Toon posts:

met isdn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

gisteren hebben we isdn gehad maar het surft verdacht snel pagina's laden heerlijk11 hmm ik dacht laadt ik eens iets downloaden ik met 40/50kb nou ik denk dat zal dus nog wel kunnen..

ben ik nu net een mp3tje aan het downloaden van 80 min haalt ie hem van de server met 230KB per seconde echt hoe is dat mogelijk??

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ISDN is 64kilobit per seconde per lijn. dus 1 lijn haalt ongeveer 8 kilobyte per seconde. (minus wat overhead)

Nu lang niet iedere server kan 10-tallen kb per seconde leveren. Als ie een 8megbit lijntje heeft en 100 gebruikers kan ie per gebruiker maximaal 8 kilobyte/s leveren.

Sommige servrs zitten achter nog rottiger verbindingen, dus nog lagere snelheid.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op donderdag 12 juli 2001 00:14 schreef Duur het volgende:
ISDN is 64kilobit per seconde per lijn. dus 1 lijn haalt ongeveer 8 kilobyte per seconde. (minus wat overhead)

Nu lang niet iedere server kan 10-tallen kb per seconde leveren. Als ie een 8megbit lijntje heeft en 100 gebruikers kan ie per gebruiker maximaal 8 kilobyte/s leveren.

Sommige servrs zitten achter nog rottiger verbindingen, dus nog lagere snelheid.
Uhmm... Wat hij heeft is toch retesnel voor isdn? :? Kan helemaal niet.

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ben je zeker dat ze niet per ongeluk kabel of ADSL bij je hebben geïnstalleerd ofzo?

Ik bedoel... ISDN haalt maar 8 kb/s en als je dubbel inbelt zo'n 16 kb/s.. als je met een volledig ISDN30 array zou inbellen zou je ook nog iets van 2 MBits kunnen halen... Of ben je ons gewoon voor de gek aan het houden?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

"hoe is dat mogelijk??"

::> niet

als je iets download wil windows het nog wel eens cachen van te voren. Wanneer het download schermpje verschijnt berekend windows pas de snelheid....dat geeft dus een raar effect. Waarschijnlijk keldert de snelheid dus ook meteen zodra de download even bezig is???

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Nee echt niet! Ik zou de laatste zijn die mensen voor de gek zou houden of zou opscheppen over de verbinding! heb zelf lang traag casema gehad :r ik zal wel ff het linkjepasenvan die mp3..! het is een kleine zwarte modem btw zegt dat wat??

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:19 schreef FYA het volgende:
Nee echt niet! Ik zou de laatste zijn die mensen voor de gek zou houden of zou opscheppen over de verbinding! heb zelf lang traag casema gehad :r ik zal wel ff het linkjepasenvan die mp3..! het is een kleine zwarte modem btw zegt dat wat??
ruikt verd8 veel naar een kabelmodem. Sorry kan t niet laten, maar isdn :? Denk niet dat het isdn is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 00:19 schreef StratoFarmer het volgende:
"hoe is dat mogelijk??"

::> niet

als je iets download wil windows het nog wel eens cachen van te voren. Wanneer het download schermpje verschijnt berekend windows pas de snelheid....dat geeft dus een raar effect. Waarschijnlijk keldert de snelheid dus ook meteen zodra de download even bezig is???
nee!!! sorry maar hij bleef constant 230Kb ik zweer het je echt!!! me vader zou dus voor zijn werk isdn krijgen en ik zou achter de @home zitten maar vanavond was ik aan het surfen en downloade het filtje het ging zo rap!!! 90 mb binnen 10 min ofzo ik schrok gewoon :)

//edit

http://130.89.230.143/tweakers/Platypus%20-AiRRaid.mp3

dit is dus de mp3 die ik net naar binnen trok en zover ik weet is er geen ADSL beschikbaar in de plaats (VUght zuid) waar ik woon heb al eens postkode check gedaan dus..

kan het niet gewoon een snelle server zijn??

info over de modem:: klein zwarte en er staat dynalink op mischien herkent iemand dat?

