• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een kleine en wellicht simpele vraag maar op internet kon in enkel verouderde informatie vinden, topics van enkele jaren geleden en veelal websites die verschillende dingen beweerde.

Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe iPhone X. De afgelopen jaren heb ik al mijn Apple apparatuur aangeschaft bij de dichtstbijzijnde premium reseller Amac. Hierbij wordt geclaimd dat je 3 jaar garantie krijgt op je iDevices met uitzondering op de accu. Echter ben ik niet geheel tevreden met de after-sales van Amac, maar dat terzijde, kan ook een eenmalige negatieve ervaring zijn geweest.

Voor al mijn verdere elektronica kom ik al sinds jaar en dag bij Coolblue. Nog nooit ben ik zo tevreden geweest over een shop en hun service. Al tientallen malen perfect geholpen.

Nu is mijn vraag, ik heb 3 opties (er zijn er nog wel meer, maar 3 opties hebben de voorkeur) om een iPhone X aan te schaffen. Hoe zit het met de garantie regeling bij iedere shop?

1) Apple Store
Vertrouwd kopen bij Apple zelf in de webshop. Zover mij bekend krijg je 1 jaar standaard garantie en 2 jaar technische ondersteuning. Dit zou dus in strijd zijn met de Europeese regels omtrent de wettelijke garantie van 2 jaar?

2) Premium reseller Amac / Ivizi
Beide winkels claimen 3 jaar consumentengarantie te bieden (op enkele uitzonderingen na). Wordt deze over het algemeen nageleefd en hoe kan dat hun zonder meerprijs langer garantie bieden dan Apple zelf?

3) Coolblue
Mijn favoriete webshop sinds jaar en dag. 2 jaar garantie bij aankoop van het toestel en naar mijn gevoel zijn de after-sales altijd erg sterk. Normaliter doe ik ook nooit langer dan 2 jaar met een toestel dus dit zou geen probleem moeten zijn. Hoe zit hun garantie t.o.v. de Apple Store zelf bijv.

Kortom. Waar kan ik hem het beste aanschaffen om de beste garantievoorwaarden te krijgen en de beste ervaring met eventuele after-sales te krijgen?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik heb prima ervaring met garantie via Coolblue. Geen ervaringen met de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:04
Ik koop zelf altijd bij de Apple Store, of sluit de Apple Care af. Ook al geven ze aan op de website dat ze maar 1 jaar garantie geven, in de praktijk zijn dat er twee. Je hoeft slechts vriendelijk aan te geven via de telefoon dat ze verplicht zijn twee jaar garantie te geven. Verder doen ze totaal niet moeilijk daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
iAdema schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:21:
Ik koop zelf altijd bij de Apple Store, of sluit de Apple Care af. Ook al geven ze aan op de website dat ze maar 1 jaar garantie geven, in de praktijk zijn dat er twee. Je hoeft slechts vriendelijk aan te geven via de telefoon dat ze verplicht zijn twee jaar garantie te geven. Verder doen ze totaal niet moeilijk daarover.
Ik zie nu ook dit op iCulture: "Apple’s 1-jarige garantie is eigenlijk in strijd met de Europese regels. Europese consumenten hebben namelijk recht op 2 jaar garantie voor producten zoals de iPhone en iPad. Gelukkig erkent Apple dit steeds vaker en hoef je in de winkel niet met wetboeken te zwaaien om je gelijk te krijgen. De garantie geldt voor bepaalde schades die buiten jouw schuld om zijn ontstaan, maar alleen als je als particulier hebt gekocht. Voor zakelijke aankopen geldt dit niet."
swhnld schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:19:
Ik heb prima ervaring met garantie via Coolblue. Geen ervaringen met de anderen.
Ik heb dus ook prima ervaringen met de after-sales van Coolblue. Echter vraag ik mij af hoe het in verhouding met de andere winkels zit voor dit specifieke product omdat hier een aangepaste garantieregeling van toepassing is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door robcoenen op 23-12-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1043537

Hi Rob, ik vroeg mij af wat jij uiteindelijk besloten hebt. Zelf ben ik ook aan het kijken naar de iPhone X. Er zijn 2 keuzes op dit moment:

Coolblue €1079,-

Apple store €1160,-

Scheelt toch zo'n €80,- voor het toestel. Als ik het goed begrijp hebben beiden winkels 2 jaar (consumenten)garantie. Het enige voordeel wat ik van de Apple Store zie is dat het internationaal bekend/geldig zal zijn. Coolblue misschien niet.

Hoor graag van je wat je keuze was en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik heb wederom gekozen voor de Amac wegens de 3 jaar garantie maar bovenal omdat de iPhone X 256GB hier direct leverbaar was en bij Coolblue die week niet. Ik hoop geen beroep te hoeven doen op garantie de komende jaren maar Coolblue kan ik i.i.g. wel altijd aanraden ;-) Altijd goed geholpen.
Pagina: 1