Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whisnous
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 09:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe desktop wil ik graag gamen en muziek produceren. Ik ben ook van plan alles nieuw te kopen, heb atm alleen een laptop. Dus de desktop, muis, toetsenbord en 2 schermen. Qua games vooral modded Fallout 4 en Skyrim, maar ook games als PUBG en City Skylines. Voor muziek gebruik ik Fruity Loops. Muziek productie vergt vooral veel CPU. Over het algemeen heb ik veel dingen tegelijkertijd draaien dus veel threads lijkt me wel handig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
heb een budget van ongeveer €1750 euro, uitloop naar €2000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
heb al een externe geluidskaart die via usb werkt en twee studio monitoren (boxen om te muziek te produceren). geluidskaart van Roland, studio monitoren van KRK

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf in gedachte had:
videokaart - EVGA GeForce GTX 1070 (8GB)
Ram - ?. minimaal 16 GB ram, 2x of 4x 8GB, DIMM, DDR4, CL?, 3000+MHz, voltage ?. zit te twijfel tussen 2x 8 = 16 en 2x 16/4x 8 GB = 32 GB
storage - 2x 2TB of 1x 4TB, wat het goedkoopst is.
SSD schijf voor het besturings systeem (windows 10), Samsung 850 EVO 500GB.
CPU - Intel Core i7 7700K Boxed 4,2 GHZ, 8 threads, 4 cores, 1151 socket
motherboard - ? (heb echt geen verstand van moederborden) ATX, minimaal 4 DDR4 slots, minimaal 2 extentie slots (4 wenselijk ivm eventuele dual GTX 1070 sli 2x, maar waarschijnlijk is hier veel een beter alternatief voor), chipset ?, socket 1151 voor de I7 7700k,
Case - ?
Cooler - ? (cpu en gpu cooler uberhaupt nodig???)
Powersupply - ?
schermen - ik ga een dual screen setup maken en de schermen komen naast elkaar te staan. Ik ben dus opzoek naar randloze schermen tussen de 17 en 24 inch. Niks staat echt vast dus ook een "?"

Mechanische muis - ?
Mechanisch toetsenbord -?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeuren:
CPU – intel
Videokaart – Nvidia
Ram – Kingston/corsair
Storage – Kingston/Corsair/Western Digital
motherboard – ASUS/Asrock
Sta altijd open voor alternatieven als er maar onderbouwing voor is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een gewone desktop worden, ATX dus. Ik vind het wel belangrijk dat het een stille desktop wordt die lang meegaat.

Ga je overklokken?
niet per se, maar de mogelijkheid vind ik wel belangrijk

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie mij voornamelijk helpen met het maken van de keuzes wat betreft de schermen, moederbord en ram. De case, cooler en power supply zijn minder belangrijk maar hier ben ik ook nog niet over uit. De GPU en de CPU staan al behoorlijk vast. Die combinatie met muziek productie vind ik belangrijk, vandaar I7 7700k.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of wat ik al heb uitgekozen uberhaupt met elkaar compatible is (kijk een aansluiting die klopt snap ik wel maar de rest heb ik geen verstand van). Ik zoek eigenlijk naar maximale performance binnen mijn budget. Nu staat het budget niet echt vast,maar meer dan €2000 ben ik niet van plan om uit te geven. Iedereen die reageerd, alsvast heel erg bedankt voor het meedenken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 290,-€ 290,-
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 499,-€ 499,-
1Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 251,70€ 251,70
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,70

[ Voor 21% gewijzigd door whisnous op 22-12-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:02
Waarom zou je dual of zelfs quad gtx 1070 willen?
Dat is je volledige budget in de 4/5-na sterkste nvidia gpu op de markt. Lijkt me beter te beginnen met 1 gtx 1080 ti en bij te prikken als die tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er staan talloze post hier op t forum voor vergelijkbare pc's. Kijk anders eerst naar die lijsten?

Want je pakt nu een oude generatie cpu en een 1070 terwijl de 1070 ti beter is voor 2 tientjes meer. Overige onderdelen kan je ook vinden in andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er staan inderdaad al erg veel topics over vergelijkbare systemen. Daarnaast heeft tweakers ook al een deel van het werk voor je gedaan: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

Met het voorbeeld systeem hou je nog €500 over voor randapparatuur en schermen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
@whisnous Waarom de voorkeur voor Intel? Heb je Ryzen al is bekeken, denk namelijk dat dit mooi aansluit op jouw behoefte in combinatie met je budget.