Verwijderd

Topicstarter
ik moet zeggen dat ik bv ook weer mp3tjes heb gedownload met 56kb per sec gewoon sloom dus :(

Verwijderd

ik haal 160 kb/s 8-) hele snelle server dus maar jij hebt zeker geen isdn ;) volgens mij

Verwijderd

Jep.. tuurlijk... hierop kan ik alleen maar antwoorden:

"het zou wel"

Ik bedoel.. ik heb zelf van die ascend kasten geconfigd (waar een ISDN lijn in uitkomt als je bij je provider inbelt enzo).. en diverse isdn dialup routertjes geïnstalleerd en nog nooit is het me overkomen dat een ISDN lijn een of andere speed burst meemaakt.. het is gewoon technisch onmogelijk. PUNT!

Of je weet zelf niet wat je hebt of je houdt ons voor de gek...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 00:29 schreef mafiasven het volgende:
ik haal 160 kb/s 8-) hele snelle server dus maar jij hebt zeker geen isdn ;) volgens mij
volgens me vader wel KPN is ook langs geweest :? oja ik zit wel via telewerken bel ik in?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 00:29 schreef griebels het volgende:
Jep.. tuurlijk... hierop kan ik alleen maar antwoorden:

"het zou wel"

Ik bedoel.. ik heb zelf van die ascend kasten geconfigd (waar een ISDN lijn in uitkomt als je bij je provider inbelt enzo).. en diverse isdn dialup routertjes geïnstalleerd en nog nooit is het me overkomen dat een ISDN lijn een of andere speed burst meemaakt.. het is gewoon technisch onmogelijk. PUNT!

Of je weet zelf niet wat je hebt of je houdt ons voor de gek...
jongen dan geloof je me niet ik weet hoe ik zelf ben dus ik maak me niet druk? goh wat leuk liegen over me internetverbinding wat een leuke hooby tsss

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:21 schreef FYA het volgende:
kan het niet gewoon een snelle server zijn??
Eén ding is duidelijk.... Die server is idd retesnel. Ik heb hem binnengehaald in 2min. 23sec... :P :)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:32 schreef FYA het volgende:

[..]

jongen dan geloof je me niet ik weet hoe ik zelf ben dus ik maak me niet druk? goh wat leuk liegen over me internetverbinding wat een leuke hooby tsss
hmmz vriend van mij gaf me een hint ;

Je zoekactie naar 'FYA' leverde 147 resultaten op. Resultaten 1 - 50

posts voor hk nodig soms >:) zow kan ik er ook aankomen en het tegendeel beweren smart idea natuurlijk ;)

maar je hebt echt geen isdn !!

• mbvisiontt
En ik heb hem alweer gedelete... :r wat een crap, ik dacht een lekker trancje, maar nee hoor... |:(

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:36 schreef mbvisiontt het volgende:
En ik heb hem alweer gedelete... :r wat een crap, ik dacht een lekker trancje, maar nee hoor... |:(
goed dat je het zegt heb m maar stopgezet dan d8 ook iets van trance :+ niet dus :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 00:34 schreef mafiasven het volgende:

[..]

hmmz vriend van mij gaf me een hint ;

Je zoekactie naar 'FYA' leverde 147 resultaten op. Resultaten 1 - 50

posts voor hk nodig soms >:) zow kan ik er ook aankomen en het tegendeel beweren smart idea natuurlijk ;)

maar je hebt echt geen isdn !!
nee nee echt niet >:)

het is een Dynalink PPP 64k modem hoe dan ook ik ga pitten en dromen hoe ik divx ga binnen trekken met isdn..

Verwijderd

Wat wil je.. die staat bij utwente.. gigabits verbinding met Internet.. vanuit een server de TU/e ging het binnen enkele seconden..

Maar misschien wil FYA wel eens zijn IP prijs geven.. misschien kunnen we dan wel wat opheldering in zijn "ultra ISDN" lijn brengen...

Verwijderd

natuurlijk zijn zaken die van 130.89.*.* afkomen snel, dat is een van de snelste netwerken van Europa. Die pc's die daar aanhangen zijn samen verantwoordelijk voor 8% van het NL-internetverkeer.

