Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• steina
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2017
Beste tweakers,

Ik ben al een aantal maanden de eigenaar van een Nubia Z17. Een fijne telefoon, waar ik veel plezier van had. Had ja, want ik heb hem dus gesloopt :)

Het was mij eerste geimporteerde telefoon waarbij ik zelf het besturingssysteem moest vervangen om dat die out of the box niet werkt met de gapps.

Nou heeft een vriend van mij uitgelegd hoe dat moest en het een paar keer voorgedaan tot ik het een beetje doorhad en er zelf mee aan de slag kon.

Nou heb ik dus verschillende versies draaiende gehad op de NZ17 afkomstig van xda forum. Allen met hun beperkingen en bugs erin, maar goed dan heb je tenninste wat te doen in je vrije tijd.

Totdat er een Android Oreo release kwam waar ik natuurlijk wel nieuwschierig naar was. Dus gedownload en geinstaleerd (firmware moest ook) en even mee gespeeld maar hotspot en bluetooth deden het niet waar ik in principe niet zonder mee kan. Dus ik weer een andere versie gepakt (Android Nougat), niet aan de firmware gedacht en die andere erop gezet en sinsdien doet mijn lieve Z17 een winterslaapje... :(

Nou heeft die vriend van mij er al na gekeken (softwarematig) maar krijgt hem niet aan de praat.

Nou is die na de lokale dokter geweest maar die zij er geen onderdelen voor te hebben dus wat die zou kunnen doen is beperkt. En die heeft het opgegeven...

Nogmaals ik heb er zelf niet super veel verstand van en was elke keer blij als ik een versie draaiend kreeg. Daar in tegen ben ik ook weer niet helemaal achterlijk en besef dat de fout waarschijnlijk bij mij ligt. XD

Dus bij deze jongens... wie kan mij uit de brand helpen en durft het aan? Of kan ik hem voortaan beter als onderzetter gebruiken?

Met vriendelijke groet, steina

[Voor 6% gewijzigd door steina op 22-12-2017 02:00]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00

rens-br

Moderator Mobile & IN
@steina je openingspost is nog niet helemaal volledig. Kun je eens uitleggen wat het toestel nog wél doet. Start deze nog in bijv. de recovery of fastboot o.i.d.?

• steina
@rens-br Hij doet helemaal niks meer. Echt niks meer. Reageert ook nergens meer op, geen tril, geen lampje dat brandt, helemaal niks.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00

rens-br

Moderator Mobile & IN
@steina heel eerlijk gezegd verwacht ik dat het dan einde verhaal is.

Ik heb even je titel aangepast.

[Voor 24% gewijzigd door rens-br op 22-12-2017 11:09]

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10:20
Welnee, sowieso geen einde verhaal.
Wat gebeurt er in apparaatbeheer als je hem aan de USB hangt?
Ik verwacht dat je hier wel iets mee kan:

https://forum.xda-develop...ntid=3659587&d=1456412151

Even googlen op Nubia emergency tool.
Lees hier dat mensen hem weer aan het werk hebben gekregen: https://forum.xda-develop...-hardbrick-t3640480/page4

[Voor 67% gewijzigd door ChinaGeek op 22-12-2017 11:53]

• steina
@ChinaGeek bedankt, ik ga als ik morgen thuis ben er ff mee aan de slag.

• steina
The@ChinaGeek avond, ik ben nu al 3 uur bezig geweest met verschillende programma's miflash odin etc... maar niks lukt laatste kans is nu dit prog van nubia zelf: oja de recovery tool die te downloaden is op van het forum ondersteunt de z17 niet.. deze waarschijnlijk wel omdat deze van nubia zelf afkomstig is door iemand met het zelfde probleem.

Nubian EHBO-kit "Nubian EHBO-kit V1.1.4" Download
Link: https://pan.baidu.com/s/1eRC95zs Wachtwoord: 8mxp
alleen ik kan niet op baidu registreren... dus kan hem ook niet downloaden...
heb jij hier ervaring mee? mvg steina

P.s. hij ziet het wel in apparaatbeheer onder ports als qualcomm device

Ik heb ook de geekbuying rom i.s.m. miflash geprobeerd misschien doe ik iets fout maar krijg het niet werkend.

Maikel:
Hi, i saw that you was active on the xda forum can you send me a nubia emergency tool that supports the z17? I cant register on the chinese download site.. thanks

ARCEOXIS:
You need Miflash and Geekbuying ROM

http://blog.geekbuying.co...tphone-firmware-20170817/

[Voor 34% gewijzigd door steina op 24-12-2017 07:39]

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Er is inmiddels een update uitgebracht voor de emergency tool waardoor de Z17 ook supported is:

https://forum.xda-develop...-1-1-4-17-series-t3728941
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True