Windows 10 installeren op Intel Xeon server, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hier op werk hebben we een Intel Xeon server staan met 32GB aan RAM.
Standaard Intel moederbord waar praktisch niets qua info op staat.

Aangezien we een nieuwe server hebben had ik het idee om deze machine om te toveren tot workstation.
Gigantische overkill natuurlijk maar beter dan dit ding weggooien en een nieuwe computer te kopen.

Ik wil er een SSD schijf inzetten en een videokaart aangezien er nu alleen een VGA output op het moederbord zit. Heb al even gekeken of ik CPU Z erop kon krijgen om te zien wat voor hardware er allemaal in zit, maar elk USB stickje wordt geweigerd (iets met veiligheid?).

Mijn vraag is eigenlijk, wat is de kans dat ik Windows 10 hier draaiend op krijg?
Wordt de hardware wel netjes herkend of gaat dit een lastig missie worden?

Soundcloud

Alle reacties

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
Als dat ding toch geen ander doel dient, waarom het niet gewoon proberen? Is een mooi projectje toch?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zou het niet kunnen?

Xeon's zitten ook in een MAC (en daar kan je waarschijnlijk bootcamp op draaien) en ze zitten ook in high-end werkstations voor AutoCAD bijvoorbeeld.

De grote vraag wordt of de drivers, en dan zeker van de storage-controllers en power/fans, wel te verkrijgen zijn voor Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik heb zelf thuis een workstation met Xeon CPU, moederbord met C602 chipset en Windows 10, werkt als een zonnetje. Geen idee, waarom het niet zou werken, er zijn genoeg workstations die Xeon en Windows 10 combineren.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Misschien ook kijken welke Windows Server versie hij ondersteund. En op het huidige OS misschien nog een firmware update doen. Misschien dat het nog wat fixes heeft voor Server 2016.