In ieder geval zou ik niet meer gaan voor de product: Intel Core i7-7700K daar de nieuwe Coffee Lake is geïntroduceerd. Overclocken is zo`n typisch iets dat doe je wel of niet. De optie behouden om het behouden is onzin, lekker gaan voor de 8700 dus als je bij Intel blijft pricewatch: Intel Core i7-8700 Boxed

Ik weet niet hoeveel RAM geheugen muziek productie in beslag neemt in combinatie met fruity loops. Wellicht kan je hier meer specifieke informatie over vinden als je hier op googled. Denk persoonlijk dat 32 GB RAM binnen dit budget echter niet de juiste keus is. Zou dus voor een setje zoals pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 gaan.

Moederbord zal ik in jou geval vooral baseren op het aantal aansluitingen. Weet niet of je bepaalde apparatuur aan je systeem hangt namelijk om te werken in Fruity Loops. Over het algemeen is bijvoorbeeld pricewatch: ASRock Z370 Extreme4 of iets soort gelijks een prima keus.

Qua GPU zou ik voor drie tientjes meer gaan voor een 1070TI pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G. Al is dit wel heel erg afhankelijk van de settings waarop je wilt gamen. Blijf je bij 1080P en is gamen niet je hoofddoel dan zou ik gaan voor iets als pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB. Aan SLI zou ik echt niet beginnen, kosten wegen niet op tegen de winst in prestatie.

Voeding zou ik een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold. Bij overclocken kan je eventueel extra ruimte pakken door de 650 Watt variant te kopen.

Cases zijn erg persoonlijk. Over het algemeen zijn de kasten van Be Quiet! erg stil. Kijk even in de pricewatch wat je kan vinden. Let hierbij goed op de ruimte voor dingen zoals een koeler & gpu. Zou zonde zijn als je alles aanschaft en het uiteindelijk niet past.

Schermen idem dito, kijk even in de pricewatch. Je hebt niet verteld welke wensen je hebt. Moet het bijvoorbeeld 1080P zijn? Welke Hz moeten de schermen kunnen produceren, et cetera. Kortom om gedegen advies te geven hebben we op sommige punten nog iets meer informatie nodig.

@whisnous Lijkt me dat je met deze informatie wel weer verder kan. Ik wilde niet standaard lijstjes gaan posten, je mag zelf ook nog wel wat doen.
Jelloz schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:35:
Waarom zou je dual of zelfs quad gtx 1070 willen?
Dat is je volledige budget in de 4/5-na sterkste nvidia gpu op de markt. Lijkt me beter te beginnen met 1 gtx 1080 ti en bij te prikken als die tekort schiet.
SLI levert vaak niet genoeg prestatie winst op in verhouding tot de kosten. Beter een enkele GPU kopen en een aantal generaties verder een nieuwe. Daarnaast is een 1080TI adviseren zoals jij nu klakkeloos doet natuurlijk ook klinkklare onzin. Immers heeft @whisnous nergens vermeld op welke resolutie bij welke settings en bij welke FPS de genoemde games worden gespeeld.

EDIT: @whisnous Zet even je zelf gekozen componenten in een net lijstje, veel overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whisnous
@Jelloz het is meer dat ik de optie open wil houden en er rekening mee wil houden als ik mn moederbord koop, ga echt geen 2 1070's kopen hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whisnous
@JDdeV1992 ja sorry kwam pas achter RMD nadat ik het gepost had. heb het nu toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whisnous
@Juok @MadMarky ja sorry dat ik het forum nog niet had gelezen jullie hebben helemaal gelijk. Had er even vluchtig doorheen gebladerd. vriend van mij zei "gooi gewoon op tweakerz forum die helpen je wel" dus klakeloos erop gegooid. zal de lijst aanpassen en een geupdate lijst posten over een dag of 2. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whisnous
@JDdeV1992 mja intel heb ik gewoon altijd al gehad zegmaar, meer een gevoelsdingetje. zie ik wist niet dat de 7700k al verouderd was, ik volg dat niet zo op de voet. thanks voor je suggestie van de 8700, ga idd niet overclocken heb ik besloten

ja twijfelde zelf ook al sterk tussen 16 en 32, dat wordt dus nog besloten haha. opzich valt het wel mee, het is vooral CPU die bij muziek productie veel belast wordt.

GPU ga ik nu idd voor 1070ti, gamen is wel mn hoofd doel,maar voorlopig op 1080p, als de toekomst 4k eist kan dat ook mooi

schermen heb ik echt geen verstand van. iig minimaal 1080p.

nee je hebt gelijk, maar heb van sommige dingen echt geen verstand zegmaar dus dan kan ik weinig info geven dat is het meer. zal het forum nog eens even lezen

bedankt voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 22:05
Nou jah gamen op 1080p is GTX1060 ook al voldoende. Neem aan dat je geen GPU nodig heb voor muziekproductie :D

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1