• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop wil ik vooral voor terminal werk en af en toe simpele sites bekijken.
Ik zit vooral in een terminal zonder desktop environment open met Vim en SSH te werken, verder niet zo veel boeiends. Ik heb een snellere laptop voor normale dingen, daar is deze niet voor.
Ik wil vooral een lange accuduur. (14 uur of meer (24 uur zou fijner zijn))
Wil gewoon dat ding mijn tas gooien en kunnen typen als dat nodig is.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Echt zo min mogelijk, mag ook 2e hands. Dell had de Inspiron 11 3000, maar die verkopen ze niet meer, die was nieuw 200 euro, had wel een iets mindere batterij (14 uur, beetje de ondergrens) maar wat betreft prijs was dat wel een beetje de max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja. Het liefst zou ik een 11/12" laptop willen. Mijn normale laptop is een 14", maar dat vind ik te groot.
Het echte gewicht vind ik minder interessant dan de omvang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Liefst een 64 bit CPU (er zijn ook 64 bit celeron en atom processoren als het goed is).
Mijn normale laptop draait vaak met minder dan 200MB RAM en een CPU gebruik van 0%, als ik geen browser open heb staan.

Minimaal 64GB SD/EMMC/SSD/HDD, of iets dat ik kan upgraden

Wat ik wel belangrijk vind is dat er een normale layout op zit.
De toetsenbord indeling moet er zo uit zien (zie locatie van de \), anders kan ik er niet mee werken:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/KB_United_States-NoAltGr.svg/400px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Misschien vind je de Dell Latitude 3180 wat. 11 inch, toetsenbord indeling die je wilt voor zover ik op de foto kan zien en niet heel duur; €319,-. Link naar de site van Dell want op Tweakers kan ik hem zo snel niet vinden: Dell Latitude