Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Informatie scherm voor op kantoor

Pagina: 1
Acties:

• graatje88
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-04 09:39
Goedemiddag mede Tweakers,

De vraag zal hier waarschijnlijk vaker gesteld zijn, maar ik kon alleen gedateerde artikelen vinden en op internet kon ik ook geen antwoorden vinden op mijn vraag.

Mijn taak is om hier op kantoor een televisie scherm te laten draaien met daarop de volgende punten: live facebook, twitter en instagram feed, live tijd, live weer bericht, verschillende afbeeldingen en dashboards.
Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan aansturen (welke programma's, software etc.) gelieve de basis van A tot Z te beschrijven aangezien mijn kennis nog nihil is op dit vlak. Wel hebben we een computer staan die ik eventueel kan gebruiken om aan te sluiten. We zijn wel graag opzoek naar een professionele oplossing.

Alvast bedankt,

Groetjes

Martijn

[Voor 3% gewijzigd door graatje88 op 21-12-2017 16:29]

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-04 13:08
Ervaring met (web)development? Dan is dit misschien wel wat voor je: https://github.com/spatie/dashboard.spatie.be

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Lees je eens in over Narrowcasting, dat is wat je zoekt.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Misery and hate will kill us all.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:33
Ik heb zoiets ook hier op het werk gedaan. Lekker goedkoop en simpel opgelost met een laptop aan een TV... Firefox erop met plug-ins dat deze altijd full-screen draait (misschien zit er zelfs een kiosk mode in, niet eens naar gezocht, nogmaals: simpel) en automatisch tussen tabs wisselt. Diverse webpagina's als startpagina ingesteld (JIRA dashboards, vertrektijden van de treinen en nog wat). In Task Scheduler ingesteld dat Firefox opstart met Windows, login gesloopt dus draait volledig zelfstandig.
Lijkt erop dat zoiets ook best zou kunnen werken in jouw geval...
Natuurlijk geen idee om wat voor kantoor het gaat, hoe groot de doelgroep is en wie... Maar grote kans dat een professionele oplossing (was er een budget en zo ja hoe groot?) overkill is.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:00
quote:
graatje88 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:27:
Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan aansturen (welke programma's, software etc.) gelieve de basis van A tot Z te beschrijven aangezien mijn kennis nog nihil is op dit vlak.
Maw of we even jouw werk willen uitkauwen zonder dat je zelf iets van inzet toont?

• graatje88
Bedankt voor de reacties! Narrowcasting was de zoekterm die ik miste. Staan veel instructie video's op YouTube.

• graatje88
quote:
BFmango schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:55:
[...]

Maw of we even jouw werk willen uitkauwen zonder dat je zelf iets van inzet toont?
Het is maar net hoe je het zelf leest. Moet ergens beginnen he.. thx voor je bijdrage
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True