Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ntopng verkeerde geolocatie (pfSense)

Pagina: 1
Acties:

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 04-04 11:28
In pfSense heb ik ntopng (Community Edition v.3.0.171116) geinstalleerd via de officiele pfsense package manager.
Alles draait prima, op 1 ding na....
Wanneer ik in de ntopng webgui mijn eigen pc nader bekijk en dan op de wereldkaart klik om routes weer te geven, dan is mijn pc altijd gevestigd in Rome/Italie i.p.v. Nederland.
Ik heb een Google Maps API key in ntopng geinstalleerd, geen verbetering.
Wat mij opvalt is dat er een melding staat onder de wereldkaart:
"Geolocation error [Permission denied]. Using default location."
Wat ik al zei, ntopng werkt verder probleemloos en de installatie in pfsense geeft ook geen fouten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry hoor, maar als ik "Geolocation error [Permission denied]. Using default location." in google gooi krijg ik tientallen responses. Doe 's uitleggen waarom die voor jou niet werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EverLast2002
Had ik uiteraard ook al gedaan. De oplossingen die daarin staan gaan vrijwel allemaal over de "losse" ntopng versie die je bijv in CentOS kan installeren. De versie in pfSense is overigens niet de meest recente. Maar ik gebruik de package manager en doe het met de versie die pfSense aanbiedt.

• EverLast2002
Opgelost.
In pfSense van protocol HTTP naar HTTPS overschakelen was de oplossing:
"in order to protect user's privacy, geolocation permission is no longer available without HTTPS"

[Voor 38% gewijzigd door EverLast2002 op 21-12-2017 14:52]

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True