Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vzorge
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-03 18:31
Ik heb de laatste tijd veel posts gelezen en daar veel info uit kunnen halen. Maar mijn oog is gevallen op een nogal smalle kast, dus ik kan daar zeker wat advies bij gebruiken.
Het MOBO en cpu van mijn huidige PC zijn alweer uit februari 2011. Ik begin de laatste tijd wel te merken dat alles echt significant te traag wordt. Bijvoobeeld bij het spelen van Total War: Warhammer 2 en The Division.
Mijn pc staat in de woonkamer, dus heb ik eens zitten kijken naar verschillende kasten. Ik kwam uiteindelijk uit op Bitfenix Pandora. Erg mooie kast, die ook lekker smal is (160mm) voor extra ruimte op het bureau.
Mijn voornaamste vraag gaat zijn, hoe om te gaan met zo'n kleine kast. Ik heb nu een ATX kast waar alles in past, maar met zo'n kleine vind ik enkele keuzes wel lastig.

Ik heb de thread over een kleine game pc nog gelezen, maar ik heb toch niet het idee dat dat helemaal aansluit bij wat ik wil en nodig heb. Dat komt natuurlijk ook door de kast die ik nu gekozen heb. Ik dacht er nog over de kast voor te stellen, maar ben niet zeker genoeg van mijn zaken om aan die discussie mee te doen op dit moment.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel er voornamelijk games op. Total War, Hitman, The Division, maar niet competative online shooters.
Af en toe photoshop ik er ook op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet uit. Ik heb al een idee van wat ik ongeveer wil en ik koop op de onderdelen die ik nodig heb liever iets goeds wat lang meegaat, dan iets goedkoops. Maar op zijn Nederlands natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al enkele zaken die ik mee wil nemen. Welke 3.5" HDD ik precies heb weet ik niet meer, maar deze neem ik mee.
In onderstaand lijstje staan 2 grafische kaarten. Op dit moment zit de 290x in mijn pc. Ik heb echter ook een mining pc staan met 4x de 1070. Op termijn denk ik er aan daar een 1070 uit te halen en in mijn pc te stoppen. Dus ik heb ze er beide opgezet.
ik heb nu ook nog een 23" HD scherm (1080p). Die gaat ook een later moment vervangen worden. Ook dan pas wil ik bepalen of de 1070 genoeg is (als ik 1440 neem).

#ProductPrijsSubtotaal
4Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)€ 475,-€ 1.900,-
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM650x Zwart€ 100,35€ 100,35
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,-€ 87,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder wat ik zelf in gedachte heb. Er zit geen aparte koeler bij omdat ik gewoon echt geen idee heb. Ik ging vroeger altijd gewoon uit van wat aangeraden werden op de fora, maar die passen niet in deze kast.
Ik wil ook nog een extra grote SSD, omdat ik merk dat het met sommige games wel fijn is om deze op een SSD te hebben en die ik heb is dan gewoon te klein. Ik dacht nog na over een M.2 PCIE, maar die zou dan vooral voor de "cool" factor zijn (vaak genoeg voorbij gekomen dat het voor gamen niet uitmaakt), of evt omdat het anders krap wordt in de kast.
Gekozen voor de i8600 omdat de i8400 niet te leveren is, niet per se omdat ik wil overklokken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 266,65€ 266,65
1Asus ROG Strix Z370-G Gaming€ 166,-€ 166,-
1BitFenix Pandora Zwart€ 103,-€ 103,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Crucial MX300 2,5" 1TB€ 277,70€ 277,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op de kast na heb ik geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een zo stil mogelijk systeem. Daar komt dan ook mijn vraag erg om de hoek kijken.

Ga je overklokken?
Niet per se. Het is leuk als het kan, maar zou het geen ramp vinden als het niet kan. Ik weet ook niet hoe reëel het is met deze kast.

Wat verwacht je van ons?[i]
De belangrijkste vraag natuurlijk. Ik wil vooral wat hulp om de juiste spullen te kiezen die in deze kast passen. En dan denk ik met name aan de (processor) koeling. Een stil systeem heeft wel mijn voorkeur en daar wil ik best wat euros extra voor te betalen. Het hoeft niet helemaal muisstil en ik weet ook dat zolang ik de radeon 290x heb, ik nog wel lawaai hou. Ik heb nog nooit waterkoeling gehad, dus heb ook geen idee of dat een goede optie is hier. Ook voor het moederbord weet ik nooit zo goed welke ik moet hebben, de keuze is niet heel ruim, maar ik zie het verschil niet altijd even hoed tussen de opties. Overige tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Volgens de specificaties van de kast past er een koeler in van max 134mm hoog

PS: Ik lees al jaren, maar post niet veel. Mocht ik iets niet goed gedaan hebben geef het me aan zodat ik het een volgende keer niet weer fout doe ;)

• Jesse
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Je kan in de Pricewatch bij Processorkoeling een stukje omlaag scrollen en dan de gewenste maximale hoogte van de koeler kiezen/filteren. Prima koelers te vinden, bijvoorbeeld:
pricewatch: Noctua NH-U9S
pricewatch: Scythe Byakko
pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim
pricewatch: Noctua NH-L9x65

i5-7500 | Noctua NH-L9i | GA-H170N-WIFI | 8GB Crucial DDR4-2133 | Asus DUAL RX580 8GB | 500 GB Samsung 970 EVO | Corsair SF450 | FD Node 202

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True