ìk heb iets in mijn aux in ((laptop)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Mijn vraag
ik heb een laptop acer travelmate b. ik heb van de week iets in mijn aux in (oordop ingang) zitten. het is een klein stukje rubber en ik krijg het er niet uit. en daardoor kan ik geen oordopjes aan sluiten
hebben jullie trucjes of manieren hoe ik het stukje rubber erruit kan krijgen. het is echt heel klein en zit vast.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb geprobeerd met een stofzuiger en een pincet geprobeerd om het erruit te krijgen. maar het lukt me nog steeds niet! :(
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Probeer voorzichtig een veiligheidsspeld? Of zo'n naaldje dat je gebruikt om je simkaart klepje in je telefoon open te doen.

Er zijn op het www zat manieren te vinden om dit aan te vliegen hoor :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een schroefje erin draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
maakt dat de poort niet kapot met schroef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jengo2003 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:45:
Dat zou ik ook niet zomaar doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Een schroef lijkt me erg rigoreus.

Je kunt een scherpe pincet gebruiken. Of kijken of je het eruit kun pulken met een schuin afgeknipt wattenstaafje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of eventueel een haaknaald.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
Dit gaat volgens mij over een minijack, geen 6.3mm ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
mss kan eens spuiten met perslucht helpen. Zo'n busje wordt meestal verkocht met een dun buisje zodat je het max debiet lucht in de opening kan spuiten.

Succes!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Misschien een naald erin prikken en dan trekken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 09:51
Laptop openen, jack lokaliseren. Vaak is het niet een geheel gesloten systeem.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
jengo2003 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:45:
Dan is je schroef te dik, ik doelde op iets van een mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Nietje ombuigen en daar voorzichtig mee proberen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MerijnB schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:33:
[...]

Dit gaat volgens mij over een minijack, geen 6.3mm ;)
Er zijn ook haaknaalden van 2mm ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
McKaamos schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:21:
[...]

Er zijn ook haaknaalden van 2mm ;)
offtopic:
En nóg kleiner zie ik, wist niet dat ze er zo klein zijn; het nut (behalve rotzooi uit een minijack halen) ontgaat me, of je moet iemand zijn met heel veel tijd, heel veel geduld en die van hele kleine haakwerkjes houdt.

Goede tip, ik ga hem onthouden!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Tandenstoker of lucifer met een druppeltje secondelijm eraan. Gebruik op eigen risico, als je de tandenstoker vastlijmt aan de jack ipv aan het troepje ben je verder van huis (obviously).

Verwijderd

Stofzuiger erop? Even de stofzuigermond afplakken voor wat extra kracht.

En anders misschien kap eraf schroeven en vanuit binnen kijken of je in de connector kan komen en het naar buiten kunt duwen?

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
wieland99 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:49:
mss kan eens spuiten met perslucht helpen. Zo'n busje wordt meestal verkocht met een dun buisje zodat je het max debiet lucht in de opening kan spuiten.

Succes!!
Dat lijkt me niet het beste idee i.v.m. de condens die vocht gaat vormen in de connector.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
MerijnB schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:36:
[...]

offtopic:
En nóg kleiner zie ik, wist niet dat ze er zo klein zijn; het nut (behalve rotzooi uit een minijack halen) ontgaat me, of je moet iemand zijn met heel veel tijd, heel veel geduld en die van hele kleine haakwerkjes houdt.

Goede tip, ik ga hem onthouden!
offtopic:
Je hebt ze inderdaad zo klein. Kleinere naald is iig kleiner haakwerkje. Mijn vrouw haakt (heeft overigens die haaknaalden niet). Verder is er weinig echt nut om zo'n kleine naald te hebben. Maar die werkjes zijn ook wel echt uber klein en schattig. :+

Mijn keuze zou ook gaan richting een naald erin prikken en dan schuin eruit trekken. Dat of worstcase een dun stukje met een heel klein beetje secondelijm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Notebook openschroeven. De jacks zijn soms nog wel een stuk open aan de achterkant/zijkant. Dan kun je de rotzooi er mogelijk wat makkelijker uitduwen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Als een speld/naald niet werkt én je hebt zowel een stabiele hand als ballen van staal, doe dan een druppel secondelijm op de naald en plak deze vast aan je rubber vervuiling. Na een paar minuten is de lijm droog en trek je het er zo uit.

