Robuuste laptop voor max. € 350 voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kunt u mij advies geven over de aanschaf van een nieuwe laptop. Er worden geen games op gespeeld, maar windows dient er normaal op te kunne draaien. Ik heb niet veel extra wensen, behalve dat het sherm bij voorkeur wat groter is (eventueel 20 inch, indien mogelijk). Omdat wij een peuter thuis hebben lopen, is het prettig als het om een vrij robuust apparaat gaat.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Dus je registreert je op Tweakers zodat wij een laptop voor je uit kunnen zoeken? Hier verwachten we dat je zelf wel zelf enige research doet. Wat heb je zelf al gevonden? Windows draait tegenwoordig op de meeste machines wel normaal, wat doe je er verder mee? Etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Buiten bereik van peuter is de juiste keuze, want voor 350 euro krijg je niks peuterproofs.

Ik kan je aanraden om gewoon voor tweedehands laptops te gaan van een business lijn eventueel. Voor 150-200 euro heb je een prima bruikbaar apparaat.

Verder raar ik je ook aan om de regels door te nemen, je geeft namelijk veel te weinig informatie en lijkt zelf nog niks aan moeite te hebben gedaan. Dat stellen ze hier niet bepaald op prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
In jouw prijsklasse komen alleen gebruikte zakelijke laptops via de V&A in aanmerking.

categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Herax10NL, dank voor jouw bericht. Ik heb nog geen ervaring met tweakers en met laptops, maar kreeg zojuist de tip van een collega. Ik wist niet dat ik zelf al enig research had moeten doen. Blijkbaar is dat een misvatting. Excuus voor de opgewekte irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Hier staan ook nog leuke laptops.
https://www.estunt.nl/product-categorie/laptops/
Gebruikte dus.

En 20 inch maakt wel direct duurder, omdat dit voor laptops niet gebruikelijk is.
En voor 350 euro krijg je eigenlijk ook geen gewone laptop, want die zal vermoed ik direct langzaam zijn of een heel oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:37
jan99999 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:22:
Hier staan ook nog leuke laptops.
https://www.estunt.nl/product-categorie/laptops/
Gebruikte dus.

En 20 inch maakt wel direct duurder, omdat dit voor laptops niet gebruikelijk is.
En voor 350 euro krijg je eigenlijk ook geen gewone laptop, want die zal vermoed ik direct langzaam zijn of een heel oude model.
Voor 350 euro heb je op V&A prima (zakelijke) laptops incl. SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er een aantal aanbieders van tweedehands professionele laptops, ze bieden professionele laptops aan, dit zijn (over het algemeen) degelijk gebouwde stevige laptops(thinkspads van lenova incl waar ook koffie overheen gemorst kan worden zonder dat je laptop meteen overlijd)
Dit zijn dus geen tweedehands prijsknallers van de mediamarkt van toenmalig 700, maar laptops die oorspronkelijk richting de 2000 kosten.
Peuterproof is een term die niet bestaat in computerland, geen enkele laptop is bestand tegen een kind dat erop gaat springen of mee gaat gooien. Meer een kwestie africhten van de peuter.

voordelen van deze partijen zijn:
1 jaar garantie
officiële en kale Windows installatie
Vaak grote voorraad, dus bij problemen kan je vaak direct de gehele laptop omruilen
Ik heb zelf goede ervaringen met Asbass (Utrecht)

20 inch ben ik zelf nog nooit tegengekomen op een laptop, maar ik begreep dat er laptop fabrikanten tegenwoordig met uitklapbare schermen op de markt komen. Hiervoor moet je echter het budget met een factor 10 vermeerderen. Als je graag op een groter scherm werkt, dan kan je het beste een los scherm erbij halen. En als we dan toch bezig zijn, met dit budget kan je het beste dus een tweedehands professionele laptop halen bij een partij als Asbass, hierbij koop je dan ook een dockingstation, hierop sluit je een extern scherm/toetsenbord en muis op aan en je hebt een mooie werkplek.

[ Voor 26% gewijzigd door Juok op 22-12-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:47:
Beste Herax10NL, dank voor jouw bericht. Ik heb nog geen ervaring met tweakers en met laptops, maar kreeg zojuist de tip van een collega. Ik wist niet dat ik zelf al enig research had moeten doen. Blijkbaar is dat een misvatting. Excuus voor de opgewekte irritatie.
Lees even het Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid. Bovendien zit je nu in het Desktop Aankoop Advies Forum. Wellicht dat één van de MODS je topic kan verhuizen. Vul hem nog wel even aan met alle informatie zoals omschreven in de hierboven gelinkte topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar LAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier kun je zoeken. Heb alvast op 17.x-18.x" schermen gefilterd en gesorteerd op prijs:
categorie: Laptops

Daar zul je ook zien dat je in de filters niet groter kunt selecteren dan 18.4", dus of je ergens iets groters zult vinden? Denk het niet.

Wat de rest zegt... Koop een 2e hands/refurbished zakelijke HP laptop oid voor 200-250 euro. Heb je er vaak ook nog wat maanden garantie bij. Koop er een los groot scherm bij en je bent klaar.

En wat peuters betreft.. toen mijn kids klein waren, moesten ze gewoon overal afblijven. Alles kan kapot, ook je afstandbediening, je telefoon, je waxinelichtjes en dus ook een laptop.

Maar inmiddels is nog niet duidelijk wat je ermee wilt gaan doen. Als je 's avonds op de bank wil zitten, beetje internetten en browsen, dan is een losse monitor niet echt een oplossing natuurlijk 8)7
En waarom perse een groot scherm? Wil je er films op gaan kijken bijvoorbeeld?

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 22-12-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
In het verleden ben ik volgens mij wel eens een 19 a 20 inch tegen gekomen, maar door de ouderdom van die modellen is dat niet meer te adviseren. Maar waarom ga je niet voor een compacte desktop? Ben je vrij in scherm formaat keuze is robuuster en bij configuratie is er ook een wat ruimere keuze. Waarom wil je specifiek een notebook?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
350 euro is echt te weinig, tenzij je 2dehands niet erg vindt. In de range < 350 euro, vind je alleen laptops met een atom/celeron of AMD equivalent. Laptops in deze prijscategorie zijn overigens niet alleen traag, maar hebben ook een zeer belabberde bouwkwaliteit. (zwakke behuizing, stroeve touchpad, slecht toetsenbord, slecht en ontzettend reflecterend scherm) Ik zou minimaal 500 euro uitgeven aan een nieuwe laptop, eigenlijk liever 600 euro. Vanaf die prijsrange, koop je tenminste iets wat redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeron1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Ff doorsparen pikkie
Pagina: 1