Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hedendaagse game PC 1300,-

Pagina: 1
Acties:

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

Topicstarter
Hoi allen,

Het is even geleden dat ik mij sowieso op tweakers heb begeven. Vandaar ook een technische achterstand van +/- 10jr. Mijn oude pc (ook zelf in elkaar gezet en zijn geld dubbel en dwars waard geweest) draait na een jaar of 15 nog steeds soepeltjes XP, maar daar zit ook gelijk de bottleneck van dit tijdperk. M.a.w. ik heb een nieuw systeem nodig.
Nu probeer ik mij aardig in te lezen, maar vroeger was het gewoon simpel. Hoe meer mhg, des te beter. Tegenwoordig lees ik over multiple-cores, ssd (evt over pci zelfs) en nog meer zut. De ene 3D kaart is voor gamen, de ander voor video-editing en weet ik veel wat al niet meer.
Ik heb mijn best gedaan voor een systeem en wil enigszins feedback of het matcht en of er

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair tekstverwerking 8)7 Af en toe photoshop en h.264 converteren, gamen (FPS, race games) maar hoeft niet in full-settings 4k resolutie; als het de hedendaagse games maar lekker soepel draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumbedrag ansich, maar gok rond de €1300.-. Wil een PC die nog even mee kan gaan, maar helemaal high-end vind ik teveel. Dus beetje bang-for-bucks idee.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis. Evt. monitor, tijdelijk. HDDs die ik nu heb mogen aansluitbaar zijn (SATA-I, en IDE), maar evt. ook via een convertor. Zodat ik deze af en toe kan raadplegen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige computer heeft 7HDDs, dit wil ik er minder laten zijn. Denkt in de toekomst 1ssd en 3 normale voor opslag/back-up. Zit niet aan een RAID configuratie te denken.
Denk daarom dat een aantal SATA connectors wel een goed idee is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor andere merken. Zolang het betrouwbaar is.Wil ook best wat meer betalen als de kwaliteit dan ook toeneemt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau, maar hoeft ook niet het laagste van het laagste te zijn. Koeler van €60,- ipv €20,- vind ik overdreven voor een winst van 2dB.
Liefst een laag energieverbruik. Corsair voeding 550W en Samsung ssd lijken mij energiezuiniger dan hun equivalenten Seasonic en Crucial. Mocht iemand een goede reden hebben om voor het equivalent te kiezen, dan hoor ik het graag!

Ga je overklokken?
Gedaan in het verleden, tot het niet meer stabiel was. Wil het wel voor de grap kunnen doen, maar zullen niet de standaard instellingen worden.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een build die bij elkaar past, en niet dat het ene component een bottleneck is voor het andere.
Mij rest vooral ook de vraag, is het investeren in een 960 EVO verstandig voor waarvoor ik het gebruik. Denk zelf namelijk van niet, gezien ik weinig grote verwerkingen doe ik op mijn pc, en het voor gamen weinig scheelt. Zien jullie er liever een ander mobo in omdat het meer mogelijkheden heeft, of zit het zo wel prima.
Ook de grafische kaart. Ik heb nu voor de EVGA gekozen, maar zou ik beter uitzijn met de MSI of ASUS. Prijzen schelen niet zoveel, maar geluidsniveau bij de EVGA lijkt lager, evenals de temperaturen van de kaart.
Tevens vraag ik mij af of het bewuste mobo ook de 3000mhz van corsair aankan. Past dit moederbord ook bij de wensen. Lijkt mij futureproof te zijn met een m.2 aansluiting en PCI16x ...

Ben er echt te lang uit geweest :') Goed, hier het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1MSI Z370-A PRO€ 114,90€ 114,90
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G€ 476,-€ 476,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 109,90€ 109,90
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Corsair RM550x Zwart€ 88,50€ 88,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.345,80

[ Voor 38% gewijzigd door sjobber op 27-12-2017 22:26 ]

