Vraag

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 04:28
Mijn vraag
Kan ik mijn android 6.0 beamer bedienen met mijn smartphone?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ViviBright GP100 UP (android 6.0 versie)
Ja, waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Het is een chinese beamer van GearBest:
https://www.gearbest.com/projectors/pp_775870.html

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Anymote Smart Remote geinstalleerd op mijn smartphone (ZUK Z2 PRO) met de melding dat mijn telefoon niet de verijste hardware heeft (gaat hier waarschijnlijk om infrarood), maar de app geeft wel aan dat devices that are connected with wifi wel kan 'remoten'. Maar als ik dan verder klik krijg ik een lijst met merknamen en devices waarin de vivibright dus niet tussen staat.

Ik heb ondervonden dat miracast via wireless display prima werkt. Maar ik kan dan alleen zien wat er op mijn eigen smartphone staat, ik kan mijn smartphone niet gebruiken om de android van de beamer te bedienen.

Als miracast werkt moet er toch ook een oplossing/manier zijn om mijn smartphone te gebruiken als remote controll?

Bij settings in de android beamer staat een vermelding "Remote & accessoires" met 'add accessory' & 'Remote'. Via add accessory heb ik mijn smartphone verbonden via bluetooth. Bij 'Remote' kon ik kiezen turn on or off, ik heb on geklikt. Maar al deze handelingen heb ik (nog) niks aan gehad..

Kan er iemand mij helpen?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als die beamer wifi heeft, heeft ie ook een IP en vermoedelijk ook een webinterface. Probeer eens met je browser op je telefoon naar het IP van de beamer te surfen. Zou me niks verbazen als er een rudimentele webserver voor de bediening draait :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dumbledore
The Eagle schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:33:
Als die beamer wifi heeft, heeft ie ook een IP en vermoedelijk ook een webinterface. Probeer eens met je browser op je telefoon naar het IP van de beamer te surfen. Zou me niks verbazen als er een rudimentele webserver voor de bediening draait :)
Hoi, in firefox op mijn phone zegt hij. Unable to connect
Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.0.192

• dumbledore
Iemand nog een idee?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja.

Om projectors te kunnen bedienen via ethernet is er een open standaard: PJLink. Ik heb ooit een tool geschreven die hier in de kantine de beamer periodiek aan- en weer uitzet. Je kan eventueel even kijken of het bij jouw projector ook werkt.

https://ufile.io/mtqpx
code:
1
2
3
Usage: ProjectorControl.exe PROJECTORIP <OPERATION> <OPERATIONSPECIFIC-Command>
Usable Operations: TurnOn TurnOff GetStatus
Example: ProjectorControl.exe 192.168.207.127 TurnOn

Wie weet is hier anders ook wel een app voor ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc