Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe accu en telefoon merkbaar sneller?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 22:27
Vandaag was in het nieuws dat Apple de telefoons met oude(re) accu's trager maakt. Zie bv het nieuwsbericht van Tweakers of NRC.

Nu is het bij mij ook dat sinds de nieuwe iOs mijn iPhone 6 ook merkbaar trager is geworden. Bv. als ik aan het whatsappen ben, dat het toetsenbord hapert. Erg irritant.

Mijn accu is de af-fabriek accu en dus bijna 2,5 jaar oud. De telefoon wordt (vrijwel) elke dag opgeladen, dus de accu is de afgelopen 2,5 jaar goed gebruikt. Maar het is niet zo dat de accu erg slecht is. Ik red er ruim een dag mee bij intensief gebruik. Enig waar ik wel soms last van heb, is dat als het echt koud is buiten, net zoals een paar weken geleden in de sneeuw, dat de telefoon uitvalt.

Kennelijk licht het dus aan mijn accu? Maar helaas kan ik (nog?) nergens ervaringen vinden van mensen die met een nieuwe accu zeggen: "WOW! Wat een verschil. Mijn iPhone is echt een stuk sneller!" Ik zou al blij zijn als mijn whatsapp niet hapert :)

Iemand ervaring met een nieuwe accu en merkbare snelheidswinst? Je zou toch denken dat hier, ook voor het nieuwsbericht, toch wel veel over te vinden zou zijn. Er zijn genoeg mensen die hun accu vervangen hebben en als er merkbare snelheidswinst zou zijn, dan zou dat toch wel veel (?) te lezen zijn?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
“Nu is het bij mij ook dat sinds de nieuwe iOs mijn iPhone 6 ook merkbaar trager is geworden. Bv. als ik aan het whatsappen ben, dat het toetsenbord hapert. Erg irritant.”

Naar mijn weten is dat een iOS/WhatsApp bug, elusive, waar vaker over gesproken wordt hier - ook met bijvoorbeeld de iPhone 8. Het is alleen niet helder waarom dat gebeurt.

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 21-12-2017 20:59]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the ūüźą.

quote:
Galois schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:50:
Gister was in het nieuws dat Apple de telefoons met oude(re) accu's trager maakt. Zie bv het nieuwsbericht van Tweakers of NRC.

<knip>

Maar helaas kan ik (nog?) nergens ervaringen vinden van mensen die met een nieuwe accu zeggen: "WOW! Wat een verschil. Mijn iPhone is echt een stuk sneller!" Ik zou al blij zijn als mijn whatsapp niet hapert :)
Nou als jij de batterij nou even laat vervangen en het hier vermeld. Dan weet de rest het ook gelijk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Galois
quote:
WhatsappHack schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:58:
“Nu is het bij mij ook dat sinds de nieuwe iOs mijn iPhone 6 ook merkbaar trager is geworden. Bv. als ik aan het whatsappen ben, dat het toetsenbord hapert. Erg irritant.”

Naar mijn weten is dat een iOS/WhatsApp bug, elusive, waar vaker over gesproken wordt hier - ook met bijvoorbeeld de iPhone 8. Het is alleen niet helder waarom dat gebeurt.
Hmmm... nee, want dat had ik voorheen niet. Mijn vrouw heeft ook een iPhone 6 en die update al helemaal niet (geen interesse en als het werkt, werkt het :) ) en haar whatsapp gaat duidelijk vloeiender dan die van mij.

Beide een iPhone 6, enig verschil is dat die van mij dus 2,5 jaar oud is en die van haar een jaartje.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Je kan gewoon met een tooltje in de App Store uitlezen op hoeveel Mhz je cpu nog werkt en dan vergelijken met de stock core mhz.

• Galois
quote:
CyberMania schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:10:
Je kan gewoon met een tooltje in de App Store uitlezen op hoeveel Mhz je cpu nog werkt en dan vergelijken met de stock core mhz.
Goede tip!
Ook een tip voor een tooltje waar je goede ervaringen mee hebt? (anders google ik wel even...)

EDIT: ik heb de app 'battery life' ge√Įnstalleerd en die geeft aan '20% batterij slijtage-niveau. Uw batterij slijtage-niveau is hoog.' Ik zal √©√©n dezer dagen een nieuwe accu bestellen...

[Voor 21% gewijzigd door Galois op 21-12-2017 21:22]

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:41
Ik heb zelf een iPhone 6S waarvan ik onlangs de accu onder garantie is vervangen, toen ik deze weer terugkreeg had ik wel de indruk dat deze veel sneller is. Mijn accu had na bijna 2 jaar gebruik 30% capaciteit verloren.

