Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 14:54
Mijn vraag
Mijn iPhone 6s vertoonde al een tijdje een ongeloofelijke battery drain (ong. 1% per minuut in mindering). Sinds een paar dagen overgegaan op het vernieuwen van de batterij. Helaas zonder resultaat, want de battery drain blijft aanhouden. Na ongeveer 2 uur is mijn iPhone helemaal leeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een iPhone 6s, die zelfs een factory reset gehad heeft. Helemaal clean dus, en draait op de laatste iOS versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eerst een factory reset gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen. Toen heb ik besloten om de batterij te vervangen. Bij batterij apps zoals Battery Doctor geeft ie netjes aan dat de batterij de volledige capaciteit heeft (= dus tiptop in orde is), maar toch blijf ik last van de battery drain hebben.
Hij wordt trouwens niet bijzonder warm ofzo, dus het is niet dat ie constant onder load is o.i.d.

Wie o wie weet hier een oplossing voor? Mijn dank is groot! :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar heb je de batterij laten vervangen?
Welk merk is er ingegaan?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Juup schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:55:
Waar heb je de batterij laten vervangen?
Welk merk is er ingegaan?
Bij een reparatiecentrum (niet officieel bij Apple dus). Die hebben er een nieuwe batterij in gezet. Men claimed met originele onderdelen te werken, maar als 'leek' kan ik dat dus niet met 100% zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
Misschien zou je dit artiekel even moeten lezen
nieuws: Apple bevestigt dat update iPhones trager maakt als accu veroudert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Ik begrijp even niet wat ik hieruit kan concluderen? Het gaat erom dat de accu ongelooflijk snel leeg gaat. De iPhone 6s zelf is nog altijd bijzonder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

IPSW restore en je toestel later nacht over aan de lader laten. Het liefst geen reservekopie, ik denk dat daar wat inzit mbt updaten iOS10-11. Dan kun je je Apps instellen en kijken hoe de batterij dan houdt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:42
Volledige factory reset zonder het terugzetten van enige backups?

Je kan ook altijd even met Apple in de support chat kruipen, vragen of ze kunnen checken hoe het met je batterij staat. Remote diagnostics. Beetje freaky, maar best nuttig :)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zolang geen informatie geeft over de apps die je gebruikt en instellingen wordt dit onwijs moeilijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

carks schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:03:
[...]

Ik begrijp even niet wat ik hieruit kan concluderen?
helemaal niks, dat artikel is op geen enkele manier relevant.

Wat je moet doen is even de software restoren met iTunes. Als 't dan nog gebeurt kon er wel 's wat met de hardware mis zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 20:52
Zoals al aangedragen instellen als nieuwe iPhone (clean install) en dan een eventuele backup terugplaatsen

• carks
Ik zal vanmiddag de iPhone eens van een complete clean install voorzien!

• carks
Berlinetta schreef op donderdag 21 december 2017 @ 03:07:
Zolang geen informatie geeft over de apps die je gebruikt en instellingen wordt dit onwijs moeilijk.
Op de iPhone zit nog geen enkele app geinstalleerd buiten de standaard Apple apps. Een simkaart is er nog niet eens in geplaatst. Zelfs met vliegtuigmodus aan gaat de batterij zo snel leeg.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-05 17:20
En zet ook even alle verbruikers uit om te testen, dus locatievoorzieningen, verminder beweging enz..en dat even een dag aanzien!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:45

fynrd1

Fooled by Randomness

Een chip die je laadstroom reguleert is waarschijnlijk kapot. Ben even de naam kwijt hoe die precies heet, maar dan krijg je dus dit probleem. Meestal komt dit door het gebruik van goedkope laders of een willekeurige usb-poort.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

carks schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:14:
[...]

Op de iPhone zit nog geen enkele app geinstalleerd buiten de standaard Apple apps. Een simkaart is er nog niet eens in geplaatst. Zelfs met vliegtuigmodus aan gaat de batterij zo snel leeg.
En org. dan wel MFI laadsysteem gebruikt ?
Dan zou ik ff contact opnemen met Apple
zei kunnen je toestel uitlezen op fouten.
Het kan ook zijn dat er geen nieuwe batterij is geplaatst en vaak maken (lokale) reparatie centers meer kapot dan je lief is. Kan ook zijn dat je lightning/dock connector smerig is. maar dat is speculatie dat kun je zelf zien.

Edit: viel je 6S niet in het accu vervangingsprogramma ?
Wat gaf je life App aan op de org batterij ?

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 21-12-2017 10:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1