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:09
Welke resolutie is je monitor? Als je 1080p monitor neemt zou ik lekker gaan voor een 1060 en deze later upgraden met het geld dat je nu in je zak steekt, aangezien GPUs niet heel lang meer meegaan.
Aangezien je voor de lange term gaat zat ik aan AMD te denken (gaan langer meer vanwege grotere frame buffer), maar deze kaarten zijn veelste duur momenteel.
Momenteel zijn alleen de z370 chipsets beschikbaar voor de 8xxx generatie, deze moederborden doen het goed met overclocken. Is het misschien een idee om voor de 8600K te gaan aangezien deze toch een leuke overclock kan draaien en dit uiteindelijk zorgt dat je processor ook langer mee kunt, zoals je nu ziet bij de 2xxx 3xxx en 4xxxx generatie kunnen die nog prima mee en daarbij is een overclock toch ook welkom.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Horatius schreef op donderdag 21 december 2017 @ 05:41:
Welke resolutie is je monitor? Als je 1080p monitor neemt zou ik lekker gaan voor een 1060 en deze later upgraden met het geld dat je nu in je zak steekt, aangezien GPUs niet heel lang meer meegaan.
Aangezien je voor de lange term gaat zat ik aan AMD te denken (gaan langer meer vanwege grotere frame buffer), maar deze kaarten zijn veelste duur momenteel.
Momenteel zijn alleen de z370 chipsets beschikbaar voor de 8xxx generatie, deze moederborden doen het goed met overclocken. Is het misschien een idee om voor de 8600K te gaan aangezien deze toch een leuke overclock kan draaien en dit uiteindelijk zorgt dat je processor ook langer mee kunt, zoals je nu ziet bij de 2xxx 3xxx en 4xxxx generatie kunnen die nog prima mee en daarbij is een overclock toch ook welkom.
Niet met je eens. Gewoon voor de 1070 gaan. De genoemde i5 is snel genoeg en zal geen bottleneck vormen.

• sjobber

sjobber

Topicstarter
De huidige monitor is bagger, ook dik 13 jr oud. Wil wel een nieuwe maar daar heb ik mij nog niet op gestort.
Wil wel dat deze scherm en vlot beeld geeft zonder al teveel ghosting. Maar weet niet of dit hedendaags nog veel voor komt :')
Zit er uberhaupt een Groot prijs verschil tussen een 1080p monitor of 4k?

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ziet er uit als een mooi lijstje, met een i5-8400 zou je nog kunnen besparen met een pricewatch: Gigabyte Z370P D3
en als je wilt gaan overclocken met een i5-8600k dan zou ik voor de Asrock bord gaan, deze zouden een betere stroomvoorziening hebben (kwalitatief betere componenten).

Edit:
De videokaart keuze zal een beetje samen moeten gaan hangen met de keuze voor je scherm, online zijn er tal van vergelijkingssites te vinden die laten met welke kaart je het beste game a of b kan spelen op resolutie x of y. Naast dat, zover ik het mij herinner kan je beter een 1070 ti halen als een 1070 gezien de betere prijs/kwaliteit- verhouding en de Ti kost 2 tientjes meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Juok op 21-12-2017 11:17 ]

• sjobber

sjobber

Topicstarter
Mooi, ga ik even zoeken wat een 8600 met asrock kost (en doet aan prestaties). Maakt het mij blij met de prestaties, of is de duurdere aanschaf het niet waard.

Haal ik ook ff opnieuw de 1070ti erbij :P

Tot op heden al dank voor de feedback mensen!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Als je voor de Define S met window gaat, waarom kies je dan niet de pricewatch: Fractal Design Define C TG of pricewatch: Fractal Design Meshify C
Compactere kasten met een mooier glas.
Daarnaast, voeding naar pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold omdat de kwaliteit er niet voor onder doet en de voeding wel goedkoper is.
Zelfde voor de SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Simpele aftermarket cooler zoals pricewatch: be quiet! Pure Rock is ook fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door untflanked op 21-12-2017 13:11 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
En een 1440P scherm is een goede keuze.

• huurkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04-2020
Ik weet niet of je dit iets vind

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8350K Boxed€ 174,90€ 174,90
1Gigabyte Z370P D3€ 90,-€ 90,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 594,-€ 594,-
1Fractal Design Define S - Window€ 81,90€ 81,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.360,75

Maar dit is zonder monitor, maar als het moet dan kan je 4k foto editing doen.
Substance painter 2 4k, waarschijnlijk niet 4k gaming maar dat was je tog niet van plan.

