Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Razer PhoneRazer heeft zijn eerste Android-smartphone gepresenteerd. De Razer Phone heeft een 5,7"-lcd met een verversingssnelheid van 120Hz en adaptive refresh-techniek. Het toestel draait op stock-Android en bevat een Snapdragon 835-soc, gecombineerd met 8GB ram.

Razer zegt dat het scherm van de Razer Phone is gemaakt in samenwerking met Sharp en gebaseerd is op de igzo-techniek, maar dat het gaat om een uniek scherm dat niet voor andere fabrikanten beschikbaar is. Razer spreekt over een Ultramotion Display en onder die noemer schaart het de adaptive refresh-techniek die wordt gebruikt om de gpu en het scherm te synchroniseren.

Volgens de fabrikant werkt dat net zoals Nvidia's G-Sync voor monitoren en is de techniek ontwikkeld in samenwerking met Qualcomm. De Ultramotion-techniek komt ook de accuduur ten goede, claimt Razer. Het 5,7"-scherm heeft een 16:9-verhouding en een resolutie van 2560x1440 pixels.

Begin dit jaar kocht Razer het bedrijf Nextbit, dat was de maker van de Robin-smartphone. Het hoekige uiterlijk van de Razer Phone toont overeenkomsten met de Robin. De telefoon van Razer heeft een behuizing van aluminium, weegt 197 gram en heeft afmetingen van 158x78x8mm. De vingerafdrukscanner zit in de aan/uit-knop aan de zijkant van het toestel.

Aan de achterkant zitten twee twaalfmegapixelcamera's. Eén is een opstelling met een gewone camera en de andere is een exemplaar met telelens. Volgens Razer is 'seamless zoom' mogelijk, omdat bij het fotograferen altijd beide camera's worden gebruikt. De camera krijgt later functies als 120fps-opname, slowmotion en een portretmodus. Bij de release zijn die functies nog niet beschikbaar.

Razer claimt dat zijn smartphone goede audiokwaliteit levert en luider is dan andere telefoons. Aan de voorkant zitten stereospeakers die een Dolby Atmos-logo dragen en een THX-certificaat hebben. Razer nam audiobedrijf THX zelf over eind vorig jaar. Ook belooft Razer goede kwaliteit via een koptelefoon; het bedrijf levert daarvoor een usb-c-adapter mee met ingebouwde dac, de telefoon heeft geen 3,5mm-aansluiting.

In de behuizing zit een 4000mAh-accu. Volgens de fabrikant is dat goed voor 12,5 uur videokijken of 7 uur Hearthstone spelen. De accu ondersteunt snelladen met Qualcomms Quick Charge 4+. Daarmee kan de accu in een uur tot 85 procent geladen worden. Het toestel draait op een Snapdragon 835-soc, net als de meeste andere toptoestellen met Android. Volgens Razer is de koeling van de Razer Phone echter beter geregeld en dat moet de prestaties ten goede komen. Het toestel heeft 8GB ram en 64GB flashopslag, dat kan worden uitgebreid met een micro-sd-kaartje.

Razer zegt dat de telefoon op stock-Android draait en levert het toestel met de Nova Launcher Prime Razer Edition. Op het toestel staat Android 7.1.1, in het eerste kwartaal van 2018 belooft Razer een update naar Android Oreo. De Razer Phone komt niet naar de Benelux, maar Razer gaat de telefoon wel in het VK, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken en Zweden verkopen. De adviesprijs is 750 euro en vanaf 17 november is de Razer Phone te koop.

Toestel
Razer Phone
Besturingssysteem

Android 7.1.1 Nougat
Scherm

5,7" IGZO 2560x1440 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
8GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
4000mAh
Frontcam
8.0 megapixel
Camera

Dubbele 12.0 megapixel
Afmetingen

158.5 x 77.7 x 8.0mm
Gewicht

197 gram
Connectiviteit

WiFi a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.0
GPS / Glonass

Overig

Vingerafdrukscanner
USB C met QuickCharge 3.0
120Hz Ultramotion scherm

Adviesprijs

€ 749,-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online
Het is wel een héél bizarre unit, beetje one of a kind en dat is wel erg tof wat mij betreft;
Razer Phone

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:32
Ik ben vooral benieuwd naar de ervaring met het 120hz scherm.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vraag me nog steeds af of dat voledig zo is, of dat ik het als een Placebo-effect ervaar, maar die smoothness van dat scherm, is gewoonweg een hele prima ervaring. Scrollen en swipen is echt gewoon heel smooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabletmen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 21:52
Hoe hebben jullie de RazerPhone naar Nederland laten komen Colin?