/me heeft ook twee 130.89-IP's :)

Is nl. net UT-netwerk :)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:38 schreef MREn het volgende:
natuurlijk zijn zaken die van 130.89.*.* afkomen snel, dat is een van de snelste netwerken van Europa. Die pc's die daar aanhangen zijn samen verantwoordelijk voor 8% van het NL-internetverkeer.

/me heeft ook twee 130.89-IP's :)

Is nl. net UT-netwerk :)
Mensen mensen.... Hebben die jongens ook sites met (legale :P) muziek? Beter... :)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:37 schreef mafiasven het volgende:

[..]

goed dat je het zegt heb m maar stopgezet dan d8 ook iets van trance :+ niet dus :(
Niks te trance... is een luchtalarm, en dat 78:35 ofzo lang... :r

Ik d8 nog "goh, leuk begin" maar het eind kwam nooit... :D Maar maar wat een ellende... :'(

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:41 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Niks te trance... is een luchtalarm, en dat 78:35 ofzo lang... :r
luchtalarm kewl die wilk wel hebben >:) kank de buurt hier ff bang maken.. * resume :)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:42 schreef mafiasven het volgende:

[..]

luchtalarm kewl die wilk wel hebben >:) kank de buurt hier ff bang maken.. * resume :)
Je hoofd is heet of niet? ;) Tja, als je dat leuk vind... :)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:40 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Mensen mensen.... Hebben die jongens ook sites met (legale :P) muziek? Beter... :)
Volledig legaal natuurlijk, daarom heeft de UT ook de buma achter zich aan, :P

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Volledig legaal natuurlijk, daarom heeft de UT ook de buma achter zich aan, :P
Ik voeg mij graag aan die sites met legale muziek toe... Ik download graag voor het goede doel... :P

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:42 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Je hoofd is heet of niet? ;) Tja, als je dat leuk vind... :)
nah ik download t wel ff om te kijken of t goed is :)
doet me namelijk beetje denken aan die luchtalarm van sensation van afgelopen weekend bij marco v en die was wel gaaf :+

Verwijderd

Totalen van dit moment: 1331 pc's online, met 6.0Terabyte aan ge-sharede zooi :)

Tja, het is tenslotte vakantie...een beetje weinig online dus >:)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:46 schreef MREn het volgende:
Totalen van dit moment: 1331 pc's online, met 6.0Terabyte aan ge-sharede zooi :)
Ow fuhuhuhuuuck.... Alleen voor dat netwerk zou ik al op de uni daar willen gaan zitten... Damn, kan ik mezelf niet naarbinnen hacken op dat netwerk? ;)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:46 schreef MREn het volgende:
Tja, het is tenslotte vakantie...een beetje weinig online dus >:)
Stuk vreten... ;) Had ik het maar. :'(

Verwijderd

Op snel internet raak je ook uitgekeken :) .. hebben ze in Twente trouwens de Gigaport verbinding er al doorgedrukt? In Eindhoven waren ze er voorkort blijkbaar mee aan het prutsen, dat ging niet echt zoals het hoorde zegmaar... Die nieuwe collapsed backbone klinkt interessant.. vooral omdat ze dan in Einhoven ook eens al hun 10 MBits verbindingen gaan overgooien op 100 MBits.. nog sneller downloaden ;)

Verwijderd

Te koop:

* Friends seizoen 1, 2, 3 op video (origineel); deels 1x gekeken, deels gesealed!
V&A :?

hm, tis dat ik series 1 t/m 6 al op dvd heb, en deel 7 als divX... >:)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:53 schreef griebels het volgende:
Op snel internet raak je ook uitgekeken :) .. hebben ze in Twente trouwens de Gigaport verbinding er al doorgedrukt? In Eindhoven waren ze er voorkort blijkbaar mee aan het prutsen, dat ging niet echt zoals het hoorde zegmaar... Die nieuwe collapsed backbone klinkt interessant.. vooral omdat ze dan in Einhoven ook eens al hun 10 MBits verbindingen gaan overgooien op 100 MBits.. nog sneller downloaden ;)
Sinds vorige week ligt het 2e knooppunt van NL voor de deur. Intern netwerk tussen de studenten-pc's is 100mbit met 50GB datalimiet per week, maar de top5 zit allemaal boven de 160GB/week up&down >:)

project nu is 11mbit wireless over de hele UT, is nu alleen nog maar rond de inf-faaculteit :(

Verwijderd

whahaha die sirene is wel errug kewl >:) ik laat m op me hd staan, leuk voor een geintje een keer :)

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:53 schreef MREn het volgende:

[..]