[ Voor 83% gewijzigd door huurkiller op 21-12-2017 15:12 ]

• sjobber

sjobber

Topicstarter
untflanked schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:10:
Als je voor de Define S met window gaat, waarom kies je dan niet de pricewatch: Fractal Design Define C TG of pricewatch: Fractal Design Meshify C
Compactere kasten met een mooier glas.
Daarnaast, voeding naar pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold omdat de kwaliteit er niet voor onder doet en de voeding wel goedkoper is.
Zelfde voor de SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Simpele aftermarket cooler zoals pricewatch: be quiet! Pure Rock is ook fijn.
Ik kreeg het gevoel dat de Seasonic meer wattage vroeg. Zowel in gebruik als in uit stand. Is misschien erg weinig, maar betekend dat deze niet helemaal uit is.
Voor SSD: wat is nou exact het verschil tussen de crucial en samsung. Want in de specs komt vooral de Samsung wat beter uit de veren. AL krijg je bij de crucial wel meer opslag voor een tientje minder.

De behuizing vind ik lastig. Bij die ik had geselecteerd had je een mooi mount systeem voor de 3.25" en ssd. Vroeg me er alleen wel af of deze plaatsing goed was voor de warmte afvoer van de HDDs. Heb ze weleens oververhit gekregen ...
Zoals ze in de Meshify C zitten, lijkt het me juist weer nadeliger voor de airflow door de hele kast heen ... ? Of is dat meer mijn idee ervan?
Hmmz, weinig extra euro's voor een 1070 ti. Zet hem even op de kladblok om me er verder in te verdiepen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjobber op 21-12-2017 15:30 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
sjobber schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:28:
[...]

Ik kreeg het gevoel dat de Seasonic meer wattage vroeg. Zowel in gebruik als in uit stand. Is misschien erg weinig, maar betekend dat deze niet helemaal uit is.
Voor SSD: wat is nou exact het verschil tussen de crucial en samsung. Want in de specs komt vooral de Samsung wat beter uit de veren. AL krijg je bij de crucial wel meer opslag voor een tientje minder.

De behuizing vind ik lastig. Bij die ik had geselecteerd had je een mooi mount systeem voor de 3.25" en ssd. Vroeg me er alleen wel af of deze plaatsing goed was voor de warmte afvoer van de HDDs. Heb ze weleens oververhit gekregen ...
Zoals ze in de Meshify C zitten, lijkt het me juist weer nadeliger voor de airflow door de hele kast heen ... ? Of is dat meer mijn idee ervan?

[...]

Hmmz, weinig extra euro's voor een 1070 ti. Zet hem even op de kladblok om me er verder in te verdiepen.
Ik heb de Seasonic op basis van €10 en de review van Johnny Guru gekozen: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=529
Reviewed tientallen voedingen en daarom rate ik die net iets hoger dan de Hardware.info review.
Samsung is synthetisch misschien iets sneller, maar in de praktijk merk je er niets van.
Ik durf niets te zeggen over de temps van HDD's, tegenwoordig lijkt me dat geen probleem meer maar anders zou ik kijken voor de nieuwe Design Define R6, die is echt degelijk, of een Define Design R5 waar de HDD's door fans gekoeld worden. Heb zelf een Design Define S, standaard en momenteel is mijn HDD 32C terwijl ik al 6 uur aan het minen ben en mijn kast zelf dus goed op temperatuur is. Lijkt me dus geen probleem meer.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• sjobber

sjobber

Topicstarter
Oke, ik heb het wat aangepast. Even mijn ideeen bij het lijstje:

MSI Z370-A-pro: Heeft maar 1x m.2 en geen hdmi. Wel voldoende Sata aansluitingen daar ik er 5 denk te gaan gebruiken. Wanneer hdmi toegankelijker wordt zijn we weer wat jaren verder. Ook de m.2 is nu even niet van waarde daar de ssd nu nog vlot genoeg zal zijn.
I5-8400: Lijkt goedkoop op 190,- maar is nu nog leverbaar vanaf 220,-. Dus ik zit te denken aan een 8350 verdie. Wacht nog ff de reactie af van de winkels ivm levertijd.
MSI 1070 Ti Armor: Toch weinig geld meer voor een 1070ti. Vraag me enkel af of de armor enigszins stil blijft en weinig hitte veroorzaakt.
Fractal R5: toch maar deze ivm ruimte en mogelijkheid voor HDDs die door fans gekoeld kunnen worden.
Corsair RM550x: Veel over gelezen icm seasonic. In mijn ogen toch efficienter dan de seasonic. Zullen beiden prima zijn. Leek me dat de corsair wat logischere aansluitingen heeft.
Samsung 850EVO: Betere waardendancrucial, minder powerconsumptie.

Komende daagen eens kijken of we alles kunne bestellen. Nog ideëen?

Pagina: 1