Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

32GB Ram zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Om onze producten te demo-en en als sandbox heb ik een beetje beefy laptop nodig, maar het vinden van 32GB ram zakelijke laptops blijkt lastiger dan ik dacht..

Wat ga je met je laptop doen?
Demos van hybrid cloud product (dus veel VMs), big data demo etc

Wat is je budget?
budget niet perse een limiet maar moet wel een beetje cost effective zijn zodat ik goedkeuring krijg..
Denk £2000-£3000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
32GB RAM (of beter)
1TB SSD
i7 quad core (of beter)

Het liefts een zakelijk uitziende laptop en niet een gamers look.. maar mijn ervaring is dat de meeste merken op hun online shop maar tot 16 GB gaan :/

Wat ik al als potentiele opties gevonden had:
https://www.laptopsdirect...-3hwyh/version.asp#/specs
https://www.laptopsdirect...s7-17a111-064/version.asp
http://store.hp.com/UKSto...8EA%23ABU%7CY6K31EA%23ABU

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Misschien kan je via BTO iets samen stellen?

Zoiets?

i7-7700HQ quad-core en GTX 1050 2GB
2 x 16GB DDR4 (2400MHz), Crucial Performance
1 x 1000GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Samsung 960 PRO, 3500MB/s-2100MB/s
1 x Intel® Dual Band Wireless-AC 8260/65 M2 (2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2

Dan zit je op 1963,- Euro of £1743.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
Zoiets?
https://www.bto.eu/bto-u-book-14cl824.html

(Samengesteld op BTO)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kijk ook even bij de Precision 7000 lijn van Dell, hier is 64GB beschikbaar. Deze bijvoorbeeld: http://www.dell.com/nl-be...workstation/xctop7510emea

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Bart_GR schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:43:
Kijk ook even bij de Precision 7000 lijn van Dell, hier is 64GB beschikbaar. Deze bijvoorbeeld: http://www.dell.com/nl-be...workstation/xctop7510emea
Waarom voor een lomp grote en zware 7000 serie gaan als de 5520 meer dan voldoet aan de wensen en eisen van TS?
----

In dit geval lijkt mij Next Business Day OnSite garantie zeer wenselijk.

Zakelijke lijnen kost je wat meer, maar bieden in een zakelijke omgeving imho meer voordelen dan een BTO 'prosumer' model.

Kijk naar;

Dell Precision 5520 / XPS 15.
Lenovo P51
HP ZBook 15 G4 / ZBook Studio G4

[ Voor 42% gewijzigd door ScytheNL op 21-12-2017 12:16 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ScytheNL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:

Zakelijke lijnen kost je wat meer, maar bieden in een zakelijke omgeving imho meer voordelen dan een BTO 'prosumer' model.

Kijk naar;

Lenovo P51
Ik zat idd aan die richting te denken.. maar BTO kende ik niet en ga ik eens kijken wat hun support offerings zijn voor de UK..

• Bart_GR
  • Niet online
ScytheNL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
[...]

Waarom voor een lomp grote en zware 7000 serie gaan als de 5520 meer dan voldoet aan de wensen en eisen van TS?
----

Kijk naar;

Lenovo P51
Eens dat de 7000 series wat lomp is, maar de 5520 is niet met meer dan 32GB te bestellen. Wellicht dat 64GB interessant is voor OP, vandaar de 7000 series :) .

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Bart_GR schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:02:
[...]

Eens dat de 7000 series wat lomp is, maar de 5520 is niet met meer dan 32GB te bestellen. Wellicht dat 64GB interessant is voor OP, vandaar de 7000 series :) .
True, maar dan is de nieuwe 7520 een betere keus :+

• Bart_GR
  • Niet online
Zeker, is ook nog goedkoper :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik zou kijken bij de Zbook lijn van HP ( Zelf jarenlang gehad ) of inderdaad zelf samenstellen bij BTO. Ik heb sinds een half jaar een BTO 15" laptop met i7, 32gb geheugen en GTX1070 als werkstation.

Bevalt erg goed.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een beetje een oude CPU( i7-6700HQ): ASUS G752VS-BA203T, anders inderdaad BTO of een Dell, Hp, lenovo, Fujitsu.... als ik het zo even heb gezien, hebben die allemaal modellen die aan de eisen voldoen. (wel wat richting de bovenkant van je budget (incl BTW))

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:59

Detmer

Professioneel prutser

begintmeta schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:12:
Een beetje een oude CPU( i7-6700HQ): ASUS G752VS-BA203T, anders inderdaad BTO of een Dell, Hp, Fujitsu.... als ik het zo even heb gezien, hebben die allemaal modellen die aan de eisen voldoen. (wel wat richting de bovenkant van je budget (incl BTW))
De Asus heeft toch wel een aardige gamerslook naar mijn idee.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Detmer schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:14:
...
Dat ook inderdaad.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 06:43
Lenovo T470P kun je ook met die specs bestellen. Ook met i7 HQ processor.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Bedankt voor de feedback :)
Mijn shortlist tot nu toe:

Dell XPS 15 £2,092.69
Dell Precision 7520 £2,805.84
Lenovo THINKPAD P51 £2,463.59
Lenovo ThinkPad T470p £2,019.59

Ik neig naar de XPS 15 vanwege de form factor.. maar nadeel is dat hij niet verder uit te bereiden is..