V&A :?

hm, tis dat ik series 1 t/m 6 al op dvd heb, en deel 7 als divX... >:)
Ja, kan ik ook nog doen. Ik heb 4, 5, 6 op dvd, en wil 1, 2, 3 ook op dvd hebben, en 7 maar die is er nog steeds niet... :(

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 00:58 schreef mafiasven het volgende:
whahaha die sirene is wel errug kewl >:) ik laat m op me hd staan, leuk voor een geintje een keer :)
Ieder z'n eigen... ;)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 01:01 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Ieder z'n eigen... ;)
ja tis niet echt iets wat je alledaags luistert moet ik zeggen heb toch al redelijk veel shit op me hd staan kan dit er ook nog wel bij ;)

• mbvisiontt
Na... ik vond het te lang van hetzelfde... Als het nu 5 mins was geweest was ie bebleven, maar om er zowat 90 mb aan te verkloten... nee. :)

Verwijderd

In Eindhoven zijn ze een jaar geleden begonnen met wireless.. maar is tot op heden nog niet van de grond gekomen... Libertel is momenteel aan het GPRSen.. maar da's ook niet alles...

Op dit moment zijn ze bezig om alle studenten in de omgeving aan te sluiten op een VPN met een capaciteit van 622 MBits met UPC... ik ken mensen die zo gewoon een halve terabyte per maand kunnen pompen (datalimiet.. nee daar doen we niet aan blijkbaar)... Binnen de TU/e zijn ze nu volgens mij druk bezig een stuk of 1000 notebook aansluitingen op te waarderen, er ligt al overal nieuw glas maar ze zijn momenteel druk bezig om alle gebouwen die ze hebben op de kop te zetten volgens mij.. alleen heb je daar nix aan met zo'n pruts pcmcia kaartje.. Ik denk dat ik ook maar ga verhuizen naar zo'n "Vestide" complex met glas aansluiting op het TU/e netwerk...

Ben eens benieuwd als in september ofzo Gigaport van start gaat, alhoewel je daar niet zoveel van zult merken denk ik... die gigabits verbindingen van zowel TU/e en UTwente zitten daarvoor nog niet vol genoeg ;)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 01:04 schreef mbvisiontt het volgende:
Na... ik vond het te lang van hetzelfde... Als het nu 5 mins was geweest was ie bebleven, maar om er zowat 90 mb aan te verkloten... nee. :)
zit nu op 15 min maar word een beetje te lang om hem af te luisteren ga maar eens me bedje zoeken :+

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 01:08 schreef mafiasven het volgende:

[..]

zit nu op 15 min maar word een beetje te lang om hem af te luisteren ga maar eens me bedje zoeken :+
Ok, ik ook, het is wel tijd nu. Truste, en geniet van je sirene... :D

Verwijderd

Zo maak je wel goeie overkapte reclame voor een of ander bagger mp3tje he? Of FYA dat zelf heeft gebouwd heeel toevallig? Misschien zit er wel zo'n akelige brainwave in ofzo....

• mbvisiontt
Op donderdag 12 juli 2001 01:09 schreef griebels het volgende:
Zo maak je wel goeie overkapte reclame voor een of ander bagger mp3tje he? Of FYA dat zelf heeft gebouwd heeel toevallig? Misschien zit er wel zo'n akelige brainwave in ofzo....
Wie, ik? :? Ik vind het bagger hoor...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat trouwens om een klein k en een grote B maar nog gaat het snel : kB per sec staat er wie heeft de faq ook alweer fff voor me kan ik ff kijken hoe het ook alweer precies zit :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 20:35 schreef FYA het volgende:
het gaat trouwens om een klein k en een grote B maar nog gaat het snel : kB per sec staat er wie heeft de faq ook alweer fff voor me kan ik ff kijken hoe het ook alweer precies zit :P
niemand?
Pagina: 1