Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Adreline drivers - fansnelheid niet consistent

Pagina: 1
Acties:

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
https://community.amd.com/thread/202823

Tientallen threads op het net gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik draai een 4 tal RX580 met de intentie dit uit te breiden naar 6 grafische kaarten. Echter de fanspeed die ik instel bij radeon settings blijft niet consistent. M.a.w zodra die een bepaalde temperatuur behaald vallen ze beide weer uit en ineens uit het niets schieten ze weer aan. Hierdoor lopen de temperaturen best hoog op en das niet de bedoeling. Ook de cores kunnen zo nu en dan throttlen en dat wil ik niet.

Met MSI afterburner kan ik ze wel 'forceren' om een vaste snelheid aan te houden. Dit werkt. Welnu waarom gebruik ik afterburner liever niet? Ik heb een bepaald profiel ingesteld in Radeon settings en dat 'overkruist' elkaar zodra ik Afterburner opstart en settings toepas. De boel loopt dan vast omdat Radeon settings een bepaald profiel forceert en Afterburner dit doodleuk weer op 'default' zet. Die hele GUI staat me ook niet aan ... terzijde.

Ik zit dus nu met een issue waar 4 kaarten eerst enorm op lopen te warmen en dan pas inslaan met fan control. Met mijn vorige RX480 kon dit gewoon via Radeon settings worden gedaan. Dit warmt m'n kast onnodig ook op en ineens van nul naar 100% fan usage gaat ook niet onopgemerkt.

https://tweakers.net/ext/f/rsxERRuEin9kK31atsJ3BEWn/full.jpg

:/

Het betreft een sappHIRE Pulse Radeon RX 580 8gb dus. Enig idee? Ik heb DDU al gebruikt, de niet beta en de zojuist beta drivers geprobeerd. Beide doen hetzelfde. Als ik bijv. de fanspeed op manual zet op bijv 2200 RPM dan slaat deze pas in zodra de kaart weer 'heet' aan het worden is. Ik wil het gewoon constant draaien zonder gebruik van Afterburner. Met 4 kaarten gaat en om en om af eigenlijk en ik wil het gewoon consistent houden.

Speedfan werkt ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door Jism op 20-12-2017 22:06]

M'n magische bol werken.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Even een paar dingen:
- Je hebt het over de AMD Radeon Adrenalin drivers, lang leve google suggesties anders had ik geen idee gehad...
- Laat je kast open voor extra koeling, dan warmt het ook niet zo snel op
- Zet je mining rig niet in de woon/slaapkamer neer dan heb je ook geen last van de fans

PC | BMW Z3 Coupe

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True