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Als voormalig bezitter van een Precision 5520 (sorry een andere Tweaker heeft m een paar weken geleden over genomen O-) kan ik zeggen dat de XPS lijn erg strak in zijn velletje zit. Luxe uitstraling, goede bouwkwaliteit en erg goede performance. Ik denk dat als je kiest voor de onderdelen die je wilt je ook geen last hebt dat hij niet verder uit te breiden is.

Maar, in wat voor vorm zou je 'm dan nog uit willen breiden?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ScytheNL benoemde hem al, de Lenovo Thinkpad P51 is wellicht ook een model die aansluit bij je eisen/wensen. De P51 serie heeft namelijk 4 SODIMM sloten, zie ook hier. Op papier heb je dan een configuratie die tot max 64GB kan. Overigens zal het geheugen in een webshop van de fabrikant overigens vaak aan de hoge kant zijn. Aftermarket geheugen zoals Crucial werkt in 9/10 gevallen ook prima, al zal bij eventuele garantie zaken dat een puntje van aandacht zijn.

I browse with Vivaldi

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 22:27

doc

HP Elitebook 850 G4 kan ook 32GB aan en ziet er prima uit. Binnenkort komt de 850 G5, die zal het ongetwijfeld ook aan kunnen.

Me Tarzan, U nix!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb het hier al vaker genoemd (niet die specifieke topic), HP ProBook 450 G5 ondersteunt ook 32GB RAM, quadcore i7 (alleen 8e generatie Intel Core), 1TB SSD moet je dan alleen zelf toevoegen maar hij valt dan ook ruim binnen je budget dus daar houd je ook geld voor over.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je zoveel VMs wilt draaien, lijkt me een quad core (of 7e generatie HQ of 8e generatie) ook een must. Van de genoemde zakelijke modellen zijn nog niet allemaal 8e generatie processoren uit. De HQ versie heeft een TDP van 45W, waardoor (op papier) de accuduur van een 8e generatie quad core (TDP 15W) beter uit zou moeten komen.

Let wel op dat een dunne (ultrabook) laptop (als XPS, Lenovo Carbon X of T470p) ook meer kans heeft op throttling. In diverse reviews zie je dat de maximale processor power niet (langdurig) gehaald kan worden, omdat de koeling van die dunne laptops onder de maat is. Een (letterlijk) dikkere laptop, wat voor workstations bijna altijd zo is, zal ook betere koeling hebben. Maar je loopt dat ook kans op inperking van accuduur.

Je kunt ook denken aan 'semi-mobiel-spul' als een datacenter (voor SQL Server + een rij VMs) als op: https://www.sqlpassion.at...ed-my-mobile-data-center/. Past ook in een rugtas.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Detmer schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:14:
Die G752 inderdaad wel. Ik ben zelf uiteindelijk op de Asus FX502 uit gekomen; ook een ROG laptop maar dan gewoon zwart met hier en daar een klein beetje rood. Helaas gaat die maar tot maximaal 24GB.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 11:18

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een Lenovo P51 met 32gb. Het is een solide laptop ik heb het model gepakt met 16gb en er 16gb bijgezet, de 4 sloten zijn bereikbaar met een paar schroefjes en valt gewoon onder garantie. Ik heb deze laptop genomen ook vanwege de koeling waarmee er minder throttling is, een docking station, veel poorten en een goed toetsenbord, 90wh accu en scherm. voordeel van de P51 is dat er ook een versie is met xeon cpu die wat hogere turbo snelheden heeft tov de i7. de P51 heeft 2 M2 ssd sloten plus nog een 2.5inch slot.

Voor iets meer geluid en evt throttling is de XPS15 ook een keuze, is ook wat lichter en dunner. Zakelijk heeft een bedrijf met snelle service wel de voorkeur (hp/dell/lenovo bijv). Voor demo's kan ik me voorstellen dat een game laptop het niet zo goed zou doen.

Ik raad aan om op eens op notebookcheck.net te kijken, ze doen goede reviews met onder andere accu duur, throttling en temperatuur/geluidsmetingen

[ Voor 12% gewijzigd door Nutral op 22-12-2017 09:13 ]

Pagina: 1