Does not compute.

Het enige nuttige wat je kunt doen als minen niet meer rendabel is, is de boel verkopen. Het grootste gedeelte van de kosten gaat zitten in de GPUs en die zijn redelijk goed te verkopen, maar je moet er rekening mee houden dat de GPU-prijs de laatste tijd vrij hoog ligt dankzij de miners. Als miners in grote getalen stoppen, dan zal de market voor tweedehands GPUs snel vollopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:47:
Ja, klopt, het zou een mining facility van 0,9 MW zijn.
(eerst vragen @MAX3400 dan conclusies trekken ;).

En nee, ik ga het niet daadwerkelijk daar kopen....
Als je het verschil tussen M en G niet weet, kan je conclusies verwachten...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, @MAX3400 mijn punt is dat ik het wel weet, en jij ervan uitging van niet. (FYI MW staat voor Megawatt ;)
Succes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit klinkt toch verdacht als aankoopadvies. Bovenstaande lezen graag.

2) Waar dan ook op GoT is de houding die je hierboven toont, van weinig info geven waar je makkelijk de conclusie uit kunt trekken dat je geen idee hebt waar je het over hebt, en dan mensen die je daarop wijzen wijsneuzerig op hun plek proberen te zetten, simpelweg brak te noemen.

Als je het zo goed weet en zo weinig met ons wilt delen, heb je ons advies ook niet nodig. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.