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem besteld bij Amazon in duitsland. met een beetje geluk komt hij vrijdag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mooi hoor, ben je lekker exclusief in Androidland, alvast veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Misschien een gebruikers review?
Van welk toestel kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
ik heb het toestel nu ongeveer 2 week. heb hem via de razer website besteld en bij een collega net over de grens laten bezorgen. en moet zeggen ik vind het echt een fijn toestel. ik merk dat de batterij langer mee gaat dan mijn oude OP5 en inderdaad het 120Hz display voelt zeer smooth aan. verder vind ik ondanks dat het "snel laden" zou moeten hebben dat het niet zo snel is als het "Dash Chargen" van One Plus. iets wat ik in het begin jammer vond maar naar mate de tijd stoor ik me er niet meer aan aangezien de batterij een stuk groter is. verder was het in het begin zo dat mijn telefoon uitermate warm werd van bepaalde simpele spelletjes. maar na het optimaliseren van die app in de game booster die in het algemene instellingen menu staat is dit niet meer het geval. wel iets om bij na te denken mocht je nou veel willen "Gamen" op dit toestel.
ik moet verder ook zeggen dat de speakers echt fenomenaal zijn en dat iedereen die mij vraagt wat voor telefoon ik heb en ze de demo laat luisteren van dolby atmos dat die echt flabbergasted zijn dat zulks geluid in een telefoon kan zitten.
zelf heb ik er op het moment nog geen hoesje om heen, dit is eigenlijk een pre. de achterkant heeft een mat finish en voor mijn gevoel ( kan aan mij liggen dus :P ) is dit heel kras gevoelig en dus ben ik uit mezelf een stuk voorzichtiger met de telefoon, dit kan uiteraard ook als prettig ervaart worden. ik bedoel wie wil er nou graag slecht omgaan met zo'n telefoon als dit.

mochten er nog vragen zijn over het gebruik of de telefoon zelf, schroom niet en vraag gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
In de reviews wordt steeds gesproken over een tegenvallende camera. Hoe verhoudt deze zich, naar jouw mening, met die uit de OP5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
de camera van de OP5 is op dit moment beter. dat wil niet zeggen dat het daarmee gedaan is. qua hardware heeft de razer phone een goeie camera en ze zijn aan de hand van software updates hun camera aan het optimaliseren en verbeteren. nu is het niet dat de telefoon slechte foto's maakt maar je ziet wel het verschil naar mijn idee. ik zou eventueel later op de middag foto's kunnen maken met beide toestellen en hier plaatsen zodat ze vergeleken kunnen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Voor levertijden kunnen we hier hier babbelen; [Razer Phone] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanSchell
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik ben sinds afgelopen weekend in bezit van de Razer Phone ( via BelSimpel ) bij het installeren viel mij op dat de telefoon al halverwege een setup leek te zijn. is dit normaal? er stonden een aantal downloads in de wacht op wifi te wachten. ook dacht ik dat er aantal games pre-installed zouden zijn, die kan ik niet vinden. hebben anderen dezelfde ervaring?

verder tot nu toe erg positief over de telefoon. launcher voelt soepel aan op 120hz, Game Booster laat nog wel wat steekjes vallen. games crashen soms als ze een custom profiel hebben. Ik kom van een iPhone 6 plus, de performance is iets beter op de launcher, game performance is matig, maar ik speel eigenlijk alleen Hearthstone, en dat is op android volgens mij gewoon een drama vergeken met iOS.

de out of de box camera ervaring was slecht te noemen. de eerste OTA update voor de camera maakte het iets beter, maar voorlopig doe ik het met de de geporte pixel camera app. enkele seconden wachten op shutter is niet echt acceptabel, om het maar niet te hebben over de super trage HDR mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

DylanSchell schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:28:
Ik ben sinds afgelopen weekend in bezit van de Razer Phone ( via BelSimpel ) bij het installeren viel mij op dat de telefoon al halverwege een setup leek te zijn. is dit normaal? er stonden een aantal downloads in de wacht op wifi te wachten.
Ja

Waarom is heartstone een drama op android en is het nu goed of slecht, een telefoon met die specs zou elk spel goed moeten kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanSchell
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
performance van de telefoon is volgens mij niet de issue, volgens mij is de animatie snelheid van hearthstone op android veel lager dan op ios. als mijn razer een fps van 34 aangeeft, maar de animaties er uit zien alsof het 10fps is.

