Dolby Atmos soundbar voor de PC

Pagina: 1
Acties:

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 16:19
Beste Tweakers,

Voor in mijn nieuwe huis ben ik op zoek naar een soundbar met Dolby Atmos geluid. Het kan namelijk mooi tegen het plafond terugketsen waardoor het best een aardig effect moet opleveren.

Nu heb ik een (echt oude) creative surround setje, deze zijn helaas lastig te plaatsen op een mooie manier, vandaar dat ik dacht aan een soundbar. Wat ik wil bereiken is surround sound (zo goed als mogelijk) met Atmos geluid.

Nu heb ik gekeken bij soundbars, maar ik kom er niet uit. Ik zit nog met enkele vragen:

- Kan elke soundbar op een pc worden aangesloten?
- Heeft een soundbar daarvoor nog een aparte stroomvoorziening nodig?
- Hoe sluit je de soundbar aan op je pc? (hdmi? En in welke poort dan?)
- Hoe zoek ik naar goede dolby atmos soundbars in de pricewatch?
- Welke soundbar zou je aanraden op basis van bovenstaande eisen?

Groeten,

Tostie1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dolby atmos vereist height speakers enzo. Maakt niet uit wat er uit een soundbar komt, het is altijd gekunstelde surround. Of het nou atmos of gewoon DTS is.

Aansluiten hangt van de aansluitingen van de soundbar af, meestal hdmi, optisch/coaxiaal of meerderen. Voeding is meestal apart of ingebouwd.

Maar vwb dat terugketsen: dat is eigenlijk net niet wat je wilt. Terugkaatsen betekent akoestische een drama en een bak echo. Dat wil je voorkomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:02
Maar begrijp ik nu dat je surround(atmos) sound wil en dit met 1 soundbar wil bereiken?
De meerwaarde van atmos zit hem juist in meerdere luidsprekers die je op hoogte kan plaaten, een toevoeging op je normale luidsprekers.

Ik denk dat je met een normale soundbar prima geluid kan krijgen voor je pc maar nooit zo goed als bv een 5.1 set als het om surround gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Ja, Equazor, dat klopt. Ik heb beneden Dolby Atmos hangen zoals het hoort. Maar ik het laatst bij Linus Tech tips een filmpje gezien dat sommige soundbars een echt goed surround effect kunnen creeëren met goede dolby atmos erbij. Daarbij vind ik het ook wel straks staan om zo'n soundbar onder mijn beeldschermen te hebben staan.

Het punt is dus dat ik wel al een oud 5.1 systeem van creative heb, maar dat het niet echt mooi hangt aan het plafond. Vandaar dus een soundbar met atmos effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 08:37
Ik denk dat de bar nooit de kans heeft om überhaupt te kunnen kaatsen als je er zo dichtbij zit.

Dat gezegd hebbende: er zijn niet zo heel veel Atmos soundbars op de markt. Dus die vergelijking zou je prima zelf moeten/kunnen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-12-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Dat klopt, Toyota, alleen in de pricewatch kan ik nergens dolby atmos aanklikken. Wat moet ik aanklikken om atmos soundbars naar boven te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-05 06:26
Je zou het andersom kunnen bekijken, volgens de dolby website zijn er 10 soundbars die het ondersteunen. Het lijkt me dat het zoeken met 10 mogelijkheden nog wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 12:14

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tostie1987 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:22:
Dat klopt, Toyota, alleen in de pricewatch kan ik nergens dolby atmos aanklikken. Wat moet ik aanklikken om atmos soundbars naar boven te krijgen?
Een late reactie, maar voor een volgende keer: "audiofilters" → Atmos, True HD, etc. of eventueel "speakerkanalen" → x.x.2, x.x.4 (5.1.2; 7.1.4; enz) Heel raar is wel dat de LG soundbar bij allebei naar boven komt en de andere atmossoundbars enkel bij audiofilters en niet onder speakerkanalen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1