Stofzuiger zal niet zomaar werken. Om de vervuiling weg te krijgen heb je air flow nodig door de connector. Je kan wel proberen aan de voorkant de lucht eruit te zuigen, maar zolang er aan de achterkant geen opening zit in de connector kan daar geen lucht naar binnen en zul je dus niet de vervuiling uit de connector kunnen zuigen omdat er geen airflow mogelijk is door de connector

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Theo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:23:
Als een speld/naald niet werkt én je hebt zowel een stabiele hand als ballen van staal, doe dan een druppel secondelijm op de naald en plak deze vast aan je rubber vervuiling. Na een paar minuten is de lijm droog en trek je het er zo uit.

Stofzuiger zal niet zomaar werken. Om de vervuiling weg te krijgen heb je air flow nodig door de connector. Je kan wel proberen aan de voorkant de lucht eruit te zuigen, maar zolang er aan de achterkant geen opening zit in de connector kan daar geen lucht naar binnen en zul je dus niet de vervuiling uit de connector kunnen zuigen omdat er geen airflow mogelijk is door de connector
Connectors zijn meestal wel een stukje open aan de achterkant.

Ik zou eerder de naald warm maken en met een tang vasthouden en hem zo in het rubber duwen. Als hij afgekoeld is trek je het stukje plastic zo mee.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Klein bolletje dubbelzijdige tape aan een lucifer doen, deze erin duwen tegen de vervuiling aan, en er weer uithalen samen met de vervuiling.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een lucifer smaller dan 3,5 mm heb ik nog nooit gezien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
speld of naald, puntje ombuigen zodat je een haakje maakt, puntje iets schuinbuigen. Haakje in het rubbertje steken en klein beetje draaien. Haakpuntje grijpt zich vast in het rubber en trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
WD40

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:05
Pak gewoon een 2mm boortje en draai dat er met de hand in, dan kun je het er zo uit trekken....

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dingen die ik vaak heb gebruikt zijn borstels met haren die lang genoeg zijn, of plastic/houten tandenstokers. Je sloopt je ingang er niet mee en ik ben er altijd mee geslaagd. Beetje geduld en gefriemel en dan komt het vast goed!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Met een iPad een keer een afgebroken koptelefoon plugje verwijderd met een ballpoint, hele pen uit elkaar, dan met het plastic inktreservoir...

Bij jou misschien andersom, niet met het plastic maar met de schrijfpunt?

• Ossom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 17:59
een 1 mm of 2 mm boortje er MET DE HAND in draaien, heb je meer grip dan pulken met een speld of naald.

Anders er mee terug naar de winkel? mogen die hem open schroeven.

• Edd1994
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 16:27
Weet niet of het al geopperd is, maar ik had laatst iets dergelijks met een zachte tandenstoker opgelost :)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
mcDavid schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:55:
Tandenstoker of lucifer met een druppeltje secondelijm eraan. Gebruik op eigen risico, als je de tandenstoker vastlijmt aan de jack ipv aan het troepje ben je verder van huis (obviously).
Nonononoooo niet doen.
Been there done that :+ .
Probeer eerst een schroef met een spitse zelftap kop(klein houtschroef)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
ik heb dit ook ooit gehad met een iphone. Toen opgelost door het puntje van de jack van een oude koptelefoon eraf te trekken met een tang, en die dan in de poort te steken. Stuk wat vast zit in poort komt dan hopelijk mee bij het (langzaam!) eruit halen van de plug. Bij mij ging het alleen om het 'puntje' van de plug, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.spywaredrguide.com/VirtualDr/images/speaker_tip_broken_off_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga even langs je lokale dierenarts en vraag om een kleine injectiespuit met holle naald.
Holle naald is scherp, steek je wszo in het rubber. Vervolgens met de spuit beetje vacuüm zuigen en er uit trekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

CH4OS schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:04:
Een lucifer smaller dan 3,5 mm heb ik nog nooit gezien. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1B6gsNPmunx6M9Vs7W1D2LD/medium.jpg

Gewone säkerhets tändstickor uit Uddevalla :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jengo2003
Bedankt voor de vele reacties. heb een half uur lopen klooien met een naald en het is gelukt. ik had daarvoor mijn laptop ook open gemaakt en gekeken of de aux in open is van de binnen kant. maar dat was niet zo, het is me gelukt meet een naald!
Pagina: 1