Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe desktop wil ik graag gamen en muziek produceren. Ik ben ook van plan alles nieuw te kopen, heb atm alleen een laptop. Dus de desktop, muis, toetsenbord en 2 schermen. Qua games vooral modded Fallout 4 en Skyrim, maar ook games als PUBG en City Skylines. Voor muziek gebruik ik Fruity Loops. Muziek productie vergt vooral veel CPU. Over het algemeen heb ik veel dingen tegelijkertijd draaien dus veel threads lijkt me wel handig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
heb een budget van ongeveer €1750 euro, uitloop naar €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
heb al een externe geluidskaart die via usb werkt en twee studio monitoren (boxen om te muziek te produceren). geluidskaart van Roland, studio monitoren van KRK
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf in gedachte had:
videokaart - EVGA GeForce GTX 1070 (8GB)
Ram - ?. minimaal 16 GB ram, 2x of 4x 8GB, DIMM, DDR4, CL?, 3000+MHz, voltage ?. zit te twijfel tussen 2x 8 = 16 en 2x 16/4x 8 GB = 32 GB
storage - 2x 2TB of 1x 4TB, wat het goedkoopst is.
SSD schijf voor het besturings systeem (windows 10), Samsung 850 EVO 500GB.
CPU - Intel Core i7 7700K Boxed 4,2 GHZ, 8 threads, 4 cores, 1151 socket
motherboard - ? (heb echt geen verstand van moederborden) ATX, minimaal 4 DDR4 slots, minimaal 2 extentie slots (4 wenselijk ivm eventuele dual GTX 1070 sli 2x, maar waarschijnlijk is hier veel een beter alternatief voor), chipset ?, socket 1151 voor de I7 7700k,
Case - ?
Cooler - ? (cpu en gpu cooler uberhaupt nodig???)
Powersupply - ?
schermen - ik ga een dual screen setup maken en de schermen komen naast elkaar te staan. Ik ben dus opzoek naar randloze schermen tussen de 17 en 24 inch. Niks staat echt vast dus ook een "?"
Mechanische muis - ?
Mechanisch toetsenbord -?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeuren:
CPU – intel
Videokaart – Nvidia
Ram – Kingston/corsair
Storage – Kingston/Corsair/Western Digital
motherboard – ASUS/Asrock
Sta altijd open voor alternatieven als er maar onderbouwing voor is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een gewone desktop worden, ATX dus. Ik vind het wel belangrijk dat het een stille desktop wordt die lang meegaat.
Ga je overklokken?
niet per se, maar de mogelijkheid vind ik wel belangrijk
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie mij voornamelijk helpen met het maken van de keuzes wat betreft de schermen, moederbord en ram. De case, cooler en power supply zijn minder belangrijk maar hier ben ik ook nog niet over uit. De GPU en de CPU staan al behoorlijk vast. Die combinatie met muziek productie vind ik belangrijk, vandaar I7 7700k.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of wat ik al heb uitgekozen uberhaupt met elkaar compatible is (kijk een aansluiting die klopt snap ik wel maar de rest heb ik geen verstand van). Ik zoek eigenlijk naar maximale performance binnen mijn budget. Nu staat het budget niet echt vast,maar meer dan €2000 ben ik niet van plan om uit te geven. Iedereen die reageerd, alsvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Met mijn nieuwe desktop wil ik graag gamen en muziek produceren. Ik ben ook van plan alles nieuw te kopen, heb atm alleen een laptop. Dus de desktop, muis, toetsenbord en 2 schermen. Qua games vooral modded Fallout 4 en Skyrim, maar ook games als PUBG en City Skylines. Voor muziek gebruik ik Fruity Loops. Muziek productie vergt vooral veel CPU. Over het algemeen heb ik veel dingen tegelijkertijd draaien dus veel threads lijkt me wel handig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
heb een budget van ongeveer €1750 euro, uitloop naar €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
heb al een externe geluidskaart die via usb werkt en twee studio monitoren (boxen om te muziek te produceren). geluidskaart van Roland, studio monitoren van KRK
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf in gedachte had:
videokaart - EVGA GeForce GTX 1070 (8GB)
Ram - ?. minimaal 16 GB ram, 2x of 4x 8GB, DIMM, DDR4, CL?, 3000+MHz, voltage ?. zit te twijfel tussen 2x 8 = 16 en 2x 16/4x 8 GB = 32 GB
storage - 2x 2TB of 1x 4TB, wat het goedkoopst is.
SSD schijf voor het besturings systeem (windows 10), Samsung 850 EVO 500GB.
CPU - Intel Core i7 7700K Boxed 4,2 GHZ, 8 threads, 4 cores, 1151 socket
motherboard - ? (heb echt geen verstand van moederborden) ATX, minimaal 4 DDR4 slots, minimaal 2 extentie slots (4 wenselijk ivm eventuele dual GTX 1070 sli 2x, maar waarschijnlijk is hier veel een beter alternatief voor), chipset ?, socket 1151 voor de I7 7700k,
Case - ?
Cooler - ? (cpu en gpu cooler uberhaupt nodig???)
Powersupply - ?
schermen - ik ga een dual screen setup maken en de schermen komen naast elkaar te staan. Ik ben dus opzoek naar randloze schermen tussen de 17 en 24 inch. Niks staat echt vast dus ook een "?"
Mechanische muis - ?
Mechanisch toetsenbord -?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeuren:
CPU – intel
Videokaart – Nvidia
Ram – Kingston/corsair
Storage – Kingston/Corsair/Western Digital
motherboard – ASUS/Asrock
Sta altijd open voor alternatieven als er maar onderbouwing voor is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een gewone desktop worden, ATX dus. Ik vind het wel belangrijk dat het een stille desktop wordt die lang meegaat.
Ga je overklokken?
niet per se, maar de mogelijkheid vind ik wel belangrijk
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie mij voornamelijk helpen met het maken van de keuzes wat betreft de schermen, moederbord en ram. De case, cooler en power supply zijn minder belangrijk maar hier ben ik ook nog niet over uit. De GPU en de CPU staan al behoorlijk vast. Die combinatie met muziek productie vind ik belangrijk, vandaar I7 7700k.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of wat ik al heb uitgekozen uberhaupt met elkaar compatible is (kijk een aansluiting die klopt snap ik wel maar de rest heb ik geen verstand van). Ik zoek eigenlijk naar maximale performance binnen mijn budget. Nu staat het budget niet echt vast,maar meer dan €2000 ben ik niet van plan om uit te geven. Iedereen die reageerd, alsvast heel erg bedankt voor het meedenken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 290,- | € 290,- |
1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 499,- | € 499,- |
1 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 251,70 | € 251,70 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 147,- | € 147,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.187,70 |
[ Voor 21% gewijzigd door whisnous op 22-12-2017 09:33 ]