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 22:57
Had ook de "battery life" gebruikt en die geeft ook 30% aan en soms 18%...

Dus twijfel om mijn batterij te vervangen aangezien hij soms ook ineens heel snel leeg gaat.
Vanochtend na wat zoekwerk er ook achter gekomen dat mijn 6S ook in een productiegroep zit die in aanmerking komt voor accu vervanging.

Vanochtend nog even gechat met een medewerker en die heeft op afstand een diagnose gedaan van mijn telefoon.
Ze konden voorlopig nog niet iets vinden wat op een falende accu lijkt, dus ik moet hem eerst een keer herstellen en dan kijken wat de telefoon dan doet.
Dus eerst dat maar eens proberen voordat ik zelf een accu laat vervanen.

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:41
quote:
Crxtreem schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:58:
Had ook de "battery life" gebruikt en die geeft ook 30% aan en soms 18%...

Dus twijfel om mijn batterij te vervangen aangezien hij soms ook ineens heel snel leeg gaat.
Vanochtend na wat zoekwerk er ook achter gekomen dat mijn 6S ook in een productiegroep zit die in aanmerking komt voor accu vervanging.

Vanochtend nog even gechat met een medewerker en die heeft op afstand een diagnose gedaan van mijn telefoon.
Ze konden voorlopig nog niet iets vinden wat op een falende accu lijkt, dus ik moet hem eerst een keer herstellen en dan kijken wat de telefoon dan doet.
Dus eerst dat maar eens proberen voordat ik zelf een accu laat vervanen.
Als je in die productiegroep zit met falende accu's moet ie vervangen worden, je hebt er alleen daar door al recht op het is niet voor niets een terugroepactie...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Galois schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:13:
[...]

Goede tip!
Ook een tip voor een tooltje waar je goede ervaringen mee hebt? (anders google ik wel even...)

EDIT: ik heb de app 'battery life' ge√Įnstalleerd en die geeft aan '20% batterij slijtage-niveau. Uw batterij slijtage-niveau is hoog.' Ik zal √©√©n dezer dagen een nieuwe accu bestellen...
Dat komt niet overeen. 20% slijtage is niet veel (hoog) ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Galois
quote:
Hackus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:58:
[...]

Dat komt niet overeen. 20% slijtage is niet veel (hoog) ;)
De app vindt van wel :)

En nu zelfs ‘zeer hoog’ met 31%.

https://tweakers.net/ext/f/NyYr7ZJaX4tTRpDNr5ju0NAB/thumb.png

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Galois schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:19:
[...]

De app vindt van wel :)

En nu zelfs ‘zeer hoog’ met 31%.

[afbeelding]
Meet een paar keer (om de dag) met net volle batterij na kalibratie. dat noteer je en neem een gem.
Deze Apps zijn niet zo nauwkeurig, maar wel indicatief als je geen Coconut kunt gebruiken.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• skdevil
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:13
Ik heb zojuist de batterij van mijn 6S vervangen gezien hij erg traag was en ook op 913Mhz draaide constant. Batterij was ook redelijk snel leeg.

Wel voor een “originele” batterij gegaan al weet je dat toch nooit zeker.

Verschil is erg groot met de nieuwe batterij, telefoon is een stuk sneller, benchmarks zijn ook weer zoals ze horen en hij draait netjes weer op 1848Mhz.

Had alleen de batterijsticker verkloot :D Heb maar een stukje dubbelzijdige tapijttape gebruikt.
De oude batterij was ook heel slap (indrukbaar)
Wear level was volgens de apps echter maar 21%

[Voor 8% gewijzigd door skdevil op 22-12-2017 21:46]

• Galois
Zoals het hoort... ook even een reactie van de TS met zijn ervaring :) Was ik helaas vergeten...

Ik heb inderdaad een nieuwe accu geplaatst (zelf gedaan, bij fixjeiphone besteld) en een wereld van verschil. Niet alleen dat de accu langer meegaat, maat ook dat mijn telefoon een stuk sneller is.

Zoals ik opmerkte, haperde mijn telefoon vaak bij het typen in bv. whatsapp. Dan typte je wat en duurde het een fractie van een seconde voordat het woord er ook stond. Dat is nu niet meer zo...

(had de accu eerder dan het nieuws dat Apple met korting accu's in iPhone 6 zou plaatsen...)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True