edit:

hmm, heb inmiddels geleerd dat je de targetframerate van hearthstone kunt aanpassen in options.txt.

alle sluggishness is weg met

targetframerate=120
vsync=0

:)

[ Voor 28% gewijzigd door DylanSchell op 10-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
it0 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:20:
Waarom is heartstone een drama op android en is het nu goed of slecht,
een telefoon met die specs zou elk spel goed moeten kunnen draaien.
Er is ook een lijst met geoptimaliseerde games voor de Razer Phone, weet niet of HS daarbij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dit toestel serieus te overwegen... Deze of een S8+... Hoe is de kwaliteit in het algemeen van dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bouwkwaliteit, scherm, robuustheid, geluid, hardware-wise zit het gewoon wel echt snor. Er moet natuurlijk nog afgewacht worden hoe Razer het doet qua software-ondersteuning en de dubbele camera is leuk, maar kan niet de prestaties van andere vlaggenschepen / concurrenten qua prijs evenaren. Uiteraard kun je nog steeds goede foto's maken met de Razer, voor social media, om te delen of om eens groot op een PC te bekijken.

Als je er echt trouwreportages mee wilt schieten of er behang van wilt laten drukken, dan is dat een no-go :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:57:
Bouwkwaliteit, scherm, robuustheid, geluid, hardware-wise zit het gewoon wel echt snor. Er moet natuurlijk nog afgewacht worden hoe Razer het doet qua software-ondersteuning en de dubbele camera is leuk, maar kan niet de prestaties van andere vlaggenschepen / concurrenten qua prijs evenaren. Uiteraard kun je nog steeds goede foto's maken met de Razer, voor social media, om te delen om eens groot op een PC te bekijken.

Als je er echt trouwreportages mee wilt schieten of er behang van wilt laten drukken, dan is dat een no-go :)
Ik zoek eigenlijk een leuke opvolger voor mijn s6. Nu kan ik WEER een samsung nemen maar ik wil gewoon wat anders.

De 8gb RAM vind ik wel lekker en het feit dat het niet een 13ineendozijn toestel is.

Eigenlijk wilde ik een bezel less telefoon en het enige wat me tegenhoud is dat dit apparaat geen daydream vr ondersteund.

De s8 ondersteund zowel oculus als daydream.

Maar ik vind het om de 1 of andere reden gewoon een vet toestel en je ziet ze niet zo vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt Oreo overigens naar dit toestel? Zag net dat ook HDR ondersteuning vanuit netflix komt en dat is wel een USP'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te twijfelen over dit toestel.

Redenen om voor de Razer te gaan:

- Dolby Atmos
- Stereo Front fire speakers
- Geen glazen behuizing
- Vanilla Android
- Geen 13-in-1 dozijn toestel
- 8Gb RAM (overkill maar toch)

Redenen om voor de S8+ te gaan:

- 3,5mm jack
- Daydream en Oculus
- Track record van Samsung mbt bouwkwaliteit
- Groter scherm

Wie trekt me over de streep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warzon3
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-08 14:17
Nu net een weekje deze telefoon in gebruik en ik moet zeggen van een S6 afkomende vind ik dit een geweldige telefoon.

Ik heb echter 1 nadeel gevonden en dat is de NFC chip. Gebruikte sinds kort op mijn S6 de Rabo wallet app en dit werkte fantastisch op iedere betaalterminal. Mijn Razer wil echter niet werken heb het nu al enkele keren geprobeerd maar de betaalterminal geeft niet eens aan dat er iets gebeurt. NFC staat aan en werkt.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Het is geen dealbreaker maar vond het ideaal om met mijn telefoon te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

* Yorinn neemt een aanloopje en schopt het topic toch maar.

Na meer dan een jaar zonder updates, komt vanaf vandaag toch de nieuwe Android Pie (incl. 07-2019 Security Patch) binnen op de RP1. https://old.reddit.com/r/..._90_now_live_for_the_rp1/

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/z7ke6dcvxch31.png?width=432&auto=webp&s=04eb576df0116c1fe1cf61bb193ad023abe44131

Hier, helaas, nog niets. Maar dat zal nog wel komen, gezien ik een 'Three'-branded telefoon heb.

Edit: Update staat op pauze, gezien er een bug in zit;
Hey everyone

The update has been paused due to the Game Booster bug.

I'll let you know when the rollout continues again.

Source: https://old.reddit.com/r/...live_for_the_rp1/exeder9/

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 19-08-2019 16:22 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Razer Phone] Levertijd & Prijzen