Toon posts:

SSD of ram?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan om ram of een SSD te kopen als upgrade voor m'n huidige computer waar ik vooral op game.
Computer specs:
I7 4770
GTX 960 4GB
8GB ram
2 TB HDD

Ik heb een hot swap in mijn computer, weet alleen niet wat daar in moet, misschien een SSD?

Dus ik zit er aan te denken om een SSD van max €80 te halen.

Ik kan ook ram kopen, 8GB extra dan. Mijn taakbeheer zegt dat de snelheid van mijn huidige ram 1600mhz is, maar Speccy zegt dat de 'max Bandwith' 800mhz is. Mijn huidige ram draait op 1.5 volt en is DDR3.

Ik vraag me af, wat is voor mij het handigst en waar haal ik de meeste prestatie winst mee?
Alvast bedankt

Edit: ik zat te kijken naar deze ramreepjes: https://www.4launch.nl/pr...6&utm_source=tweakers.net

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 18:17 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-12-2017 20:32)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
800Mhz met Double Data Rate (DDR) is 1600Mhz ;)
Ik zou om te beginnen een SSD halen, stop die in de pc en niet in een vage mogelijk lage kwaliteit hotswap, die is om te hotswappen en de SSD is om je OS en games op te zetten, dan wil je die niet tijdens het gamen uit je pc kunnen trekken :+

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Natuurlijk moet je hier gewoon een SSD in prikken en je OS migreren.

Acties:
  • Beste antwoord

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
800Mhz met Double Data Rate (DDR) is 1600Mhz ;)
Ik zou om te beginnen een SSD halen, stop die in de pc en niet in een vage mogelijk lage kwaliteit hotswap, die is om te hotswappen en de SSD is om je OS en games op te zetten, dan wil je die niet tijdens het gamen uit je pc kunnen trekken :+

Fixing things to the breaking point...

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 23:12
Zonder twijfel, SSD.

Daar ga je veel meer van merken dan meer ram.

Je kunt er voor kiezen om Windows opnieuw te installeren, of migratie software te gebruiken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sowieso is 8GB vrijwel altijd nog genoeg voor gamen. Er zijn uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, dan wordt het een 120 GB SSD

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:33:
Dank voor de reacties, dan wordt het een 120 GB SSD
Als je de mogelijkheid hebt om iets groters te kopen, zeker doen. Zodra je Windows en je programma's er op hebt staan kunnen er nog iets van 2 spellen op. Ik zou altijd voor minimaal 250GB gaan, maar liever zelfs 512GB. Ik zou je budget sowieso iets oprekken om voor 250GB te gaan omdat 120GB iedere keer gezeur is omdat ie vol zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal erover nadenken, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze halen:
https://www.ssdcenter.nl/...kThGjUfh4B2xoCV7QQAvD_BwE

Ik vroeg me alleen af of ik de SSD bracket er ook nog persee bij moet kopen. De SATA kabel is op Coolblue €20 en bij bol.com €7, zit er verschil tussen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 21:05 ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Een SSD bracket is alleen nodig als je behuizing geen bevestigingspunt bevat voor een 2,5" schijf, en je de SSD in een 3,5" bay moet installeren. Maar dan nog, je kunt een SSD ook zonder problemen los laten bungelen in je kast, dus een bracket is zeker geen noodzaak.

En 20 euro voor een SATA kabel is pure afzetterij. Zelfs 7 euro vind ik al veel, aangezien SATA kabeltjes normaal gesproken gratis meegeleverd worden met een moederbord. Kijk eerst even of je niet toevallig nog ergens eentje hebt liggen, en kijk anders even hier voor een goedkoper 6 Gbps SATA kabeltje: https://www.allekabels.nl...bels/ata-sata-kabels.html

[edit]
Dezelfde combinatie van SSD en SATA kabel kun je ook krijgen bij Megekko voor 90 euro: https://www.megekko.nl/pr...312/Samsung-850-EVO-250GB

[ Voor 11% gewijzigd door Devil N op 20-12-2017 21:43 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 23:12
Een bracket is niet nodig, maar persoonlijk vind ik het fijn dat alles stevig zit.
Een kabel zou ik halen bij de webshop die @Devil N gelinkt heeft.
De lokale pc winkel lief aankijken wil ook nog wel eens lonen, die hebben meestal zat over en zijn misschien wel bereid om je 1 te geven.

Enne, je krijgt een gratis game als je de SSD bij Coolblue besteld.

[ Voor 25% gewijzigd door CryRaven op 20-12-2017 22:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
Een stukje dubbelzijdigtape is trouwens net zo goed als een bracket als de boel niet los wil laten hangen.

Qua de SATA kabel is alles boven de 2,50 te duur.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 19:09

P_Tingen

omdat het KAN

Voor €2 meer heb je 25GB extra met https://www.ssdcenter.nl/...x300-275-gb-2-5-inch.html

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
Dat zag ik ook, maar ten eerste is de Samsung vgm net iets beter en die heeft magician software die mij fijn lijkt
Pagina: 1